Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.714 visninger
39 svar
101 synes godt om
28. oktober 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Har du forsøgt at sætte det lidt op som at det egentlig ikke er et valg?

Både ift corona test med så sandelig også ved tandlæge besøg.

Min 5 årig gider / gad bestemt heller ikke at blive testet. Og han skulle lige til at "skabe" sig..

Jeg satte mig på hug og ordret bare sagde.. Jeg kan godt de du ikke har lyst. Men det er nogen jeg bestemmer lige nu og det skal du simpelthen. Færdig slut..  Også meget bestemt ud i fjæset Også kan du få en slikkepind eller lign efterfølgende drengen åbnede munden og blev testet  

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Agma

Profilbillede for Agma