Det er mig med corona igen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
IenFart skriver:

Det var oprigtigt ikke rettet mod dig men en generel betragtning. Jeg havde læst dine forrige opslag hvor det lød som om du var kommet til samme konklusion.

Fair nok. 
men det er fordi, at i min verden (og yes, den er muligvis primitiv) men der er man ikke syg med lidt snot og hoste. Og det er ikke en nedgørelse af folk, som FØLER sig syge ved disse symptomer. Det gør jeg bare ikke - jeg er vuggestue pædagog, og lever jo med den slags fra oktober til april  

derfor…. Er jeg splittet  

det var lugte- og smagssansen der trickede mig lidt. 
 God aften - og tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
CKJ skriver:

Fair nok. 
men det er fordi, at i min verden (og yes, den er muligvis primitiv) men der er man ikke syg med lidt snot og hoste. Og det er ikke en nedgørelse af folk, som FØLER sig syge ved disse symptomer. Det gør jeg bare ikke - jeg er vuggestue pædagog, og lever jo med den slags fra oktober til april  

derfor…. Er jeg splittet  

God aften - og tak

Jeg er egentlig enig - hvis vi lige glemmer corona så er der mange grader af forkølelse. Jeg har også selv gået på arbejde en smule snottet, men hvis man er der hvor man pudser næse, nyser og hoster hele tiden så synes jeg ikke man gør nogen en tjeneste ved at møde op.

Jeg havde en forkølelse i efteråret hvor jeg nødigt ville have været på arbejde. Både for min egen og alle andres skyld. Det var sgu heftigt.

Anmeld Citér

19. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
IenFart skriver:

Jeg er egentlig enig - hvis vi lige glemmer corona så er der mange grader af forkølelse. Jeg har også selv gået på arbejde en smule snottet, men hvis man er der hvor man pudser næse, nyser og hoster hele tiden så synes jeg ikke man gør nogen en tjeneste ved at møde op.

Jeg havde en forkølelse i efteråret hvor jeg nødigt ville have været på arbejde. Både for min egen og alle andres skyld. Det var sgu heftigt.

Sandt. 
nu må testen guide mig i morgen - og fortælle mig om julen skal holdes alene  

vild tanke

Anmeld Citér

20. december 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Uanset om det er corona eller alm forkølelse bør du blive hjemme. Jeg ville være træt af hvis en af mine kollegaer smittede mig med forkølelse lige op til jul. Af samme årsag blev jeg hjemme fra arbejde 2 dage i sidste uge. 

Anmeld Citér

20. december 2021

lineog4

CKJ skriver:

Fair nok. 

derfor…. Er jeg splittet  

God aften - og tak

Jeg er lige som dig, i min verden er man ikke syg med en forkølelse - altså ærgerligt til den her omgang, jeg har en så fæl hoste så jeg har ondt i hele overkroppen og er overhalet over at jeg ikke har set lungerne endnu, jeg har feber, snot pg kan sove konstant og nej jeg har ikke cororna, men jeg er blevet smittet af min datter som "bare" var forkølet - så er ved at vende tankerne og forstå, en "bare" forkølelse med hoste og snot og en let forhøjet feber kan smitte en anden og sende dem ned under gulvbrædderne. 

Jeg er vist heldigvis på vej op (overvejede i går om jeg var ramt af lungebetændelse) for feberen er væk, men det har godt nok været en hård omgang "bare" forkølelse jeg blev smittet med. 

Men forstår dig, for plejer selv at tage på arbejde med en "bare" forkølelse....

Anmeld Citér

20. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

En af grundene til at blive hjemme selvom man “bare” er forkølet er, at ens kollega måske ikke er ligeså heldig, men får 14 dage med mange symptomer 

Anmeld Citér

20. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg forstår godt jer, der bliver negative over, at en kollega kommer på arbejde og smitter med fx forkølelse.. Men i nogle erhverv er det bare ildeset at blive hjemme, "bare" fordi man er forkølet.. Fx i detailhandel kan man hurtigt få kommentarer og blive set ned på af både kollegaer og chefen, hvis man har ligget derhjemme i en uge med forkølelse.. 

Bare så I forstår, hvorfor nogle måske har lært/føler sig nødsaget til at tage syge på arbejde 

Anmeld Citér

20. december 2021

IenFart

Unicorn1 skriver:

Altså jeg forstår godt jer, der bliver negative over, at en kollega kommer på arbejde og smitter med fx forkølelse.. Men i nogle erhverv er det bare ildeset at blive hjemme, "bare" fordi man er forkølet.. Fx i detailhandel kan man hurtigt få kommentarer og blive set ned på af både kollegaer og chefen, hvis man har ligget derhjemme i en uge med forkølelse.. 

Bare så I forstår, hvorfor nogle måske har lært/føler sig nødsaget til at tage syge på arbejde 

Det er faktisk også det mindset, som jeg havde håbet ville ændre sig med corona. At chefer m.fl. ville begynde at vise mere forståelse og indse, at det også er i deres interesse når medarbejderne bliver hjemme med slem forkølelse fremfor at møde op og måske smitte 3 andre.

Anmeld Citér

20. december 2021

Carina:-)

Det er faktisk også det mindset, som jeg havde håbet ville ændre sig med corona. At chefer m.fl. ville begynde at vise mere forståelse og indse, at det også er i deres interesse når medarbejderne bliver hjemme med slem forkølelse fremfor at møde op og måske smitte 3 andre.

Problemet er bare at i mange erhverv - er det nærmest umuligt at køre en arbejdsplads hvis medarbejderene  bliver hjemme hele vinteren på skift 

Forkølelse sæsonen er nærmest 6 mdr i DK .

Jeg forstår godt at folk mener at dem  med en Forkølelse skal blive hjemme- men det hænger bare ikke sammen med et arbejdsmarked der i forvejen er belastet af mangel på arbejdskraft. 

Selvfølgelig gælder  det ikke hvis man hoster lunger op eller har feber- men lidt snot og atju .

Desuden så kan vi jo se hvad ingen alm påvirkning af immunforsvaret gør ved os .

Aldrig har der været så mange syge med fx RS virus og influenza som efter corona og alle restriktionerne. 

Så vi har faktisk gavn af lidt smittepåvirkning.

EDIT

Nu læste jeg lige dit indlæg igen , og så du skrev slem Forkølelse.  

Så er vi enige . - jeg læste kun Forkølelse

Anmeld Citér

20. december 2021

IenFart

Problemet er bare at i mange erhverv - er det nærmest umuligt at køre en arbejdsplads hvis medarbejderene  bliver hjemme hele vinteren på skift 

Forkølelse sæsonen er nærmest 6 mdr i DK .

Jeg forstår godt at folk mener at dem  med en Forkølelse skal blive hjemme- men det hænger bare ikke sammen med et arbejdsmarked der i forvejen er belastet af mangel på arbejdskraft. 

Selvfølgelig gælder  det ikke hvis man hoster lunger op eller har feber- men lidt snot og atju .

Desuden så kan vi jo se hvad ingen alm påvirkning af immunforsvaret gør ved os .

Aldrig har der været så mange syge med fx RS virus og influenza som efter corona og alle restriktionerne. 

Så vi har faktisk gavn af lidt smittepåvirkning.

EDIT

Nu læste jeg lige dit indlæg igen , og så du skrev slem Forkølelse.  

Så er vi enige . - jeg læste kun Forkølelse

Jeg tror også vi er enige. Det er umuligt at stille op sort/hvidt og jeg er klar over der findes især små arbejdspladser, hvor er et stort problem når folk melder sig syge.

Men som Line også skriver højere oppe, så er det meget forskelligt fra person til person hvor ramt man bliver og det er vel heller ikke ikke i de små arbejdspladsers interesse hvis 3 medarbejdere går ned med feber selvom det "bare" er forkølelse.

Så den er ikke nem.

På min gamle arbejdsplads havde vi en periode med sygdom som startede med chefen. Han mødte syg på arbejde med noget hoste og halløj fordi der var noget han synes var vigtigt. Det endte med at koste flere sygedage hos over halvdelen af en afdeling på 20-25 personer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.