Hvornår vågner jeres 8 årig? Træt bonusmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Tak for jeres skriv

Tror faren er lidt farvet af, at det bare altid har været sådan. Og han kan også sove fra en nedrivning af bygningen hvis det var det den gave er vi andre desværre ikke velsignet med, og vi vågner.

Det er desværre ikke så nemt at forklare hende at hun skal blive inde på sit værelse, evt tegne læse bog mm..

Hun skal bare have vækket os andre.. Det ikke længe siden hun stod op kl 04:50  i en weekend, faren sendte hende retur i seng og bedre hende om at være stille. Det resulterede i at hun sad og bankede sin knyttede hånd ind i væggen mens hun lavede samtlige spøjse lyde, og fik selvfølgelig vækket sin bror og jeg lå jo og kogte af raseri og fik selvfølgelig ikke mere søvn den nat /morgen.

Føler jo egentlig vi mere eller mindre we tvunget til at gå i seng samme tidspunkt som dem, for at kunne få øjne såååå tidligt næste morgen /nat. Og jeg synes bare ikke det er helt fair.

Men det er ligesom om at det ikke nytter noget.. Vi/far har forsøgt at "konmendere" hende i seng igen. Ladet hende lave "lydløse" ting  osv osv   forsøgt med ur, totalt slukket lys mm mm mm for at understrege vi ikke skal op  

Men hun er bedøvende ligeglad

Vi kan ikke engang tage en overnatning ( ophold)  julefrokost mm hvor vi evt havner i byen med en god promille, uden pigen napper farmors tlf og ringer for at vække far og/eller konmendere ham hjem. Sidst vi var afsted ringede hun kl 4:45, vi var ikke engang gået i seng på dette tidspunkt.

Har bare haft svært ved at vudere om det er mig der er tosset i hovedet og stiller urimelige bonus mor krav

Men altså … så bliver jeg jo enormt nysgerrig på, hvordan håndterer sådan en adfærd og opførsel? Hvad gør I normalt, når 8-årige ikke gør de ting, de voksne bestemmer for dem - det får de vel heller ikke bare lov til uden at der håndteres eller har konsekvenser?

Ps: Nu genlæste jeg lige det sidste. Det lyder som en fuldkommen vanvittig adfærd at tillade. Både fra jeres og fra farmors side. Jeg synes faktisk det er synd for en pige på 8-år, at have ansvar for at køre en hel familie rundt ved næsen. Det kommer til at give hende problemer andre steder, hvis hun ikke allerede  har det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Tak for jeres skriv

Tror faren er lidt farvet af, at det bare altid har været sådan. Og han kan også sove fra en nedrivning af bygningen hvis det var det den gave er vi andre desværre ikke velsignet med, og vi vågner.

Det er desværre ikke så nemt at forklare hende at hun skal blive inde på sit værelse, evt tegne læse bog mm..

Hun skal bare have vækket os andre.. Det ikke længe siden hun stod op kl 04:50  i en weekend, faren sendte hende retur i seng og bedre hende om at være stille. Det resulterede i at hun sad og bankede sin knyttede hånd ind i væggen mens hun lavede samtlige spøjse lyde, og fik selvfølgelig vækket sin bror og jeg lå jo og kogte af raseri og fik selvfølgelig ikke mere søvn den nat /morgen.

Føler jo egentlig vi mere eller mindre we tvunget til at gå i seng samme tidspunkt som dem, for at kunne få øjne såååå tidligt næste morgen /nat. Og jeg synes bare ikke det er helt fair.

Men det er ligesom om at det ikke nytter noget.. Vi/far har forsøgt at "konmendere" hende i seng igen. Ladet hende lave "lydløse" ting  osv osv   forsøgt med ur, totalt slukket lys mm mm mm for at understrege vi ikke skal op  

Vi kan ikke engang tage en overnatning ( ophold)  julefrokost mm hvor vi evt havner i byen med en god promille, uden pigen napper farmors tlf og ringer for at vække far og/eller konmendere ham hjem. Sidst vi var afsted ringede hun kl 4:45, vi var ikke engang gået i seng på dette tidspunkt.

Har bare haft svært ved at vudere om det er mig der er tosset i hovedet og stiller urimelige bonus mor krav

Hvad med konsekvenser når hun ikke høre efter?

Hun mangler grænser og dem skal far sætte og hvorfor har hun haft sin farmors mobil midt om natten? 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Men altså … så bliver jeg jo enormt nysgerrig på, hvordan håndterer sådan en adfærd og opførsel? Hvad gør I normalt, når 8-årige ikke gør de ting, de voksne bestemmer for dem - det får de vel heller ikke bare lov til uden at der håndteres eller har konsekvenser?

Ps: Nu genlæste jeg lige det sidste. Det lyder som en fuldkommen vanvittig adfærd at tillade. Både fra jeres og fra farmors side. Jeg synes faktisk det er synd for en pige på 8-år, at have ansvar for at køre en hel familie rundt ved næsen. Det kommer til at give hende problemer andre steder, hvis hun ikke allerede  har det?

Jeg er fuldstændig af samme holdning, at sådan opførelse bør håndteres og at der bør være en konsekvens.

Problemet er bare, at jeg simpelthen er blevet nød til at trække mig ift opdragelsen af denne pige.  Vores relation har desværre ikke altid været den bedste.

Men far er sku lidt lad /opgivende. Og orker ikke konflikter med hende.

Jeg kan ikke se det kan være så skide svært at løse problemet. Men nu er jeg heller ikke bange for at kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade. Så havde det været en af min bio børn. Havde et bestemt blik og toneleje været nok til de havde forstået budskabet lige i dette tilfælde.  Jeg ville også kunne have nøjes med at sige " hvis ikke du er stille nu og lader os andre sove så ryger ipaden resten af ugen og det er sidste gang jeg siger det nu"    men bonus pigen er desværre ikke så ligetil . eller rette sagt far er for vattet. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvad med konsekvenser når hun ikke høre efter?

Hun mangler grænser og dem skal far sætte og hvorfor har hun haft sin farmors mobil midt om natten? 

Enig.   

Jamen hun står såment bare op og finder den.. Og wupti så har man 10 opkald midt om natten/ meget tidligt morgen fra en knap 8 årig

Anmeld Citér

12. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Enig.   

Jamen hun står såment bare op og finder den.. Og wupti så har man 10 opkald midt om natten/ meget tidligt morgen fra en knap 8 årig

Så må farmor have kode på. 

Og der må være konsekvenser hvis hun gør det der. For det er ikke i orden. På ingen måde, og det skal hun lære. Lige nu. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg er fuldstændig af samme holdning, at sådan opførelse bør håndteres og at der bør være en konsekvens.

Problemet er bare, at jeg simpelthen er blevet nød til at trække mig ift opdragelsen af denne pige.  Vores relation har desværre ikke altid været den bedste.

Jeg kan ikke se det kan være så skide svært at løse problemet. Men nu er jeg heller ikke bange for at kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade. Så havde det været en af min bio børn. Havde et bestemt blik og toneleje været nok til de havde forstået budskabet lige i dette tilfælde.  Jeg ville også kunne have nøjes med at sige " hvis ikke du er stille nu og lader os andre sove så ryger ipaden resten af ugen og det er sidste gang jeg siger det nu"    men bonus pigen er desværre ikke så ligetil . eller rette sagt far er for vattet. 

Men hvis/når hun er hos jer er det jo også dit hus og dermed dine regler og så må man som bonusmor altså godt slå i bordet og vise hvad der ok adfærd og hvad der ikke er.

Har hun en diagnose? - Eller er hun simpelthen bare ikke vant til grænser og at nogen tager styringen ?

Her er det nat indtil kl 6. Herefter er der stille leg på sit værelse eller man kan komme ind til os og se lidt stille morgen tv.

Man vækker selvfølgelig ikke hinanden, det er da helt almindeligt hensyn man skal lære at tage til hinanden og det ved ham på 5 år godt, ham på 4 år skal lige mindes på at det er stille stemmer og hende på 2 år skal vi lige holde øje med da hun godt kan finde på at gå ind til hendes brødre, men en på 8 år, burde da være så stor så hun burde kunne sætte sig ind i andres behov og respektere /tage hensyn til andre.

Hvordan er hun ellers sammen med søskende og jer?

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Tak for jeres skriv

Gud, hvor lyder hun rædselsfuld. Priser mig lykkelig for, at jeg ingen bonusbørn har, når jeg læser sådan noget.

Det er en svær situation, hvis du føler, at du ikke må opdrage på hende, men jeg ville gøre det alligevel. Tag ipaden fra hende i en uges tid, så hun forstår, at du mener det seriøst. Held og lykke med hende

Anmeld Citér

12. november 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Stakkels stakkels pige og stakkels dig TS og hele jeres familie. 
For mig lyder det som et typisk eksempel på en rigtig vatp… af en far og vel også en sammenbragt familie som i misforstået hensyn slet ikke får sat grænser.
Det er 100% uacceptabelt at de andre (uforskyldte) børn bliver vækket - DET skal stoppes lige nu!

få din kæreste ind i kampen og pas på HELE jeres familie 

Anmeld Citér

12. november 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Gud, hvor lyder hun rædselsfuld. Priser mig lykkelig for, at jeg ingen bonusbørn har, når jeg læser sådan noget.

Det er en svær situation, hvis du føler, at du ikke må opdrage på hende, men jeg ville gøre det alligevel. Tag ipaden fra hende i en uges tid, så hun forstår, at du mener det seriøst. Held og lykke med hende

Ja. Hun lyder “rædselsfuld”. Men børn er jo nu engang kun så godt opdraget, som deres voksne sørger for at de bliver det. Og det er da hammer synd for en 8-årig, når de voksne ikke tager ansvar for at vise hende hvad rammerne er. Hun bliver jo ikke til at holde ud for nogen, hvis ingen lærer hende hvordan.

TS - jeg tænker faktisk at du har et ansvar for at komme tilbage på banen, selvom det er hammer svært. Det lyder sådan set til at alle de voksne omkring hende, skulle se at komme på banen og også få kommunikeret internt. Det er et svigt at lade være. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Naha

Anonym skriver:

Arghhh.. Jeg bliver simpelthen vanvittig lige om snart.. 

Vi er en sammenbragt familie der inkluder 4 mindre børn.  En på 5 år og tre på knap 8 år. 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er udpræget B menneske. Går sent i seng og "sent" op. Mine bio børn kommer i seng kl 20 og sover i hverdagen til at vækker dem, og de vågner af sig selv i weekenderne mellem 8 og 9  luksus i know  

Men mit ene bonus barn på knap 8 vågner og står op alt i mellem 4:30 og 5:30  alle ugens dage, og vækker hele hytten. Hun kan simpelthen ikke lade os andre sove. Hun larmer, synger,  nynner,  rumenstrer   eller direkte kalder på de andre unger og byder op til spilopper.. 

Alle i huset er død trætte efterhånden. 

Så anyhow. Hvornår står jeres årige børn op??  Er det mit b menneske gen der har taget overhånd lige her?  

Min datter er 6 år og har i en lang periode også stået op længe før hun rent faktisk var klar. 

Vi er endt med at hun selv laver morgenmad (havregrød eller Youghurt med müsli) også har hun sin tablet. Oftest står hun omkring kl 7.

Hun er hjertelig velkomne inde hos os, men hun ved hun skal være stille så vi kan få sovet ud. Oftest bruger hun bare morgen på at se tv og lege på sig værelse og "vågne" 

Vi ved med 99% sikkerhed at var hun utilfreds, så siger hun det, for hun er en pige som er god til at fortælle hvad hun føler og ikke føler. 

Det fungere hos os. Og når det er sagt så tænker jeg at hun også vil trives fint i at når lillebror kommer, at så står vi jo bare generelt tidligere op  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.