Hjælp til svært dilemma med x kæreste og hans nye

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Altså tænker du må sætte dine egne følelser til side, det er jo din søns dag og ikke din. Hvis han oprigtig ikke har lyst til hun kommer med (og ikke fordi han ved du ikke bryder dig om hende), så synes jeg ikke hun skal inviteres. Han er 14 år, så han er gammel nok til at blive lyttet til. 

Men jeg spekulerer på, du skriver din eks har været i din søns liv fra han var 1 til 11 år. Hvorfor har han ikke samvær med ham? Selvom han ikke er hans biologiske far, så har han vel været en stor en del af hans liv? Og hvorfor vil din søn bruge konfirmationen til at sige farvel til ham? 

Det ved barnet ingenting om at jeg ikke bryder mig om hende og det er helt ærligt. 
Ja det ville også have været dejligt hvis han gad det men min tidligere x har desværre ikke kunnet overskue at skulle have samvær eller plads til det, da hans nye dame og hendes børn flyttede ind i en alt for presset lejlighed.  Han havde mere fokus på det nye bekendtskab børn og sådan er det jo

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2021

Anonym trådstarter

My1234 skriver:

Jeg synes det lyder som du allerede har besluttet dig for ikke at invitere hende med. Derfor vil jeg blot komme med en subjektiv erfaring som skilsmissebarn, men ikke tage stilling til dit valg

Uanset hvor meget min mor prøvede at holde negative følelser tilbage over for min far, så kunne hun ikke. Jeg kunne mærke det og se det på hende. Jeg ville bare gerne gøre begge mine forældre glade, og derfor kom jeg også til at please dem ved at sige ting, jeg ikke rigtig mente. Det gjaldt for begge lejre. Som voksen har jeg fundet ud af det er et ret almindeligt fænomen. 
Så når fx din søn gerne vil ud af relationen til sin xpapfar. Mon du så været nysgerrig og gravet mere i det på en måde som har givet ham plads. For der kan være en sandsynlighed for det mere handler om dig end ham. 

Det er ikke en kritik af dig, blot en tanke. Håber I får en dejlig fest

Han ønskede faktisk at holde fast i sin x papfar og se ham mere, da han har været en far i så mange år men dette ønskede x papfar desværre ikke. Kun hans egne to ægte børn  Jeg har spurgt x papfar en del gange men han ignorere mig når jeg spørger om det.

Det gør meget ondt på mig. Måske jeg bare burde cutte dem begge af denne dag. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

My1234

Han ønskede faktisk at holde fast i sin x papfar og se ham mere, da han har været en far i så mange år men dette ønskede x papfar desværre ikke. Kun hans egne to ægte børn  Jeg har spurgt x papfar en del gange men han ignorere mig når jeg spørger om det.

Eller også skal du hjælpe din søn til at tage afsked en anden dag og på en anden måde, end til konfirmationen

Anmeld Citér

19. juli 2021

Kir

Det ved barnet ingenting om at jeg ikke bryder mig om hende og det er helt ærligt. 
Ja det ville også have været dejligt hvis han gad det men min tidligere x har desværre ikke kunnet overskue at skulle have samvær eller plads til det, da hans nye dame og hendes børn flyttede ind i en alt for presset lejlighed.  Han havde mere fokus på det nye bekendtskab børn og sådan er det jo

Fedt, det er ikke alle der kan skjule den slags så ville jeg helt klart følge hans ønske. Synes ikke man skal tage hensyn til hende eller din eks' følelser når tingene er som de er. 

Hvor er det trist for din søn. Men desværre ikke første gang jeg hører den historie. Håber han ikke bliver for ramt af at blive fravalgt, det er fandeme tarvelig opførsel. 

Håber du finder en god løsning og din søn får en god dag

Anmeld Citér

19. juli 2021

Kir

Det er virkelig synd for din søn, synes det er en virkelig ussel opførsel af din eks

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Fedt, det er ikke alle der kan skjule den slags så ville jeg helt klart følge hans ønske. Synes ikke man skal tage hensyn til hende eller din eks' følelser når tingene er som de er. 

Hvor er det trist for din søn. Men desværre ikke første gang jeg hører den historie. Håber han ikke bliver for ramt af at blive fravalgt, det er fandeme tarvelig opførsel. 

Håber du finder en god løsning og din søn får en god dag

Mine to mindste børn har samvær med deres far men han gad ikke være “ babysitter” for min store dreng som har set ham som far i så mange år. Meget sørgeligt og trist men mange er sådan efter en skilsmisse. Det går meget ud over papbørnene. Barnets egen far har heller aldrig haft et stabilt samvær pga arbejdet  og tak

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Det er virkelig synd for din søn, synes det er en virkelig ussel opførsel af din eks

Ja jeg har virkelig også været ked af det fordi mit barn higede efter denne relation men man kan ikke tvinge nogle 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Babilooo

Jeg synes ikke at en konfirmation skal danne rammen for en afsked og være fyldt med tårer og sorg osv. 

Hvis han ønsker at afskrive papfaren bør det nok være en anden dag. 

Men tænk at føle sig som en der er babysitter, når det er en man har været far for i 10 år.  

Anmeld Citér

19. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Altså jeg ville også inviterer alle, og så lære mit barn at man ikke bare kan tortere folk fra. Hans far har valgt hende og dermed er hun, om han vil det eller ej, en del af familien.

Anmeld Citér

19. juli 2021

Altea

Jeg forstår slet ikke, at så mange bare synes det er helt okay at sortere..

For mig handler det også om, at en 14 årig ikke skal gøre sig til dommer over voksne menneskers valg - om pli og norm, ved at “en familie er en familie”, uanset om man kan lide dem eller ej. Så må alle vælges fra i stedet.

At der er store følelser på spil, skal på ingen måde have indflydelse på en konfirmationsdag..

Hvis du havde skrevet indlægget “Min nye mand og seneste børn er valgt fra til fest” - altså med omvendt fortegn, så havde 90% skrevet at så skulle i alle blive væk.. Så tænk over hvordan det ville føles i din egen familie?

Så skulle man tidligere have tænkt over, om relationen overhovedet var så tæt, så han skulle med til dén konfirmation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.