Får saftevand i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2021

Emiliaa92

Åh herre gud altså, det er saftevand og sikkert helt kedeligt fortyndet

De giver også saftevand i min datters børnehave når det er varmt, og det er jeg da kun glad for! Det er utroligt vigtigt ikke at gå sukkerkold! Det kender man vel også selv? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Roselil skriver:

Jeg har det nøjagtig som dig. Mine børn har aldrig haft problemer med at få drukket vand nok i varmen. Og bryder mig heller ikke om at de bliver proppet med alverdens sødt. Det er irriterende at man som forældre skal stå som den der ikke kan forkæle med en is eller kage fordi de allerede har fået en masse i børnehaven.

men jeg har mødt mange der synes jeg er helt overdrevet og slet ikke kan se problemet. Mange børnehaver og skoler har dog indført sukkerpolitik så hvis du argumenterer for din sag og evt. meldt dig ind i forældrebestyrelsen så kan du måske få noget ændret.

Så fordi de har fået en is i børnehaven, må de ikke få en hjemme? Det er jo ikke kæmpe soft ice, men en lille is.

Du kan også lave sunde is, sukkerfri kage.. 

Anmeld Citér

30. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Jeg så bare gerne at en offentlig institution overholdt sundhedsstyrelsens anbefalinger. Men kan se, at jeg er nedstemt, så jeg siger ikke mere nu.

Hvor står der at de ikke må få to glas saftevand?  

Anmeld Citér

30. juni 2021

Missyou

Saftevand i sommervarmen synes jeg er helt Ok og fornuftigt.. 

i mine børns børnehave og sfo får de også lige lovlig meget sukker især i ferieperioder.. der får de kage, chips, is, saft eller lignende hver dag. Idag fik de både saft, kage og is. Jeg synes det er i overkanten men jeg regulerer bare herhjemme, så går det nok…

Anmeld Citér

30. juni 2021

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hvordan ville I have det med at børnene blev tilbudt 2 glas saftevand til formiddagsmaden i børnehaven? De siger, det er pga. varmen, så de er sikre på, at de drikker nok, men omvendt siger de samtidig, at de fylder deres drikkedunke op henover dagen, så de får jo drukket vand.

Jeg har det personligt ret dårligt med det, for jeg giver kun saftevand, når de er syge eller der er særlig anledning og ellers står bedsteforældrene for det.

De har i forvejen ingen sukkerpolitik, så er der fødselsdag, så er der is og slik, slår de sig meget slemt, er der is og nogle gange er der bare flødeboller uden nogen særlig grund.

Jeg synes virkelig ikke, at de også skal have saftevand OVEN i alt det.

Jeg vil gerne være den, der bestemmer hvornår mit barn skal have sukker. Han elsker det og jeg vil gerne være den, der kan glæde ham med en is til dessert. Men han skal sgu ikke have en is, når han allerede har fået både is og saftevand i børnehaven...

Men jeg er ofte så sippet - og det er jeg sikkert også her.

Hvad tænker I?

Synes det meste saftevand man kan købe i dag er sukkerfrit.
Har du spurgt dem om der er sukker i det de får,  siden du skriver det ? 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Jeg så bare gerne at en offentlig institution overholdt sundhedsstyrelsens anbefalinger. Men kan se, at jeg er nedstemt, så jeg siger ikke mere nu.

Sundhedsstyrelsen plejer faktisk at sende anbefalinger ud til institutionerne (tror også de gør det offentligt) om at give andet end vand fx saftevand når det er varmt, så jo institutionerne følger faktisk SST's anbefaling

Anmeld Citér

30. juni 2021

Elle4

På et eller andet punkt kan jeg godt forstå dig. Her hjemme drikker vi vand og mælk og spiser heller ikke slik ��‍♀️ Ikke noget vi tænker over, men vi voksne indtager der simpelthen ikke og derfor er det ikke i huset.

vi har is og det får de når de kommer hjem fra institution når det er varmt.

Lige saftevand ville jeg personligt være ligeglad med, men har det meget meget stramt med madvare som man nemt får galt i halsen. Gulerødder, nødder, popcorn osv. netop fordi vi har mange uheldige oplevelser.

så igen, på et eller andet punkt forstår jeg dig godt  bare så du ikke følger sig helt nedstemt

Anmeld Citér

30. juni 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Elle4 skriver:

På et eller andet punkt kan jeg godt forstå dig. Her hjemme drikker vi vand og mælk og spiser heller ikke slik ��‍♀️ Ikke noget vi tænker over, men vi voksne indtager der simpelthen ikke og derfor er det ikke i huset.

Lige saftevand ville jeg personligt være ligeglad med, men har det meget meget stramt med madvare som man nemt får galt i halsen. Gulerødder, nødder, popcorn osv. netop fordi vi har mange uheldige oplevelser.

så igen, på et eller andet punkt forstår jeg dig godt  bare så du ikke følger sig helt nedstemt

TS skriver da intet om "farlig madvarer" det er da en helt anden debat �� 

Anmeld Citér

30. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Elle4 skriver:

Men det er jo ikke det debatten går på. Det er jo om to glas saftevand på en hel dag. 

Der er da stor forskel på kvælningsfare og at de får en smule sukker(hvis det ikke er sukkerfri)

Anmeld Citér

30. juni 2021

Anonym

Jeg ville ikke have noget problem med det. Vi har bevist valgt institution uden sukker politi, fordi jeg synes der høre kage til på en børnefødselsdag, og der skal være snolder på fastelavnsriset, og jeg elsker at komme og hente og blive ramt af duften af hjemmelavede pandekager på en regnvejrsdag eller se ungerne sidde i skygge på en varm sommerdag med en is i hånden. 
vores unger har er fuldstændig afslappet forhold til sukker. Vi har altid saftevand i køleskabet, men de foretrækker vand eller mælk. Vi har stadig stort set alt påske chokoladen liggende, fordi der slet ikke er den der mystik om sukker og slik. Og det er jeg rigtig glad for! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.