Tak for jeres skriv 
Tror faren er lidt farvet af, at det bare altid har været sådan. Og han kan også sove fra en nedrivning af bygningen hvis det var det
den gave er vi andre desværre ikke velsignet med, og vi vågner.
Det er desværre ikke så nemt at forklare hende at hun skal blive inde på sit værelse, evt tegne læse bog mm..
Hun skal bare have vækket os andre.. Det ikke længe siden hun stod op kl 04:50 i en weekend, faren sendte hende retur i seng og bedre hende om at være stille. Det resulterede i at hun sad og bankede sin knyttede hånd ind i væggen mens hun lavede samtlige spøjse lyde, og fik selvfølgelig vækket sin bror og jeg lå jo og kogte af raseri og fik selvfølgelig ikke mere søvn den nat /morgen.
Føler jo egentlig vi mere eller mindre we tvunget til at gå i seng samme tidspunkt som dem, for at kunne få øjne såååå tidligt næste morgen /nat. Og jeg synes bare ikke det er helt fair.
Men det er ligesom om at det ikke nytter noget.. Vi/far har forsøgt at "konmendere" hende i seng igen. Ladet hende lave "lydløse" ting osv osv forsøgt med ur, totalt slukket lys mm mm mm for at understrege vi ikke skal op
Men hun er bedøvende ligeglad 
Vi kan ikke engang tage en overnatning ( ophold) julefrokost mm hvor vi evt havner i byen med en god promille, uden pigen napper farmors tlf og ringer for at vække far og/eller konmendere ham hjem. Sidst vi var afsted ringede hun kl 4:45, vi var ikke engang gået i seng på dette tidspunkt.

Har bare haft svært ved at vudere om det er mig der er tosset i hovedet og stiller urimelige bonus mor krav 
Men altså … så bliver jeg jo enormt nysgerrig på, hvordan håndterer sådan en adfærd og opførsel? Hvad gør I normalt, når 8-årige ikke gør de ting, de voksne bestemmer for dem - det får de vel heller ikke bare lov til uden at der håndteres eller har konsekvenser?
Ps: Nu genlæste jeg lige det sidste. Det lyder som en fuldkommen vanvittig adfærd at tillade. Både fra jeres og fra farmors side. Jeg synes faktisk det er synd for en pige på 8-år, at have ansvar for at køre en hel familie rundt ved næsen. Det kommer til at give hende problemer andre steder, hvis hun ikke allerede har det?