Hjælp til svært dilemma med x kæreste og hans nye

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg forstår slet ikke, at så mange bare synes det er helt okay at sortere..

For mig handler det også om, at en 14 årig ikke skal gøre sig til dommer over voksne menneskers valg - om pli og norm, ved at “en familie er en familie”, uanset om man kan lide dem eller ej. Så må alle vælges fra i stedet.

At der er store følelser på spil, skal på ingen måde have indflydelse på en konfirmationsdag..

Hvis du havde skrevet indlægget “Min nye mand og seneste børn er valgt fra til fest” - altså med omvendt fortegn, så havde 90% skrevet at så skulle i alle blive væk.. Så tænk over hvordan det ville føles i din egen familie?

Så skulle man tidligere have tænkt over, om relationen overhovedet var så tæt, så han skulle med til dén konfirmation.

Omvendt er det da også på høje tid at voksne mennesker lærer at deres valg, handlinger og opførsel har konsekvenser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Han ønskede faktisk at holde fast i sin x papfar og se ham mere, da han har været en far i så mange år men dette ønskede x papfar desværre ikke. Kun hans egne to ægte børn  Jeg har spurgt x papfar en del gange men han ignorere mig når jeg spørger om det.

Det gør meget ondt på mig. Måske jeg bare burde cutte dem begge af denne dag. 

Jeg synes, der er større problemer i spil end den nye kæreste, og om hun skal deltage eller ej. Hvis din søn har formuleret, at han vil tage afsked med sin papfar til sin konfirmation, og det er på det grundlag, han er inviteret med, så kan jeg simpelthen ikke forstå dit fokus på din modvilje mod din eks’ kæreste og hendes silikonepatter og vulgaritet. I mine øjne er det langt mere alvorligt - og truende for din søns dag - at han skal have en gæst med, som har stor betydning for ham, men som har cuttet ham af. Når nu din eks har valgt ham fra, hvilket er svært at forstå, kan jeg slet ikke forstå, han vil med til hans fest. Og heller ikke, at du har ladet ham invitere ham. Det kan da kun rippe op i svære følelser af savn og svigt - eller håber knægten inderst inde, at der er en chance for at blive “set” og genvinde kontakten? 

Måske er din eks’ ønske om at medbringe ny kæreste og dennes barn et vink med en vognstang om, at han “er videre” og ikke som sådan ser sig som en del af din søns liv - eller også fatter han bare ikke en brik. Uanset hvad, så er det næsten dømt til at gøre ondt på din søn at se sin tidligere papfar - og så er dine følelser omkring den nye kærestes udseende og opførsel, og hvad hun vil tænke, hvis du græder under en tale, altså bagateller. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Babilooo

.. der er flere aspekter i det. Der er også det der handler om hvordan jeres samarbejdebliver som forældre til de andre børn. Det påvirkes også af om de inviteres med eller ej. 
Har dig og din x ikke mulighed for at tale sammen som voksne uden den nye kæreste..? Har du mulighed for at tale med ham om hvor såret din søn er over st bliver cuttet væk. Samtidig med at hans søskende stadigvæk ser ham..?

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Jeg forstår slet ikke, at så mange bare synes det er helt okay at sortere..

For mig handler det også om, at en 14 årig ikke skal gøre sig til dommer over voksne menneskers valg - om pli og norm, ved at “en familie er en familie”, uanset om man kan lide dem eller ej. Så må alle vælges fra i stedet.

At der er store følelser på spil, skal på ingen måde have indflydelse på en konfirmationsdag..

Hvis du havde skrevet indlægget “Min nye mand og seneste børn er valgt fra til fest” - altså med omvendt fortegn, så havde 90% skrevet at så skulle i alle blive væk.. Så tænk over hvordan det ville føles i din egen familie?

Så skulle man tidligere have tænkt over, om relationen overhovedet var så tæt, så han skulle med til dén konfirmation.

Han er jo netop ikke familie .. hans egen far og hans nye kæreste kommer også. Han har afskrevet min søn da hun kom ind i billedet

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Altså uanset hvad var invitation givet til tidligere papfar for flere mdr siden og kun til ham. Hun har aldrig været inviteret og heller ikke planen. 

synes x har været tarvelig nok mod min søn og så gider jeg ikke have denne dag ødelagt mere pga hun sidder og bagtaler mig osv. for sådan er hun desværre. 

men han spørger pludselig om hun må komme med

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

.. der er flere aspekter i det. Der er også det der handler om hvordan jeres samarbejdebliver som forældre til de andre børn. Det påvirkes også af om de inviteres med eller ej. 
Har dig og din x ikke mulighed for at tale sammen som voksne uden den nye kæreste..? Har du mulighed for at tale med ham om hvor såret din søn er over st bliver cuttet væk. Samtidig med at hans søskende stadigvæk ser ham..?

Vores samarbejde er sådan ok. Vi aflevere og henter børn hos de forskellige og snakker om hvordan børnene har haft det og så ellers ikke mere end det. Mine andre børn bryder sig heller ikke om denne nye kæreste pga en adfærd der er lidt grænseoverskridende

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Altså jeg ville også inviterer alle, og så lære mit barn at man ikke bare kan tortere folk fra. Hans far har valgt hende og dermed er hun, om han vil det eller ej, en del af familien.

DET ER IKKE MIT BARNS FAR! Hans egen far og hans kæreste kommer skam også og er inviteret. 

Det  er hans tidligere papfar han godt kunne tænke sig med og han han har inviteret også

Anmeld Citér

19. juli 2021

Babilooo

Altså uanset hvad var invitation givet til tidligere papfar for flere mdr siden og kun til ham. Hun har aldrig været inviteret og heller ikke planen. 

synes x har været tarvelig nok mod min søn og så gider jeg ikke have denne dag ødelagt mere pga hun sidder og bagtaler mig osv. for sådan er hun desværre. 

men han spørger pludselig om hun må komme med

Så papfar spørger om hun må komme med... det er jo nok fordi kæresten føler sig forbigået. Og det vil ikke gøre det nemmere for hende at holde af jeres fælles børn eller din søn..... blot en tanke.

Måske kan det være en åbning til at hun accepterer din søn og at din x kan se noget til ham fremadrettet. Hvis hun føler at du ser på hende som den billige tøjte med silikonepatter ... hmmm tja så er det jo ikke fordrende for et god samarbejde. 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Pb18

Et andet aspekt i det hele er vel også at der inden for nogle år kommer 2 andre konfirmationer for jeres fælles yngre børn og der kommer den nye kæreste jo med og der vil din søn jo skulle forholde sig til dem begge også. Så jeg ville virkelig passe på med at sætte noget over styr her, som kan påvirke samarbejdet på sigt.

En årsag til at han spørger nu om hun er inviteret kunne måske være at han har haft antaget det, men først nu reelt læst invitationen og set at hun ikke er nævnt? 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Et andet aspekt i det hele er vel også at der inden for nogle år kommer 2 andre konfirmationer for jeres fælles yngre børn og der kommer den nye kæreste jo med og der vil din søn jo skulle forholde sig til dem begge også. Så jeg ville virkelig passe på med at sætte noget over styr her, som kan påvirke samarbejdet på sigt.

En årsag til at han spørger nu om hun er inviteret kunne måske være at han har haft antaget det, men først nu reelt læst invitationen og set at hun ikke er nævnt? 

Hans forældre sagde at det var fordi hun havde tvunget ham til at spørge men at han heller ikke selv ønskede hende med

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.