True en anden person

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.849 visninger
43 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2021

Anonym trådstarter

Hvis man opdager eller tror, at ens kæreste har været utro med en kollega eller en anden relation, er det så nogensinde i orden at gå til vedkommende og true ham/hende med diverse konsekvenser, som fx udlevering af vedkommende, så han/hun mister sit job eller deslige og måske endda ødelægge livet for den person? Eller bør man udelukkende rette sin vrede mod sin kæreste og så lige "glemme" den anden person?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hvis man opdager eller tror, at ens kæreste har været utro med en kollega eller en anden relation, er det så nogensinde i orden at gå til vedkommende og true ham/hende med diverse konsekvenser, som fx udlevering af vedkommende, så han/hun mister sit job eller deslige og måske endda ødelægge livet for den person? Eller bør man udelukkende rette sin vrede mod sin kæreste og så lige "glemme" den anden person?

Det er i min optik slet slet ikke i orden at true "den anden" - det skal da være kæresten man er sur/vred på. 

Jeg kan sagtens forstå følelsen af vrede, men det bliver ikke i orden, at ville ødelægge et andet menneske.

Anmeld Citér

16. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Det er aldrig i orden at true..?

I mange tilfælde ved den ens partner har været utro med, ikke at der er en kæreste/kone. Jeg ville aldrig rette vreden den vej. Og da slet ikke  “ødelægge livet” for personen. 

Anmeld Citér

16. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Man bør udelukkende rette sin opmærksomhed på sin partner. Det er ham/hende der har været utro ikke den anden part. Ikke at han/hun ikk også er medskyldig. Og man kan tale etik og moral. Men anden part har ingen forpligtelser overfor offeret der udsættes for utroskab. 

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Det er i min optik slet slet ikke i orden at true "den anden" - det skal da være kæresten man er sur/vred på. 

Jeg kan sagtens forstå følelsen af vrede, men det bliver ikke i orden, at ville ødelægge et andet menneske.

Jeg er enig! Ville der være nogen som helst situationer, hvor du ville synes, det ville være okay at gå til vedkommende og true med diverse konsekvenser, hvis nu det var en man selv fortsat skulle have en relation til eller er det stadig kæresten man skal rette sin vrede imod? I min optik må det i grunden være kæresten, man er vred på og dermed også der al energien skal lægges.

Anmeld Citér

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er enig! Ville der være nogen som helst situationer, hvor du ville synes, det ville være okay at gå til vedkommende og true med diverse konsekvenser, hvis nu det var en man selv fortsat skulle have en relation til eller er det stadig kæresten man skal rette sin vrede imod? I min optik må det i grunden være kæresten, man er vred på og dermed også der al energien skal lægges.

Nej, jeg kan slet ikke forstille mig, at der ville være situationer hor det ville være okay at true på baggrund af utroskab - det må være noget hvert par klarer privat..

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Nej, jeg kan slet ikke forstille mig, at der ville være situationer hor det ville være okay at true på baggrund af utroskab - det må være noget hvert par klarer privat..

Heller ikke selvom vedkommende godt ved, at der er er en kæreste? Det skal lige siges, at der ikke er fundet utroskab sted i form af sex/kys/kram osv. Der er udelukkende blevet skrevet beskeder, som kæresten ikke har læst. Jeg ved, der aldrig har ligget noget i det, men det har kæresten svært ved at tro på og uden beviser er kæresten gået til vedkommende og truet. Ikke på livet men bare noget, som gør livet surt for vedkommende.

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Så hvis det er en eller anden, som du fortsat kommer til at se og tale med en gang imellem, så vil du lade som ingenting?

Anmeld Citér

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Heller ikke selvom vedkommende godt ved, at der er er en kæreste? Det skal lige siges, at der ikke er fundet utroskab sted i form af sex/kys/kram osv. Der er udelukkende blevet skrevet beskeder, som kæresten ikke har læst. Jeg ved, der aldrig har ligget noget i det, men det har kæresten svært ved at tro på og uden beviser er kæresten gået til vedkommende og truet. Ikke på livet men bare noget, som gør livet surt for vedkommende.

Lige meget hvilke senarier du stiller op, så vil mit svar altid være nej - det er ikke okay at true et andet menneske på nogen måde, på baggrund af utroskab.

Anmeld Citér

16. december 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Så hvis det er en eller anden, som du fortsat kommer til at se og tale med en gang imellem, så vil du lade som ingenting?

Man kan sagtens lade en bemærkning falde om utroskabet, eller tage en snak - men der er bare langt til trusler. 

Det handler ikke om at lade som ingenting, det handler om hvorvidt det slet ikke er okay at true andre mennesker.

Måske du skal uddybe lidt hvad der foregår, for i min optik køre du lidt i samme rille mht dine spørgsmål.

Svaret fra mig vil være det samme hele tiden: NEJ det er IKKE okay at true.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.