Hjælp til svært dilemma med x kæreste og hans nye

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.125 visninger
38 svar
125 synes godt om
18. juli 2021

Anonym trådstarter

Jeg er i vildrede. Jeg har et barn på 14 år der skal konfirmeres om nogle mdr.

Jeg var sammen med min x fra han var 1 år - 11 år inden vi splittede.

Jeg og min x fik to andre børn sammen. Hans mindre søskende. 

vi begge har nye kærester. Jeg bryder mig ikke rigtig om hans nye kæreste da hun har blandet sig i meget ang vores børn og har skrevet alle hans sms’er og været rigtig smart i en fart. 

min store søn har inviteret min x til konfirmationen, men min x , han spørger så om hans nye kæreste og hendes barn må komme med.  

Det har vi ikke lyst til for hun er en der fylder meget med både hendes udstråling og væremåde. Hun har heller ingen relation til mit barn da det var min x pap barn og han har ikke samvær med mit barn. Hun skal ikke have en relation til mit barn fremover men jeg forstår selvfølgelig godt hun synes det er mærkeligt. Men situationen er bare en smule svær. 

Hvis hun nu fx havde været mindre højrøstet og ikke flashet sine kæmpe silikonepatter og været mindre vulgær samt været lidt sødere havde det været anderledes. 

jeg hsr ingen følelser for min x. Har en dejlig kæreste nu og han synes også hun er lidt for meget  

hvad skal vi dog gøre ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2021

Altea

Jeg ville uden at tøve, invitere alle…! 
Han har været en faderfigur for dit ældste barn i mange år, -grundet mindre søskende, skal alle ses mange år fremadrettet alligevel. Med ham, følger hans valg og hans nye familie. 

Der må man lige træde ud af de for små sko, og vise sine børn, hvordan man fortsat har et ordentlig og respektfuld samarbejde, trods brud. Jeg ville ikke engang lade konfirmanden vælge - det ville hedde alle eller ingen, uanset hvor træls hun så måtte være. Om hendes barn skulle med, ville afhænge af om der ellers var inviteret børn med til festen.

Anmeld Citér

18. juli 2021

LSS

Modsat ovenstående så ville jeg ALDRIG invitere nogle med som mit bare ønsker til sin fest. Ønsker i hende ikke med så stå ved det. Det er en stor dag. Jeg ville aldrig løbe den risiko at dagen ville blive træls. 

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym trådstarter

Hmm synes virkelig det er svært. Hun har snakket dårligt om mig i mange sammenhænge til alle og enhver og været rigtig strid.  Mit barn kan ikke fordrage hende og jeg synes det er en sårbar dag for mig - at skulle holde tale og muligvis græde. 

så vil jeg næsten hellere have at ingen af dem dukker op 

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym trådstarter

Men mit barn har bare ytret ønske om at få lov at “ sige farvel “ til sin tidligere papfar og at han har betydet meget i barnets liv. 

men ikke hende hans nye kæreste og hendes barn. De er enormt opmærksomhedskrævende begge to. Og er sådan nogle der træder ind og straks er opmærksomheden rettet mod dem ( på en mindre positiv måde ��) 

Anmeld Citér

18. juli 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Jeg ville uden at tøve, invitere alle…! 
Han har været en faderfigur for dit ældste barn i mange år, -grundet mindre søskende, skal alle ses mange år fremadrettet alligevel. Med ham, følger hans valg og hans nye familie. 

Der må man lige træde ud af de for små sko, og vise sine børn, hvordan man fortsat har et ordentlig og respektfuld samarbejde, trods brud. Jeg ville ikke engang lade konfirmanden vælge - det ville hedde alle eller ingen, uanset hvor træls hun så måtte være. Om hendes barn skulle med, ville afhænge af om der ellers var inviteret børn med til festen.

Mit barn fra tidligere forhold kommer ikke til at se hende fremadrettet. Han har heller ikke set min x i 1,5 år. Nu er det sådan at hun har snakket dårligt om mig og det er en meget sårbar dag med taler og gråd. Ville virkelig ikke bryde mig om at hun skulle sidde der og glo på mig og grine indvendigt 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ville stå fast ved den oprindelig invitation, som kun gælder dit barns x-papfar eller hvad man siger.

Det er jo en anden situation, synes jeg, fordi din søn ikke har relation til xpapfarens nye kæreste+barn og at det er en tidligere papfar der er tale om og det lyder ikke som en han ses med i dag.

Selvfølgelig er det specielt at xpapfars kæreste+barn ikke inviteres med, men hvis de er så opmærksomhedskrævende som det lyder til på dig, så ville jeg ikke risikere at de kunne ødelægge dagen.

Anmeld Citér

19. juli 2021

My1234

Jeg synes det lyder som du allerede har besluttet dig for ikke at invitere hende med. Derfor vil jeg blot komme med en subjektiv erfaring som skilsmissebarn, men ikke tage stilling til dit valg

Uanset hvor meget min mor prøvede at holde negative følelser tilbage over for min far, så kunne hun ikke. Jeg kunne mærke det og se det på hende. Jeg ville bare gerne gøre begge mine forældre glade, og derfor kom jeg også til at please dem ved at sige ting, jeg ikke rigtig mente. Det gjaldt for begge lejre. Som voksen har jeg fundet ud af det er et ret almindeligt fænomen. 
Så når fx din søn gerne vil ud af relationen til sin xpapfar. Mon du så været nysgerrig og gravet mere i det på en måde som har givet ham plads. For der kan være en sandsynlighed for det mere handler om dig end ham. 

Det er ikke en kritik af dig, blot en tanke. Håber I får en dejlig fest

Anmeld Citér

19. juli 2021

Kir

Altså tænker du må sætte dine egne følelser til side, det er jo din søns dag og ikke din. Hvis han oprigtig ikke har lyst til hun kommer med (og ikke fordi han ved du ikke bryder dig om hende), så synes jeg ikke hun skal inviteres. Han er 14 år, så han er gammel nok til at blive lyttet til. 

Men jeg spekulerer på, du skriver din eks har været i din søns liv fra han var 1 til 11 år. Hvorfor har han ikke samvær med ham? Selvom han ikke er hans biologiske far, så har han vel været en stor en del af hans liv? Og hvorfor vil din søn bruge konfirmationen til at sige farvel til ham? 

Anmeld Citér

19. juli 2021

Anonym trådstarter

My1234 skriver:

Jeg synes det lyder som du allerede har besluttet dig for ikke at invitere hende med. Derfor vil jeg blot komme med en subjektiv erfaring som skilsmissebarn, men ikke tage stilling til dit valg

Uanset hvor meget min mor prøvede at holde negative følelser tilbage over for min far, så kunne hun ikke. Jeg kunne mærke det og se det på hende. Jeg ville bare gerne gøre begge mine forældre glade, og derfor kom jeg også til at please dem ved at sige ting, jeg ikke rigtig mente. Det gjaldt for begge lejre. Som voksen har jeg fundet ud af det er et ret almindeligt fænomen. 
Så når fx din søn gerne vil ud af relationen til sin xpapfar. Mon du så været nysgerrig og gravet mere i det på en måde som har givet ham plads. For der kan være en sandsynlighed for det mere handler om dig end ham. 

Det er ikke en kritik af dig, blot en tanke. Håber I får en dejlig fest

Hans egen far og kæreste er inviteret også. Så de kommer også. Men det er sådan at mit barn ikke kan lide dennes kæreste som x papfar har fordi de få to gange han har mødt hende har hun fx smidt alt tøjet foran barnet og ligget helt nøgen og solet sig. Dette var lidt grænseoverskridende for barnet. Han ønsker bare at sige ordentlig farvel til tidligere pap far

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.