IenFart skriver:
Omvendt er det da også på høje tid at voksne mennesker lærer at deres valg, handlinger og opførsel har konsekvenser.
Men her er jo også kun én fortælling fremlagt, og med dét ordvalg der bruges, er det da alt andet end upartisk 
Der kommer jo fremtidige konfirmationer, runde fødselsdage, studenterfester osv, hvor man lærer sine børn, at uanset hvad man mener om selskabet, så holder man det for egne døre.
Jeg ved i hvert fald godt, hvordan historier ændrer karaktér fra børn, når der kommer en ny indenfor. Og det skal man være lidt undersøgende på, og bestemt ikke altid hverken bakke op, eller ukritisk tage for gode varer.
Hun agerer jo også i sit eget hjem nu - hun er ikke gæst, og dét er der jo stor forandring i for børnene, hvis hun er anderledes.
Så tror ingen af os kan svare på hvorledes de har opført sig, ud fra fortællinger. Men børn skal have respekt for nye familier, ikke være kiler- og det kan kun de voksne tage ansvar for.
Uanset hvad jeg har ment om forhold omkring vores eget delebarn, og uanset hvor store kameler man til tider må sluge - så kunne jeg bare ikke selv finde på “at dømme nogen ude”.
Anmeld
Citér