Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.714 visninger
39 svar
101 synes godt om
28. oktober 2021

Morsept16

Profilbillede for Morsept16

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Har du forsøgt at sætte det lidt op som at det egentlig ikke er et valg?

Både ift corona test med så sandelig også ved tandlæge besøg.

Min 5 årig gider / gad bestemt heller ikke at blive testet. Og han skulle lige til at "skabe" sig..

Jeg satte mig på hug og ordret bare sagde.. Jeg kan godt de du ikke har lyst. Men det er nogen jeg bestemmer lige nu og det skal du simpelthen. Færdig slut..  Også meget bestemt ud i fjæset Også kan du få en slikkepind eller lign efterfølgende drengen åbnede munden og blev testet  

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Agma

Profilbillede for Agma

Vi har prøvet det samme med min datter. Og det der har virket for os er helt simpelt at på vej derhen og i køen jævnligt lige at “øve” hvordan hun åbner munden. Så giver jeg hende en masse ros når hun åbner munden og de gange vi har gjort det er hun blevet testet uden problemer. De andre gange er det endt helt galt hvor hun er blevet sur og bange. Jeg tror det er fordi det bliver helt tydeligt og fysisk hvad der forventes af hende derinde. Jeg ved jo ikke om det hjælper for alle men det har gjort stor forskel for os. Også hos ørelæge og almindelig læge. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Soonmom

Øh hvorfor kan I ikke tvinge ham?

Det er jer som er forældre som skal sætte rammerne og nogen ting har man bare ikke et valg om som 4/5 årig

Så hvis I synes han skal have lov at bestemme, må I jo så arrangere noget pasning

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Morsept16

Jeg synes bestemt ikke han skal have lov til at vælge. Han får faktisk ikke muligheden, hverken ift. tandlæge eller test. Men når han fysisk ikke vil åbne munden og råber, slår ud og flygter, så har testpersonalet ikke en vangmulighed. De MÅ ikke teste under tvang, og vil derfor ikke. 

Vi et faktisk generelt meget konsekvente, men de her ting som f.eks. Testning og lignende kan vi ligesom ikke rigtigt komme i gennem med.  

jeg håbede at der sad nogle med lignende erfaringer som kunne give gode råd til hvad vi kan gøre fremadrettet ☺️

Anmeld Citér

28. oktober 2021

123321

Profilbillede for 123321

Åh det er sådan en frygtelig situation at stå i og tror ikke helt de øvrige i tråden har prøvet at stå i den så, hvor de bare nægter trods man  ikke .giver dem noget valg. Jeg ved du kan få barn testet på børneafdeling, hvor de vidst har anden metode. Alternativt, prøv at send far. Vi har lært hos os at det fungerer bedre som udgangspunkt.  Og sidste løsning på jo eller være at vente, men ellers er det nok også en meget god ide at øve du skriver du selv er sygeplekers ke ville du selv kunne tage testen 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Morsept16

123321 skriver:

Åh det er sådan en frygtelig situation at stå i og tror ikke helt de øvrige i tråden har prøvet at stå i den så, hvor de bare nægter trods man  ikke .giver dem noget valg. Jeg ved du kan få barn testet på børneafdeling, hvor de vidst har anden metode. Alternativt, prøv at send far. Vi har lært hos os at det fungerer bedre som udgangspunkt.  Og sidste løsning på jo eller være at vente, men ellers er det nok også en meget god ide at øve du skriver du selv er sygeplekers ke ville du selv kunne tage testen 

Tak for dig svar - dejligt at du forstår, det betyder meget. Igår var det far det var afsted, og i dag var det mig. Overvejer at forsøge en fang i gen her til middag, men synes også det virker lidt voldsomt med 2 x på 1 dag. Dårligt fordi vi har 40 min kørsel ���� 

Jeg kan desværre ikke selv teste ham fordi jeg ikke et ansat som poder, og så må man desværre ikke ��‍�� 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vores datter på 3 år har også nægtet at åbne munden.. Og selvom vi som forældre så lirker en finger ind i munden, så må test personalet ikke teste.. 

Så det er en mega flabet kommentar at komme med, at I bare lader barnet bestemme ..

Vi har også prøvet meget bestemt at sige, at der ikke er en valgmulighed, men hverken det eller de andre ti ting, vi har prøvet, hjælper desværre

Anmeld Citér

28. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som andre skriver ville jeg håndtere det som jeg ville håndtere alt andet, som heller ikke er til debat - hvis fx det var medicin eller en tandbørstning. Men fordi det selvfølgelig kan være mere utrygt og vanskeligt for barnet at forstå, ville jeg bruge god tid på at tale om og anerkende det var svært. Men fastholde, at det ikke var til diskussion og forklare hvorfor, når barnet er nået den alder du beskriver - og at vi så måtte trøstes bagefter. Jeg ville heller ikke være bleg for at fejre det med en kæmpe is bagefter. 

Hvis det ikke lykkes, er der ingen vej udenom isolation, det er helt klart. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Bettybom

Hej, 

du kan evt alliere dig med den spl som poder på din afdeling. Og så gør du det, mens hun kigger på? 

Det tror jeg, at jeg ville gøre i din situation og nu du arbejder som spl. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.