Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2021

Sprit25

Man kan simpelthen ikke sammenligne podning og tandbørstning. Det ene gør ikke ondt, men en podning er stygt ubehageligt. 

Min pige har vi testet en gang  og det holdte satme hårdt. Her gjorde poderen det over 3 gange. Det gjorde at det lykkedes 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Soonmom

Morsept16 skriver:

Jeg synes bestemt ikke han skal have lov til at vælge. Han får faktisk ikke muligheden, hverken ift. tandlæge eller test. Men når han fysisk ikke vil åbne munden og råber, slår ud og flygter, så har testpersonalet ikke en vangmulighed. De MÅ ikke teste under tvang, og vil derfor ikke. 

Vi et faktisk generelt meget konsekvente, men de her ting som f.eks. Testning og lignende kan vi ligesom ikke rigtigt komme i gennem med.  

jeg håbede at der sad nogle med lignende erfaringer som kunne give gode råd til hvad vi kan gøre fremadrettet ☺️

Men har I forberedt ham på hvad han skal, det er jo selvfølgelig svært når han først har fundet ud af at han har lov at bestemme, du skriver selv at I ikke engang kom ind første gang. - Der vil jeg mene at I simpelthen skulle have taget ham under armen og sagt det bare er noget man skal.

Min dreng ville da heller ikke åbne munden, men så måtte vi jo bare vente på at han gjorde det, mens jeg fortalte ham at det skulle man bare og det var hurtigt overstået, og hvis han ville have den pose chips han havde valgt så var det bare sådan.

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Soonmom

Sprit25 skriver:

Man kan simpelthen ikke sammenligne podning og tandbørstning. Det ene gør ikke ondt, men en podning er stygt ubehageligt. 

Min pige har vi testet en gang  og det holdte satme hårdt. Her gjorde poderen det over 3 gange. Det gjorde at det lykkedes 

Podning er da ikke slemt og slet ikke med børn, der er de meget nænsomme, men selvfølgelig hvis forældrene er bange for det, smitter det jo også af på børnene

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Agma

Profilbillede for Agma
Soonmom skriver:

Men har I forberedt ham på hvad han skal, det er jo selvfølgelig svært når han først har fundet ud af at han har lov at bestemme, du skriver selv at I ikke engang kom ind første gang. - Der vil jeg mene at I simpelthen skulle have taget ham under armen og sagt det bare er noget man skal.

Min dreng ville da heller ikke åbne munden, men så måtte vi jo bare vente på at han gjorde det, mens jeg fortalte ham at det skulle man bare og det var hurtigt overstået, og hvis han ville have den pose chips han havde valgt så var det bare sådan.

Man kan ikke altid bare få lov at vente. Vi blev smidt ud efter 15 min for det gad de bestemt ikke vente på. Selvom jeg ret bestemt argumenterede for at de måtte give hende lidt tid fordi der ikke var andre i kø. Det er heller ikke alle børn der reagerer på en hensigtsmæssig måde på den tilgang du beskriver.

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Frizzy

Jeg ville finde en pasningsmulighed. Jeg bryder mig ikke om tvinge børn, når set ikke er bidende nødvendigt. Og i dette tilfælde kan man ikke med mindre man fysisk åbner munden. 
Vi opgav ved første stik med coronavaccine. Anden gang lykkedes det, ved at vi insisterede på tid til tilvænning til tanken og vi tog det meget roligt og stille sammen med hende der skulle stikke. Tror det er forventningspresset i situationen der er ubehageligt. Og voksne der presser og insisterer. Og så er teststederne og vaccinstionsstederne ikke hyggelige overhoved. Det tog 20-30 minutter.

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Soonmom skriver:

Andre står jo i kø, så man kan jo ikke bare vente.. Og hvad havde du gjort, hvis dit barn ikke vil åbne munden? Ikke alle børn gør alt, hvad forældrene siger uanset hvordan man siger det.. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Camillos

Morsept16 skriver:

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Har i prøvet at lege det ind?.. Hos os virker det når vi lige skal kigge efter stjerner i munden

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi har ikke stået i samme situation, men jeg ville prøve en af følgende metoder:

-Med snilde: mht. tandlægen, læse bogen om Karius og Baktus og fortælle, at tandlægen skal se, om Karius og Baktus laver huler i hans tænder. Evt. kun lade tandlæge kigge ind i munden første gang uden instrumenter. Mht. podning, se videoer el. hvordan det foregår. Der er jo en frygt et sted, så det kan hjælpe, hvis han ved, hvad der reelt skal foregå. Min datter var med på alt vedr. Corona, tests og restriktioner, efter vi havde set Dronningen tale på tv, for når Dronningen siger det, så...

-Med belønning: Love slik, is eller whatever efter.

-Med stædighed: sætte sig ned og sige I ikke tager hjem, før han har ladet sig pode. Og stå fast på det. Lade det blive kedeligt at vente, så han overgiver sig. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Soonmom skriver:

Podning er da ikke slemt og slet ikke med børn, der er de meget nænsomme, men selvfølgelig hvis forældrene er bange for det, smitter det jo også af på børnene

Bare fordi det er nemt for dig, kan du ikke bare sige, at det overhovedet ikke er slemt. Jeg synes også det er piece of cake og overhovedet ikke ubehageligt, men jeg har da ser flere få voldsomme hosteanfald eller være ved at kaste op, når jeg har været nede at blive testet, så for nogen er det altså vildt ubehageligt. 

Da vores søn skulle testes som 5-årig, ville han heller ikke. Han var simpelthen bange for det, selv om både hans far og jeg synes, at det er noget, man knap nok mærker. Vores søn er sensitiv over for nye ting og især dem han er utryg ved og bange for, så når han stiller sig på bagben i sådan en situation, har det intet at gøre med, at han vil bestemme.  Det er det måske for nogen, men for de langt de fleste børn i den alder, handler det om så meget andet end, at de selv vil bestemme.

Det er en utryg og ubehagelig situation for ham, som det er vores opgave at gøre tryg for ham og at slæbe ham ind, ville bestemt ikke gøre det til noget trygt. At slæbe ham skrigende ind til noget han var bange for, ville bare have gjort, at han mistede tryghed hos os, så den vogn er jeg helt sikkert ikke med på. Vi skal være hans trygge base. 

I stedet tog vi os god tid og snakkede om, hvad der skulle ske og, at vi skulle fejre det med en kage bagefter. Heldigvis var det nogle gode podere, der var hos os så på trods af, at der dengang var kø, tog de sig god tid og viste ham alt, hvad der skulle ske. Det tog stadig lidt tid, før han var klar, men han var så stolt, da han havde gjort det, og fordi vi fik lavet det til en tryg oplevelse, kan vi i dag uden problemer få ham testet.  Havde vi bare slæbt afsted med ham, ville vi stå med samme "ballade" næste gang, han skulle testes. Det har så aldrig været nødvendigt at få ham testet igen, men har nævnt nogle gange, når jeg kørte til test, at han vil også gerne gøre det igen.

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Baby17

Men hvis det ikke er et krav at isolere sig som nærkontakt? Er det så ikke bare at sende afsted? 

Jeg er slet ikke inde i de nuværende regler, så det kan selvfølgelig være at det ikke bare er sådan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.