Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2021

DN

Profilbillede for DN
Morsept16 skriver:

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Man skulle tro det var min dreng du skrev om.. han blev ikke målt og vejet ved lægen før han var 5, tandlæge har han først klaret nu, frisør har været no go osv osv. det er hårdt at have et barn som reagerer på den måde ved nye/grænseoverskridende ting. 

Min dreng bliver snart seks, og vi ser endeligt en udvikling. 
det der har virket hos os har været genkendelighed. Han er blevet testet for første gang i går, og jeg var SÅ nervøs for at han ville bryde sammen. Da jeg nævnte det hjemme forleden flippede han helt ud..  

men han var med nede og se far og søster blive testet forleden, da han så skulle testes skulle han følges med mormor. Her kunne han genkende stedet og forløbet og kunne “hjælpe” mormor med hvor det var henne. 

så hvis jeg var dig ville jeg tage ham med ned på en kigger, og fra start sige “idag er det mig der skal testes, imorgen er det din tur til at prøve” forberedelse, forberedelse, forberedelse er de gyldne ord ved følsomme drenge.. held og Lykke..

og nårh ja, jeg lokkede med en superheltedragt, måske det heller ikke var helt dumt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2021

Soonmom

Baby17 skriver:

Men hvis det ikke er et krav at isolere sig som nærkontakt? Er det så ikke bare at sende afsted? 

Jeg er slet ikke inde i de nuværende regler, så det kan selvfølgelig være at det ikke bare er sådan

Ikke vaccineret børnehavebørn eller børnehavebørn som ikke har haft Corona skal testes og må komme efter 1. Negative test.

Vuggestuebørn derimod må gerne komme og der er ingen krav om test (og nej reglerne giver ingen mening 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Sprit25

Soonmom skriver:

Podning er da ikke slemt og slet ikke med børn, der er de meget nænsomme, men selvfølgelig hvis forældrene er bange for det, smitter det jo også af på børnene

Jeg hader at blive coronatestet. Det gør ondt på mig. 

Jeg er  faktisk enormt stolt af min datter ikke bare overskrider sine grænser. Men at hun siger til og fra. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Frizzy

Soonmom skriver:

Ikke vaccineret børnehavebørn eller børnehavebørn som ikke har haft Corona skal testes og må komme efter 1. Negative test.

Vuggestuebørn derimod må gerne komme og der er ingen krav om test (og nej reglerne giver ingen mening 

Vuggestuebørn er mindre og forstår mindre. Jeg synes det er fint at de ikke bliver tvunget en pind i mund i tide og utide. På de mindre børn kan det virke som et helt overgreb. 

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Girafmor

Hej TS.

Vores datter er 6 nu, men da vi startede hele det her Covid halløj var hun jo omkring 5. Jeg har et arbejde hvor jeg har skulle testes flere gange om ugen, og så har vi haft en del nærkontaktsituationer.

Hun nægtede pure at blive testet, som i totalt umuligt!

Jeg har stået i den præcist samme situation som du.

Vi har snakket rigtig meget om det hjemme, og forberedt på at det skulle ske, og at man skulle testes. Og så har vi fået et pode sæt (mange) fra testcenteret, så vi kunne øve meget derhjemme.

Det har hjulpet meget, men vi har måtte gå igen nogle gange.

Så havde vi dukken med, som hun så kunne forklare hvad der skulle ske, og få lov at pode bagefter med hendes nye podesæt.

Så kørte vi benhård vingummipædagogik, at man fik en is på MacD bagefter.

Nu er vi der hvor hun er helt med på det, og spørger om hun skal testes (og de is giver jeg gerne ud )

Jeg håber det lykkes for jer

Anmeld Citér

28. oktober 2021

Soonmom

Frizzy skriver:

Vuggestuebørn er mindre og forstår mindre. Jeg synes det er fint at de ikke bliver tvunget en pind i mund i tide og utide. På de mindre børn kan det virke som et helt overgreb. 

Det er vi heller ikke uenige om, men de smitter mindst ligeså meget som et børnehavebarn

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Maximus4

Klog dreng Selvfølgelig skal små børn ikke tvinges til at have en vatpind stukket i hovedet som indeholder både Graphine Oxide og Ethanyl Oxide - begge to ting man ikke ønsker i sin næse !!! Og da slet ikke på børn

Anmeld Citér

29. oktober 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg frygtede, at min datter på 3 ville nægte pure ved den første test, så jeg kørte bestikkelsesteknikken helt fra starten: "Du er syg, så du skal testes, men du får en is bagefter!" Det virkede på min datter, som ellers har meget fast meninger om ALT, men om det virker på din dreng er jo ikke sikkert

Anmeld Citér

29. oktober 2021

lineog4

Morsept16 skriver:

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Først øv det er en møg situation at stå i og jeg tror absolut ikke tvang virker.

Men en helt anden ting, hvordan kan det være, at børnehaven taler om nærkontakt og isolation? Jeg arbejder på en skole, og vi sender ingen børn hjem om de så har delt en slikkepind. Vi må kun opfordre til test, og så ellers ingen ting. De retningslinjer vi følger er dem der er givet fra sundhedsstyrelsen, og det undrer mig de skulle være anderledes på daginstitutionsområdet (SFO har samme regler som skolen og vi har jo også en del børn stort set halvdelen som ikke har tilbudt en vaccine).

Anmeld Citér

29. oktober 2021

lineog4

Skolebørn må også komme, er du sikker på der gælder de regler for børnehavebørn?

Nu gik jeg lige ind og tjekkede og der står børnehavebørn følger reglerne for grundskolen. Pg så står der meget mystisk det som du skriver, at de kan komme efter første negative test  men også at det kun kan være en opfordring og dagtilbuddet ikke kan kræve test, isolation mm. Og skal tage imod et barn uafhængigt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.