True en anden person

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er det ikke nej. Det er mig, som har skrevet med vedkommende, og min kæreste er gået bag min ryg og spurgt ham ud og truet med konsekvenser, hvis han løj. Man kan sige, at jeg selvfølgelig jo så også er gået bag hans ryg, da jeg ikke har fortalt min kæreste, at jeg har skrevet med ham. Men det er der mange årsager til. Bl.a. pga hans reaktion, fordi der aldrig er sket noget og det har aldrig været meningen og nogle andre personlige årsager, som jeg ikke behøver komme nærmere ind på...

I hvert fald, han har ingen beviser, der er aldrig sket noget og jeg har virkelig svært ved at forholde mig til truslen... både fordi det er en trussel, men også fordi det er bag min ryg og uden beviser

Reelt har du vel forholdt oplysninger, fordi du måske godt vidste at det du og den anden havde gang i, ikke er/var okay?

Din kæreste bør slet ikke true et andet menneske, så nemt er det. Du og din kæreste har et problem, og det er noget I skal klare sammen, uden den anden gut. 

Så jeg tænker at DU har en ret stor opgave foran dig - du skal sikkert have mange lange ærlige snakke med din kæreste om dit "sidespring", samt snakke om at det han har gang i lige nu slet ikke er i orden. Måske er du nødt til at lade din kæreste læse jeres beskeder, så det på den måde ikke bliver ved med at være noget mystisk?

Beviser er reelt set slet ikke det vigtige, for du vel (forhåbentlig) erkendt, at der har foregået noget, som ikke skulle? Og dermed at det, det fremtidige I skal arbejde på - eller reelt skal du nok lave det meste arbejde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Chefen/kollegaen vælger jo at blive en del af ens privatliv ved at have en affære med ens mand og hvis intime forhold er imod reglerne på deres arbejdsplads så synes jeg det er fair at der er konsekvenser for dem begge. Ret skal være ret. 

Ret skal være ret - den tror jeg ikke på, at du helt ærligt mener.  Det er vel ren og skær hævn?

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er det ikke nej. Det er mig, som har skrevet med vedkommende, og min kæreste er gået bag min ryg og spurgt ham ud og truet med konsekvenser, hvis han løj. Man kan sige, at jeg selvfølgelig jo så også er gået bag hans ryg, da jeg ikke har fortalt min kæreste, at jeg har skrevet med ham. Men det er der mange årsager til. Bl.a. pga hans reaktion, fordi der aldrig er sket noget og det har aldrig været meningen og nogle andre personlige årsager, som jeg ikke behøver komme nærmere ind på...

I hvert fald, han har ingen beviser, der er aldrig sket noget og jeg har virkelig svært ved at forholde mig til truslen... både fordi det er en trussel, men også fordi det er bag min ryg og uden beviser

Hvad har dig og kollegaen skrevet om eftersom din kæreste er blevet så sur at han decideret har truet ham? 

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad har dig og kollegaen skrevet om eftersom din kæreste er blevet så sur at han decideret har truet ham? 

Billeder, som i øvrigt ikke har relation til ham. Der var så også billede af ham, men det var et ganske almindeligt et, som jeg har haft sendt til en veninde på et tidspunkt... men det her med hemmelighedsholdelse handler selvfølgelig både om, at der står ting, som kan misforstås, for der er aldrig sket noget og det skulle der heller ikke, men derudover er der heller ingen af os, som faktisk har venner af det modsatte køn, som vi skriver med, så det er selvfølgelig også mærkeligt for ham. Jeg kan sagtens forstå hans vrede og han har ret til at være sur på mig. Desuden har vi nogle problemer, hvoraf jeg har prøvet i mange år at sætte ord på, men der sker ligesom ikke noget. Men jeg har virkelig svært ved at forholde mig til den trussel.

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Billeder, som i øvrigt ikke har relation til ham. Der var så også billede af ham, men det var et ganske almindeligt et, som jeg har haft sendt til en veninde på et tidspunkt... men det her med hemmelighedsholdelse handler selvfølgelig både om, at der står ting, som kan misforstås, for der er aldrig sket noget og det skulle der heller ikke, men derudover er der heller ingen af os, som faktisk har venner af det modsatte køn, som vi skriver med, så det er selvfølgelig også mærkeligt for ham. Jeg kan sagtens forstå hans vrede og han har ret til at være sur på mig. Desuden har vi nogle problemer, hvoraf jeg har prøvet i mange år at sætte ord på, men der sker ligesom ikke noget. Men jeg har virkelig svært ved at forholde mig til den trussel.

Han har ikke set, hvad vi har skrevet om

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Hvis man opdager eller tror, at ens kæreste har været utro med en kollega eller en anden relation, er det så nogensinde i orden at gå til vedkommende og true ham/hende med diverse konsekvenser, som fx udlevering af vedkommende, så han/hun mister sit job eller deslige og måske endda ødelægge livet for den person? Eller bør man udelukkende rette sin vrede mod sin kæreste og så lige "glemme" den anden person?

At true andre er aldrig okay hele ikke selvom grunden  er utroskab man bør i sted brug sine kræfter på i først omgang på at finde ud af om der er noget i det man gå og tro om sin kæreste og hvis de viser det er rigtig så der efter brug sine kræfter på en alvorlig snak med sin kæreste og find ud af om forhold kan redes

Anmeld Citér

16. december 2021

lineog4

Nu spørger specifikt om at true og egentlig ødelægge livet for den anden så godt som man nu kan det. 

Det synes jeg aldrig er i orden  hverken over for ens utro kæreste eller personen kæresten var utro med - det synes jeg i drt hele taget aldrig man skal gøre jer for nogen.

Men hvem er man sur på, ærligt jeg ville da også være sur på hende der havde været sammen med min kæreste, om det er med ord eller handling egentlig ligegyldigt. Og især hvis det vsr en jeg kendte, der ville nok gå længe før jeg gad gå i biffen med personen, hvis nogensinde igen

Men ærligt ikke ødelægge noget for noget, men okay at være pisse hamrende sur og ikke gode venskab/bekendtskab mere 

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Okay fair nok. Var bare nysgerrig. 

Har aldrig forstået den tankegang. Har oplevet utroskab to gange selv. Og har aldrig været sur på kvinderne eller følt nogen form for bitterhed overfor dem. De var mig ikke utro. 

Var han utro med kvinder du havde mødt eller som kendte til dig? I sådanne tilfælde synes jeg det er svært ikke er være vred på dem begge. 

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Ret skal være ret - den tror jeg ikke på, at du helt ærligt mener.  Det er vel ren og skær hævn?

Jeg mener det skam helt ærligt. Jeg kalder det bitter retfærdighed men man kan vel også godt kalde det en form for hævn.

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Hvordan ville du selv have det hvis din kæreste skrev og udvekslede billeder med en anden pige bag din ryg?

Jeg har selv været i din kærestes sko og det er virkelig sårende! Du siger at der står ting der kan misforstås og at der aldrig skulle ske noget mellem jer men den køber jeg ikke. Hvis det var uskyldigt ville du ikke have haft behov for at holde det hemmeligt for din kæreste.

Selvfølgelig er det ikke i orden at true et andet menneske og hvis I har haft problemer i mange år og din kæreste ikke er villig til at gøre noget for at forbedre det så gå dog fra ham. Intet kan retfærdiggøre utroskab. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.