Hvornår vågner jeres 8 årig? Træt bonusmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg vil blot tilføje, at det er en kunst at være en sammenbragt familie, og at kommunikationen mellem de voksne går fra Level 10 til Level 100. 

For du nævner selv, at du havde kunnet håndtere dine egne børn, mens andres pludselig bare er langt sværere, især når man er uenige. 

Det er ikke fair af de andre i tråden at gå efter manden, fremfor bolden. Du gør det garanteret skide godt, og søvn er VIGTIGT for at være en god (bonus)mor.

Hun behøver ikke sove længe, mens skal afgjort respektere familien og andres behov. Så kan I til gengæld stå tidligere op, dog uden det er allerede kl 05. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Arghhh.. Jeg bliver simpelthen vanvittig lige om snart.. 

Vi er en sammenbragt familie der inkluder 4 mindre børn.  En på 5 år og tre på knap 8 år. 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er udpræget B menneske. Går sent i seng og "sent" op. Mine bio børn kommer i seng kl 20 og sover i hverdagen til at vækker dem, og de vågner af sig selv i weekenderne mellem 8 og 9  luksus i know  

Men mit ene bonus barn på knap 8 vågner og står op alt i mellem 4:30 og 5:30  alle ugens dage, og vækker hele hytten. Hun kan simpelthen ikke lade os andre sove. Hun larmer, synger,  nynner,  rumenstrer   eller direkte kalder på de andre unger og byder op til spilopper.. 

Alle i huset er død trætte efterhånden. 

Så anyhow. Hvornår står jeres årige børn op??  Er det mit b menneske gen der har taget overhånd lige her?  

Jeg har ikke læst hele tråden. 

Min ældste er 7 år og er alle dage vågnet omkring kl 5. Helt fra hun var en lille bitte baby, det er bare der hendes dag starter, uanset hvornår hun er lagt i seng. Men bliver det for sent for hende kvitterer hun med at stå endnu tidligere op. 
Jeg har et vækkeur til hende som kan vise om det er nat eller morgen. Det viser morgen kl 5, og der må hun gerne stå op. 

Hun er dog ganske stille når hun står op selv. Tager lidt mad, og sætter sig med enten tablet eller tv og hygger indtil lillesøster og jeg står op. 

Måske det kunne hjælpe jer at sætte nogle klare regler om stille-tid/skærmtid indtil kl 6-7 stykker?

Anmeld Citér

13. november 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Arghhh.. Jeg bliver simpelthen vanvittig lige om snart.. 

Vi er en sammenbragt familie der inkluder 4 mindre børn.  En på 5 år og tre på knap 8 år. 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er udpræget B menneske. Går sent i seng og "sent" op. Mine bio børn kommer i seng kl 20 og sover i hverdagen til at vækker dem, og de vågner af sig selv i weekenderne mellem 8 og 9  luksus i know  

Men mit ene bonus barn på knap 8 vågner og står op alt i mellem 4:30 og 5:30  alle ugens dage, og vækker hele hytten. Hun kan simpelthen ikke lade os andre sove. Hun larmer, synger,  nynner,  rumenstrer   eller direkte kalder på de andre unger og byder op til spilopper.. 

Alle i huset er død trætte efterhånden. 

Så anyhow. Hvornår står jeres årige børn op??  Er det mit b menneske gen der har taget overhånd lige her?  

Vores på knap 7 er en morgenfugl. Hun skal ligge stille i sin seng til kl 6, og så må hun godt stå op selv og se fjernsyn. Det synes hun er hyggeligt. Hvis hun vågner meget tidligt kalder hun og har brug for hjælp til at blive liggende til kl 6.

Det kan anbefales at finde en måde hvor hun selv står op. Det har været en game changer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.