Får saftevand i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.746 visninger
39 svar
220 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juni 2021

Anonym trådstarter

Hvordan ville I have det med at børnene blev tilbudt 2 glas saftevand til formiddagsmaden i børnehaven? De siger, det er pga. varmen, så de er sikre på, at de drikker nok, men omvendt siger de samtidig, at de fylder deres drikkedunke op henover dagen, så de får jo drukket vand.

Jeg har det personligt ret dårligt med det, for jeg giver kun saftevand, når de er syge eller der er særlig anledning og ellers står bedsteforældrene for det.

De har i forvejen ingen sukkerpolitik, så er der fødselsdag, så er der is og slik, slår de sig meget slemt, er der is og nogle gange er der bare flødeboller uden nogen særlig grund.

Jeg synes virkelig ikke, at de også skal have saftevand OVEN i alt det.

Jeg vil gerne være den, der bestemmer hvornår mit barn skal have sukker. Han elsker det og jeg vil gerne være den, der kan glæde ham med en is til dessert. Men han skal sgu ikke have en is, når han allerede har fået både is og saftevand i børnehaven...

Men jeg er ofte så sippet - og det er jeg sikkert også her.

Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2021

ErDetSnartNU

Det rører ikke mig, at min søn får saft eller is i børnehaven - ikke så længe han vokser, som han skal og ellers ser ud til at være tilpas og i trivsel. 

Bare fordi de har fyldte drikkedunke, er det ikke ensbetydende med, at børnene husker at drikke vand, eller drikker nok. Jeg tænker, det er fint og ansvarligt af pædagogerne at forsøge at øge børnenes væskeindtag i sommervarmen.

Anmeld Citér

30. juni 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Er du sikker på, at det overhovedet er med sukker? Vi drikker altid saft herhjemme, og det er sukkerfri.. Vores datter gider ikke drikke vand - så vil hun hellere dehydrere, så vi måtte gå over til saft hver dag.. 

Jeg ville absolut ingen problemer have med det.. Men jeg er bestemt heller ikke fan af sukkerpolitik.. 

Og synes kun, at det er super fint, at pædagogerne er opmærksomme på varmen og væskeindtag.. Her har vi det omvendte problem.. Dagplejerne giver kun vand eller mælk, så vores datter får ikke altid nok væske i varmen, selvom vi flere gange har gjort dem opmærksomme på det 

Anmeld Citér

30. juni 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Ja du overreagere klart efter min mening.

det saftevand er givet udfra de varme dage, v

Et dehydreret barn ønsker ingen at stå med. 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Anonym

Jeg ville ikke skænke det en tanke... Du har jo også valgt den børnehave selvom du vidste de ikke havde en sukker politik :-) 
Personligt ville jeg stole på deres dømmekraft ang. sukkerindtaget hvis du ellers stoler på dem. 
Her i sommervarmen er det bedre med to glas saft (med eller uden sukker) end ingen væske :-)  

Jeg har valgt en børnehave med en almindelig tilgang til sukker og jeg vil langt hellere have fagligt kompetente voksne jeg er tryg og glad ved og sukkerindtaget er en smule større end andre steder. Det var den prioritering jeg lavede da vi valgte institution. 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg arbejder selv i institution, de uger hvor der var RIGTIG varmt gav vi også saftevand ( meget tyndt). Børnene er ude hele dagen ( også midt på dagen i stegende sol) - og ikke alle børn er gode til at drikke vand af deres drikkedunke, så simpelthen for at sikre at de får noget væske så “lokker” det lidt mere og alle får noget at drikke. 
Men vi gør det ikke fast - kun når det er meget varmt og saftevandet er rigtigt tyndt. 

Jeg havde nok ikke gjort mere ud af det, men været glad for at de tænker på væskeindtag her om sommeren

Anmeld Citér

30. juni 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis I synes de får meget sukker så kan I jo regulere indtaget derhjemme, så det passer med hvad I nu synes er et fornuftigt niveau. 

Anmeld Citér

30. juni 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Hvordan ville I have det med at børnene blev tilbudt 2 glas saftevand til formiddagsmaden i børnehaven? De siger, det er pga. varmen, så de er sikre på, at de drikker nok, men omvendt siger de samtidig, at de fylder deres drikkedunke op henover dagen, så de får jo drukket vand.

Jeg har det personligt ret dårligt med det, for jeg giver kun saftevand, når de er syge eller der er særlig anledning og ellers står bedsteforældrene for det.

De har i forvejen ingen sukkerpolitik, så er der fødselsdag, så er der is og slik, slår de sig meget slemt, er der is og nogle gange er der bare flødeboller uden nogen særlig grund.

Jeg synes virkelig ikke, at de også skal have saftevand OVEN i alt det.

Jeg vil gerne være den, der bestemmer hvornår mit barn skal have sukker. Han elsker det og jeg vil gerne være den, der kan glæde ham med en is til dessert. Men han skal sgu ikke have en is, når han allerede har fået både is og saftevand i børnehaven...

Men jeg er ofte så sippet - og det er jeg sikkert også her.

Hvad tænker I?

Det ville ikke røre mig, det er saftevand... Ville ikke stille mig på bagben pga det. Og jeg vil hellere have at de får væske end intet. Og børn glemmer hurtigt at drikke fra deres flasker. 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Babilooo

Ville ikke skænke det en tanke..?

Og jeg tror altså heller et barn dør af at få to filur is på en dag. Det er jo ikke kæmpe is. 
En flødebolle er der altså heller ikke meget i. 

ja sippet og overreaktion 

Anmeld Citér

30. juni 2021

Anonym trådstarter

Jeps, så har jeg forstået det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.