Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vi har oplevet at ungerne hellere vil næse test. 

Jeg brugte en belønning. En haribo lille vingummi pose eller en skikke pind.

Vores havde en dag hvor hun gik i baglås så gik vi bare om i køen igen, hvilket var helt fint. 

Vi har derudover ekstremt sjældent brugt børne køen.

Vores havde også problemer med tandbørste det var en kamp hjemme og den mindste har vi afsted til tandlæge hver 3 måned. Da de ved hvor vigtigt gentagelser og tryghed betyder.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16
lineog4 skriver:

Skolebørn må også komme, er du sikker på der gælder de regler for børnehavebørn?

Nu gik jeg lige ind og tjekkede og der står børnehavebørn følger reglerne for grundskolen. Pg så står der meget mystisk det som du skriver, at de kan komme efter første negative test  men også at det kun kan være en opfordring og dagtilbuddet ikke kan kræve test, isolation mm. Og skal tage imod et barn uafhængigt. 

Jeg læser også det samme som dig - men både børnehaven og coronahotline siger test før de må komme tilbage. Og så det med test på 4. Og 6. Dagen er en anbefaling. 

Men når det så er sagt, så er han faktisk blevet testet nu. Jeg tog en snak med ham om at nogle ting kan man ikke selv få lov at bestemme, nogle ting skulle man klare. Og lovede selvfølgeligt at jeg ville passe på ham. Kunne ikke få lov at øve med f.eks. En vatpind - det ville han slet ikke. Men sa vi børstede tænder fortalte jeg ham at det var samme måde han skulle sige “aaaaaa” på. 
Så vi aftalte at vi godt kunne gøre det. Han var virkelig modig, gik derhen uden brok. Han prøvede to gange hvor det ikke gik, fordi han ikke kunne lide den der træpind på på tungen. 3 gang lykkedes det. 
Han var så stolt. Havde naturligvis også lovet han at han måtte vælge noget slik - men det havde jeg også lovet ham de gange det ikke lykkedes. Hvorfor det lykkedes 3. Gang ved jeg ikke. Måske yderligere forberedelse? 
kæmpe lettelse at det lykkedes uden tvang. 

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Tak for jeres hjælp. Det var dejligt at høre om andre der havde oplevet lignende og kunne sætte sig i mit sted. Det gav mig lige modet til at prøve igen - og det lykkedes. Har forklaret hvordan det lykkedes ovenfor i min besked ����
Jeg synes af og til det kan være voldsomt at være mor til at barn der kan reagere så voldsomt. Nogle gange kan jeg blive i tvivl om han er “normal”. Så når tingene endeligt lykkedes er glæden altså stor ☺️

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Tystys14

Jeg er målløs over det første svar herinde og det faktum at nogen kan finde på at sætte likes på det.

Hvad fanden bilder i jer ind som forældre. At tvinge jeres børn på den måde. Jeg har læst meget og mange ting som jeg er uenig i, men den er tråd er den værste.

Har dit barn symptomer ja eller nej ? Hvis nej hvorfor synes du så det okay at udsætte dit barn for det ?

Medmindre de er syge og har det skidt, så det fuldstændig vanvittigt i min optik at teste børn. 

Smid mig bare ud af baby hvis det nødvendigt. Men er målløs. Bliver jeg smidt ud, så står baby inde for noget jeg alligevel ikke vil være en del af.

Anmeld Citér

30. oktober 2021

Hanspige

Tystys14 skriver:

Jeg er målløs over det første svar herinde og det faktum at nogen kan finde på at sætte likes på det.

Hvad fanden bilder i jer ind som forældre. At tvinge jeres børn på den måde. Jeg har læst meget og mange ting som jeg er uenig i, men den er tråd er den værste.

Har dit barn symptomer ja eller nej ? Hvis nej hvorfor synes du så det okay at udsætte dit barn for det ?

Medmindre de er syge og har det skidt, så det fuldstændig vanvittigt i min optik at teste børn. 

Smid mig bare ud af baby hvis det nødvendigt. Men er målløs. Bliver jeg smidt ud, så står baby inde for noget jeg alligevel ikke vil være en del af.

Holdte min 2 årig fast. Han blev testet og resultatet kom tilbage. 

Min barn har heller ikke huller i tænderne. Derfor bliver han stadig holdt fast og får børstet tænder. 

Han har heller ikke symptomer på difteri eller andre børne sygdomme. Derfor bliver han stadig vaccineret. 

Han har heller ikke symptomer på hungersnød, derfor bliver han stadig tvunget til at spise 3 gange om dagen. 

Han synes bodystocking og gummistøvler er det fedeste outfit, derfor bliver han stadig tvunget i tøj når vi går ud.. 

Han synes også det er det fedeste at skrige højt, derfor bliver han stadig bedt om at tie stille. 

Osv osv. 

Anmeld Citér

30. oktober 2021

Agma

Profilbillede for Agma
Hanspige skriver:

Holdte min 2 årig fast. Han blev testet og resultatet kom tilbage. 

Min barn har heller ikke huller i tænderne. Derfor bliver han stadig holdt fast og får børstet tænder. 

Han har heller ikke symptomer på difteri eller andre børne sygdomme. Derfor bliver han stadig vaccineret. 

Han har heller ikke symptomer på hungersnød, derfor bliver han stadig tvunget til at spise 3 gange om dagen. 

Han synes bodystocking og gummistøvler er det fedeste outfit, derfor bliver han stadig tvunget i tøj når vi går ud.. 

Han synes også det er det fedeste at skrige højt, derfor bliver han stadig bedt om at tie stille. 

Osv osv. 

Tænk hvis du selv blev tvunget til at spise… 

Det synes jeg godt nok er vildt at gøre. Det kan jo ødelægge hans evne til selv at mærke efter hvad han har brug for af mad og om han er sulten eller ej. For mig virker det som en vej til et problematisk forhold til mad. 

Anmeld Citér

30. oktober 2021

lineog4

Morsept16 skriver:

Jeg læser også det samme som dig - men både børnehaven og coronahotline siger test før de må komme tilbage. Og så det med test på 4. Og 6. Dagen er en anbefaling. 

Men når det så er sagt, så er han faktisk blevet testet nu. Jeg tog en snak med ham om at nogle ting kan man ikke selv få lov at bestemme, nogle ting skulle man klare. Og lovede selvfølgeligt at jeg ville passe på ham. Kunne ikke få lov at øve med f.eks. En vatpind - det ville han slet ikke. Men sa vi børstede tænder fortalte jeg ham at det var samme måde han skulle sige “aaaaaa” på. 
Så vi aftalte at vi godt kunne gøre det. Han var virkelig modig, gik derhen uden brok. Han prøvede to gange hvor det ikke gik, fordi han ikke kunne lide den der træpind på på tungen. 3 gang lykkedes det. 
Han var så stolt. Havde naturligvis også lovet han at han måtte vælge noget slik - men det havde jeg også lovet ham de gange det ikke lykkedes. Hvorfor det lykkedes 3. Gang ved jeg ikke. Måske yderligere forberedelse? 
kæmpe lettelse at det lykkedes uden tvang. 

Det bedste er han var stolt og ikke han blev testet - skønt. 

Reglerne på vores skole er så modsat hotline (som jeg tidligere også har oplevet siger noget forskelligt alt efter hvem man får i røret). Vi sender ingen børn hjem med mindre de hat en positiv test, men vi anbefaler test, hvis der er fundet et tilfælde. Vi har åbenbart bidt mest mærke i den sidste formulering nemlig, at det alene er opfordring og vi skal modtage alle børn test eller ej. 

Har prøvet tidligere at sende hjem, omstille til 4 dages hjemmeskole på en halv dag osv. Så er egentlig godt tilfreds med det vi gør, og det har ført til meget få tilfælde af intern smitte alligevel, så håber vi kan fortsætte sådan led mindre andet bliver tilfældet fx med større interne smitteudbrud.

Anmeld Citér

30. oktober 2021

Linemor93

Profilbillede for Linemor93
Tystys14 skriver:

Jeg er målløs over der er plads til mom shaming på baby.dk det faktum at nogen kan finde på at udskamme andre mennesker på den måde 

hvad fanden bilder du dig ind som menneske, at tvinge din meningen ned over hovedet på folk, jeg har læst meget men det her er nu engang det værste,

nogen ting dem SKAL man også selv om det er træls, at teste en barn der har været i nærkontakt med corona selvom der ikke er symptomer er nu engang at passe på vores andres børn! 

bare smid mig ud af baby hvis det er nødvendigt. Men jeg er målløs, hvis mom shaming er noget baby står inde for vil jeg alligevel ikke være en del af det. 

Anmeld Citér

30. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Linemor93 skriver:

Jeg er målløs over der er plads til mom shaming på baby.dk det faktum at nogen kan finde på at udskamme andre mennesker på den måde 

hvad fanden bilder du dig ind som menneske, at tvinge din meningen ned over hovedet på folk, jeg har læst meget men det her er nu engang det værste,

nogen ting dem SKAL man også selv om det er træls, at teste en barn der har været i nærkontakt med corona selvom der ikke er symptomer er nu engang at passe på vores andres børn! 

bare smid mig ud af baby hvis det er nødvendigt. Men jeg er målløs, hvis mom shaming er noget baby står inde for vil jeg alligevel ikke være en del af det. 

Og jeg vil gerne være målløs over, at så mange er målløse. Jeg har set megen målløshed, og hvad bilder folk sig dog ind, men det her er nu engang det værste

Ps: Tak til alle jer som får jer selv og jeres unger testet, selvom det er skide nedern og ingen rigtig har lyst. Det sætter de af os med alvorligt syge familiemedlemmer uendelig stor pris på

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Hanspige

Agma skriver:

Tænk hvis du selv blev tvunget til at spise… 

Det synes jeg godt nok er vildt at gøre. Det kan jo ødelægge hans evne til selv at mærke efter hvad han har brug for af mad og om han er sulten eller ej. For mig virker det som en vej til et problematisk forhold til mad. 

Ja jeg tvinger mit barn til at smage på maden, til at afbryde en leg og spise mad. Jeg nægter ham også at spise flødeboller kl 23 og jeg tvinger ham i seng ved sovetid. 

Jeg tvinger ham også udendørs og andre gange i ro. Sådan er det at være barn hos mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.