Hvornår vågner jeres 8 årig? Træt bonusmor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2021

Charl90

Det er helt uacceptabelt at hun skal ødelægge søvnen for hele familien

Hvis hun slet ikke forstår grænser/er lydhør, kan det så ikke gøres til en kedelig ting at stå så tidligt op? Fx kunne far gå tidligt i seng og stå op sammen med hende. Når de vågner tager de godt med tøj på og forlader huset indtil kl 7 når det er morgen og det må laves lyde i huset. Så kan de gå en rigtig lang tur i mørket uanset vejr. Måske det kunne gøre det mindre attraktivt at stå op? Især nu hvor det er vinter...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Ja. Hun lyder “rædselsfuld”. Men børn er jo nu engang kun så godt opdraget, som deres voksne sørger for at de bliver det. Og det er da hammer synd for en 8-årig, når de voksne ikke tager ansvar for at vise hende hvad rammerne er. Hun bliver jo ikke til at holde ud for nogen, hvis ingen lærer hende hvordan.

TS - jeg tænker faktisk at du har et ansvar for at komme tilbage på banen, selvom det er hammer svært. Det lyder sådan set til at alle de voksne omkring hende, skulle se at komme på banen og også få kommunikeret internt. Det er et svigt at lade være. 

Uhaa det er bare så ømt et punkt når det er mine dine og vores børn.  Man skal virkelig træde varsomt når man "blander sig/ opdrager" andres børn.

Og da jeg egentlig var en aktiv del af håndtering af pigen, blev hun endnu mere modsat og det skabte kæmpe frustration på alle fronter mellem hende og jeg. For ikke at nævne mellem far og jeg. Da pigen jo selvfølgelig kan fornemme at far deltager halvhjertet også bliver jeg den onde kælling. Og jeg blev mere og mere gal på far over jeg ikke synes det  længere var en  fælles opgave at få lidt mere struktur og stabilitet i hverdagen med pigen.  Men at det kun blev mit "problem"

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Uhaa det er bare så ømt et punkt når det er mine dine og vores børn.  Man skal virkelig træde varsomt når man "blander sig/ opdrager" andres børn.

Og da jeg egentlig var en aktiv del af håndtering af pigen, blev hun endnu mere modsat og det skabte kæmpe frustration på alle fronter mellem hende og jeg. For ikke at nævne mellem far og jeg. Da pigen jo selvfølgelig kan fornemme at far deltager halvhjertet også bliver jeg den onde kælling. Og jeg blev mere og mere gal på far over jeg ikke synes det  længere var en  fælles opgave at få lidt mere struktur og stabilitet i hverdagen med pigen.  Men at det kun blev mit "problem"

Tag en alvorssnak med ham. Det er HANS barn, så han må sgu træde til at opdrage hende, hvis tingene bliver værre af, at du gør det.

Hvordan opfører hun sig hjemme hos sin mor? 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym trådstarter

Charl90 skriver:

Det er helt uacceptabelt at hun skal ødelægge søvnen for hele familien

Hvis hun slet ikke forstår grænser/er lydhør, kan det så ikke gøres til en kedelig ting at stå så tidligt op? Fx kunne far gå tidligt i seng og stå op sammen med hende. Når de vågner tager de godt med tøj på og forlader huset indtil kl 7 når det er morgen og det må laves lyde i huset. Så kan de gå en rigtig lang tur i mørket uanset vejr. Måske det kunne gøre det mindre attraktivt at stå op? Især nu hvor det er vinter...

kunne simpelthen ikke lade være at grine da jeg læse din kommentar,  fik lige et tydeligt billedet af min mand travene i hård blæst og regn med sin datter kl 5 lørdag morgen det er sku mildest talt en fantastisk idé, så kunne de jo godt sørge for morgen brødet fra bageren selvfølgelig står klar kl 8:30 fantastisk forslag

Anmeld Citér

13. november 2021

Lje

Gud, hvor lyder hun rædselsfuld. Priser mig lykkelig for, at jeg ingen bonusbørn har, når jeg læser sådan noget.

Det er en svær situation, hvis du føler, at du ikke må opdrage på hende, men jeg ville gøre det alligevel. Tag ipaden fra hende i en uges tid, så hun forstår, at du mener det seriøst. Held og lykke med hende

Og ærligt talt er mit bud, at alle bonusbørn er glade for, at du ikke er deres bonusmor! 

For måde du tænker om børn på lyder rædselsfuld. 

En 8-årige pige er ikke rædselsfuld. Hendes opførsel og ageren er ikke i orden. Hendes morgenshow og opkald fra telefon er ikke i orden.

Men det slår mig mere som et resultatet af manglende opdragelse - far må virkelig på banen og mande sig op i opdragelsen! Søge noget hjælp ifht. søvn og igang med små skridt for at forlænge søvnen. Og med meget store skridt sætte tydelige rammer for hendes ageren. For at sikre trivsel i hele familien.

Men en pige på 8 år er altså ikke rædselsfuld.

Vh.

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Så kom der flere detaljer på

Hvordan har hun det generelt din bonusdatter? I er en stor sammenbragt familie. Det er lang fra ønskesituationen for mange børn. Kan al denne opmærksomhedskrævende adfærd skyldes at hun søger interesse/ savner sin far alene osv. jeg synes det giver meget lidt mening, at hun decideret ringer til jer når I er ude, hvis ikke hun er jaloux? Det er ikke bare dårlig opdragelse - det lyder lidt, som en der skriger efter hjælp/opmærksomhed.

Anmeld Citér

13. november 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Arghhh.. Jeg bliver simpelthen vanvittig lige om snart.. 

Vi er en sammenbragt familie der inkluder 4 mindre børn.  En på 5 år og tre på knap 8 år. 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er udpræget B menneske. Går sent i seng og "sent" op. Mine bio børn kommer i seng kl 20 og sover i hverdagen til at vækker dem, og de vågner af sig selv i weekenderne mellem 8 og 9  luksus i know  

Men mit ene bonus barn på knap 8 vågner og står op alt i mellem 4:30 og 5:30  alle ugens dage, og vækker hele hytten. Hun kan simpelthen ikke lade os andre sove. Hun larmer, synger,  nynner,  rumenstrer   eller direkte kalder på de andre unger og byder op til spilopper.. 

Alle i huset er død trætte efterhånden. 

Så anyhow. Hvornår står jeres årige børn op??  Er det mit b menneske gen der har taget overhånd lige her?  

Vores pige på 7 står op et sted mellem 5.30-8, meget varierende. 
Vores lys i stuen tænder kl 5,30, derfor er det ikke morgen før efter de tænder. 
Hvis hun vågner før os andre, går hun stille ned i stuen og tænder fjernsynet. Hun skruer som regel næsten helt ned for lyden og er virkelig hensynsfuld og tænker over ikke at komme til at vække lillesøster på 1. Hun har selv adgang til mad og finder det selv, hvis hun bliver for sulten. Oftest venter hun. 

Hvis det var i vores hjem ville det blive implementeret at det først er morgen på et bestemt tidspunkt. Samtidig at i den alder kan man godt tage hensyn til andre og tænke dem ind i en morgenrutine. 
Aller højest gå stille ind og vække én forælder. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Arghhh.. Jeg bliver simpelthen vanvittig lige om snart.. 

Vi er en sammenbragt familie der inkluder 4 mindre børn.  En på 5 år og tre på knap 8 år. 

Det skal ikke være en hemmelighed at jeg er udpræget B menneske. Går sent i seng og "sent" op. Mine bio børn kommer i seng kl 20 og sover i hverdagen til at vækker dem, og de vågner af sig selv i weekenderne mellem 8 og 9  luksus i know  

Men mit ene bonus barn på knap 8 vågner og står op alt i mellem 4:30 og 5:30  alle ugens dage, og vækker hele hytten. Hun kan simpelthen ikke lade os andre sove. Hun larmer, synger,  nynner,  rumenstrer   eller direkte kalder på de andre unger og byder op til spilopper.. 

Alle i huset er død trætte efterhånden. 

Så anyhow. Hvornår står jeres årige børn op??  Er det mit b menneske gen der har taget overhånd lige her?  

Nu er min store blevet 11, men han står stadig op mellem 5 og 6 alle dage, både hverdag og weekend.  Han er udpræget A menneske og kan bare ikke sove længe. Har prøvet alt for at få ham til at sove længere, men han kan bare ikke. Selv hvis han kommer meget sent i seng så flytter det ingen ting. Det betyder så også at han stadig kommer i seng ved 20 tiden. 
Vi har en regel om at man ikke vækker andre når man står så tidligt op. Ikke noget med larm og tænde lys steder hvor det genere nogen der sover. Det gjaldt også da han var otte. Det går bedre og bedre jo ældre han bliver med ikke at forstyrre andre om morgenen, men tidspunktet hvor han står op er stadig det samme som da han var helt lille. 
Min erfaring er at man ikke kan tvinge nogen til at sove længe når deres system er klar til at stå op tidligt. Men man kan til gengæld godt sætte regler op for hvordan man opfører sig tidligt om morgenen. 
Håber i finder en løsning så I kan få sovet alle sammen

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

Og ærligt talt er mit bud, at alle bonusbørn er glade for, at du ikke er deres bonusmor! 

For måde du tænker om børn på lyder rædselsfuld. 

En 8-årige pige er ikke rædselsfuld. Hendes opførsel og ageren er ikke i orden. Hendes morgenshow og opkald fra telefon er ikke i orden.

Men det slår mig mere som et resultatet af manglende opdragelse - far må virkelig på banen og mande sig op i opdragelsen! Søge noget hjælp ifht. søvn og igang med små skridt for at forlænge søvnen. Og med meget store skridt sætte tydelige rammer for hendes ageren. For at sikre trivsel i hele familien.

Men en pige på 8 år er altså ikke rædselsfuld.

Vh.

Sikke noget sludder, et barn kan da sagtens være rædselsfuld ligesåvel som voksne mennesker kan være det.

Når børn er rædselsfulde, skyldes det oftes dårlig opdragelse, hvilket man må sige, lyder som tilfældet her, men det kan jo heldigvis ændres.

Jeg har arbejdet som lærer i mange år, så har haft en del rædselsfulde børn under min vinge, og det kræver, at alle forældre inklusiv bonusforældre gør en indsats, hvis barnets opførsel skal forbedres inden barnet rammer teenagestadiet, da det så er for sent. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Min tråd var ikke oprettet for at kalde pigen knap så kønne ting. Som eksempelvis rædselsfuldt mm. 

For hun har også mange positive sider. Og er en dejlig pige på mange andre punkter.

Mit spørgsmål gik mere på om kravet om stille nætter /morgener var lidt for meget at forlange, da jeg er klar over jeg er farvet af mit total B menneske gen som mine egne børn også er  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.