Coronatest - 4 årig nægter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2021

DN

Profilbillede for DN
Morsept16 skriver:

Hej, 

er der nogle af jer der har oplevet at jeres børn ikke vil coronatestes? Der er smitte i børnehaven. Vi har ikke hft behov for at få ham testet tidligere. 

Han bliver 5 år i november. 
Han nægter. Igår var han afsted og kom slet ikke indenfor på test centeret fordi han gik amok �� I dag kom vi indenfor, han virkede ret modig, så jeg blev testet uden problemer. Ville ikke selv være med til det. Smed sig på gulvet, ville ud, selvfølgeligt ikke åbne munden osv. De kan jo (naturligvis/heldigvis) ikke tvinge ham. Men hvad gør vi så? 

Da han er nærkontakt siger børnehaven at han skal i selvisolation i 7 dage. Jeg er sygeplejerske og kan desværre ikke holde fri i 7 dage, da der jo ikke er et krav om at man skal isoleres som nærkontakt. 

Vi måtte også udskyde hans sidste tandlægetid fordi han ikke ville med ind, blev sur og nægtede at åbne munden  

Nogle der har nogle gode råd? 

Man skulle tro det var min dreng du skrev om.. han blev ikke målt og vejet ved lægen før han var 5, tandlæge har han først klaret nu, frisør har været no go osv osv. det er hårdt at have et barn som reagerer på den måde ved nye/grænseoverskridende ting. 

Min dreng bliver snart seks, og vi ser endeligt en udvikling. 
det der har virket hos os har været genkendelighed. Han er blevet testet for første gang i går, og jeg var SÅ nervøs for at han ville bryde sammen. Da jeg nævnte det hjemme forleden flippede han helt ud..  

men han var med nede og se far og søster blive testet forleden, da han så skulle testes skulle han følges med mormor. Her kunne han genkende stedet og forløbet og kunne “hjælpe” mormor med hvor det var henne.