Min x

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.337 visninger
57 svar
71 synes godt om
15. juli 2021

Anonym trådstarter

Hej. Sagen er at jeg og min x er gået fra hinanden men jeg elsker ham stadig. Vi har snakket om at vi måske vil finde sammen igen. Vi har haft nogle rigtig skønne dage sammen og der kommer flere af dem.  Sagen er den, at jeg skal være alene med vores søn hver lørdag, da min x har sin hobby om lørdagen. Og han vil selvfølgelig ikke ændre dette. Og den by min x bor  og den er ikke specielt spændende. I min nuværende by føler jeg mig fri og kan tage bussen rundt til legepladser osv. Men jeg elsker min x.  Er lidt bange for at jeg og min søn vil kede os i byen hver lørdag. Er der nogle der har nogle gode råd? Jeg vil virkelig gerne have vi er sammen som en familie nemlig. Men at skulle være alene hver lørdag når man i forvejen ikke er særlig opfindsom. Hvad laver i med jeres barn når i er alene? Jeg har hørt at små børn ikke behøver at opleve hele tiden, det vigtigste er at man hygger sig med sine forældre. Det skal lige siges at min x er væk hele lørdagen og først er hjemme om aftenen. det skal også siges at jeg har haft en fødselsdepression så der ligger nogle minder i den lejlighed som er overvældende for mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Måske I skulle finde et nyt sted at starte sammen som er midt i mellem der hvor du er nu og der hvor han er?

hvis han altså helst vil blive i nærheden af nuværende by pga arbejde og hobby er der...

overvej grundigt hvorfor han blev en x- og sørg for at I finder en løsning sammen på det før I prøver igen..

når jeg er alene med vores 3 drenge på 9, 3 og 1 så bygger vi Duplo, maler på papir, går ned og gynger eller går en tur i området og kigger efter fugle og dyr...

da min mand er psykisk syg har jeg dage hvor jeg praktisk taget er alenemor for dem.. så jeg finder på ting vi kan lave hjemme når energien er lav..

jeg plejede også altid at have småkagedej i fryseren opdelt i små portioner for så var det bare 30 sek i mikro og så kunne de sidde og bruge tid at forme det og bagefter pynte med glasur me frugtfarve.. det er der ofte endt med at blive brugt 2-3 timers tid på sammenlagt :)

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Måske I skulle finde et nyt sted at starte sammen som er midt i mellem der hvor du er nu og der hvor han er?

hvis han altså helst vil blive i nærheden af nuværende by pga arbejde og hobby er der...

overvej grundigt hvorfor han blev en x- og sørg for at I finder en løsning sammen på det før I prøver igen..

når jeg er alene med vores 3 drenge på 9, 3 og 1 så bygger vi Duplo, maler på papir, går ned og gynger eller går en tur i området og kigger efter fugle og dyr...

da min mand er psykisk syg har jeg dage hvor jeg praktisk taget er alenemor for dem.. så jeg finder på ting vi kan lave hjemme når energien er lav..

jeg plejede også altid at have småkagedej i fryseren opdelt i små portioner for så var det bare 30 sek i mikro og så kunne de sidde og bruge tid at forme det og bagefter pynte med glasur me frugtfarve.. det er der ofte endt med at blive brugt 2-3 timers tid på sammenlagt

Han vil ikke flytte ud af den by.. 

Gode råd, men jeg er stadig bange for at vi vil kede os i byen. Men jeg må vel tage en lørdag af gangen..

Anmeld Citér

15. juli 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Er du gået fra ham fordi du skal være alene om lørdagen ?

Synes det er meget voldsomt ligeledes at flytte fra en by fordi der ikke er noget at lave

Nu ved jeg ikke hvor gammel du  søn er, men.

Se film, gå i haven, legepladsen, gå ture, Krea projekter, bage, barnet leger selv, mens du ordner praktiske ting 

Og så er der selvfølgelig ture ud af huset. Legeland, zoo osv. (Men det tænker jeg ikke e ej er lørdag )

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Er du gået fra ham fordi du skal være alene om lørdagen ?

Synes det er meget voldsomt ligeledes at flytte fra en by fordi der ikke er noget at lave

Nu ved jeg ikke hvor gammel du  søn er, men.

Se film, gå i haven, legepladsen, gå ture, Krea projekter, bage, barnet leger selv, mens du ordner praktiske ting 

Og så er der selvfølgelig ture ud af huset. Legeland, zoo osv. (Men det tænker jeg ikke e ej er lørdag )

Ja det er meget voldsomt..

Anmeld Citér

15. juli 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

Behøver i at bo sammen igen allerede??

tænker at du kan være i din nuværende by hver lørdag 

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Behøver i at bo sammen igen allerede??

tænker at du kan være i din nuværende by hver lørdag 

Ja, det havde jeg også foreslået, men han synes kun det skulle være hver anden lørdag

Anmeld Citér

15. juli 2021

2018mor

Anonym skriver:

Ja, det havde jeg også foreslået, men han synes kun det skulle være hver anden lørdag

Hvis han alligevel ikke er hjemme nogle lørdage, så skal han da ikke bestemme om du er i hans lejlighed eller din egen

Anmeld Citér

15. juli 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Måske jeg ikke har forstået det rigtigt, men hvis du har jeres søn hver lørdag, fordi far skal noget andet.
Kan du så ikke bare være i din egen lejlighed og dermed have de muligheder der er i din by? Hvis far ikke er hjemme virker det da ret skørt, at indrette dagen efter ham.

Som jeg har forstået det er I gået fra hinanden og bor nu hver for dig, selvom du stadig elsker ham?

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Måske jeg ikke har forstået det rigtigt, men hvis du har jeres søn hver lørdag, fordi far skal noget andet.
Kan du så ikke bare være i din egen lejlighed og dermed have de muligheder der er i din by? Hvis far ikke er hjemme virker det da ret skørt, at indrette dagen efter ham.

Som jeg har forstået det er I gået fra hinanden og bor nu hver for dig, selvom du stadig elsker ham?

Ja lige præcis. Tror det er pga økonomien at det er lidt dyrt at pendle frem og tilbage hver eneste lørdag, men jeg skal helt klart snakke med ham om det igen. Han er jo alligevel ikke hjemme så kan jeg ligeså godt tage væk.

Ja, du har forstået det rigtigt. Vi bor ikke sammen men jeg elsker ham stadig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.