Gravid og vil gerne have vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2021

Anonym

Jesus skulle vi ikke alle bare passe vores egen tallerken, for lige med det her Corona og vaccine pjat bliver man aldrig enige (medmindre man alle er røde og store tilbedere af Mette mor selvfølgelig). 

Vil TS have den vaccine og tage en mulig chance mod sit foster, så lad dog TS tage den. Fatter slet ikke TS gider lave en tråd om det, for det jo et individuelt valg i alle tager for jer selv (og jeres ufødte børn i det her tilfælde). Så kan vi andre jo mene hvad vi vil om de valg, det ændre jo intet alligevel. 

Og ja jeg ved der sidder nogle røde og får ondt i røven over mit svar her, fred være med det.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2021

Mama21

Jeg er også gravid og vil gerne vaccineres. Helt enig med trådstarter.

Det er dog min forståelse, at dette ikke er muligt i Danmark medmindre man er i særlig risikogruppe.

Anmeld Citér

2. juli 2021

kamikaze

De har så også  igennem corona  skiftevis anbefalet noget , og så alligevel ikke ... lift som vinden blæser... 

Tænker der er vægtige grunde bag at vi ikke vaccinere gravide og ammende. 

Hat ikke nærlæst- men så vidt jeg indtil videre har  hørt - så er der øget risiko for senabort , dødfødsel og at blive sterile.

Ret voldsomme risikoer- kontra risikoen for at få et kompliceret forløb med corona  

min diabetes læge på sygehuset er måske en sølvpapirshat- men hun har sagt at hun ville aldrig anbefale alm dødelige at få vaccine. 

Ikke engang mig med en type 1 fordi jeg ikke er I nærheden af at være 70 ...

Og det siger hun fordi de stadig  har kollegaer der ikke er kommet sig over bivirkninger ved vaccine. 

Og hvorfor risikere noget med så absolut lille risiko. - ? Altså vi snakker om at risikoen for at udvikle brystkræft under graviditet - hvor fx østrogen er tårnhøje er større end at dø af corona. Og alligevel anbefaler vi ikke at kvinder får deres bryster tjekket lige efter graviditet. 

Det er simpelthen forkert, det du skriver. Senabort og dødfødsel ser man i øget grad hos gravide, der er smittet med Corona -- ikke blandt de vaccinerede. Den manglende anbefaling skyldes udelukkende manglende kliniske forsøg på gravide, som kommer sidst i køen fordi man er tilbageholdende med at risikere noget. Men de er i gang, og resultaterne tyder på at for tidlig fødsel og abort ikke forekommer mere hyppigt hos dem, der er vaccinerede, end hvad man typisk har set inden Corona.

Nye kliniske resultater i New England journal of medicine

Informationsvideo fra WHO

Anmeld Citér

2. juli 2021

kamikaze

Carina:-) skriver:

Men du må gerne ryste på hovedet af mig - min svigerinde er i fertilitetsbehandlig , og lægen påpegede at risikoen kunne øges for  moderkageløsning - og risiko for abort kunne stige samt at der var tidlige undersøgelser ang fertilitet og vaccine og især en vaccine var meget i søgelyset  pga rapporter fra USA og Israel. 

Men som han så sagde , så bestemte hun selv - om hun ville tage den inden behandling- de satte så behandling på standby i min 3 mdr .

Tænker der er  gode grunde til at man ikke vil give den - at du ikke er enig er din gode ret.

Jeg vil bare så gerne vide om du har overvejet at du sætter dit barns helbred i fare?  ( eller rettet risiko for at sætte dit barns helbred i fare ) 

Jeg kan godt forstå nogen er dødens ræd for corona - men når nu man ikke vil give den til gravide og ammende- hvorfor så ikke hvile i at lægerne har vurderet at risikoen for bivirkninger er større / værre end corona? 

Hvis man ellers er sund og rask - og et bmi på 26 ... herregud ... det er jo ingenting .

Man giver jo vaccine videre til fostret - og hvem ved om de små organer kan klare det .

Jeg tænker det giver god mening ( især med tanke på hvor mange der fik  det skidt af vaccine? ) at man lige tager det roligt , og afventer mere forskning i den man vaccinerer de grupper. 

Og nej jeg er ikke imod vaccine- mine børn  følger programmet- osv

Jeg er bare af den mening at kuren skal  give mening- og vi skal ikke risikere at kuren slår flere ihjel end allerhøjest nødvendigt ( ej det lyder forkert ) men ja .

Tænker vi ved mere om bare et år . Også om det til den tid overhovedet giver mening at vaccinere alt med en puls- eller vi kan finde tilbage til de reelt sårbare. 

Hvorfor er man dødsens ræd (hysterisk?) hvis man er bange for de veldokumenterede risici ved coronasmitte, og uansvarlig hvis man vælger ikke at være dødsens ræd for hypotetiske, udokumenterede problemer ved vaccination?

Kan det være, at det aktive valg vi træffer når vi får en vaccine føles mere skræmmende, og dermed angribeligt, end det passive valg vi tager, ved at udsætte os for potentiel smitte?

For det reelle valg giver absolut ingen mening. I København har vi nu relativt bred smitte blandt de uvaccinerede. Vores vuggestue har været lukket ned to gange på en måned, og vi bor ellers i en af de mindst belastede dele af byen. Hvis man ikke er vaccineret, skal man regne med at blive smittet.

Anmeld Citér

2. juli 2021

Carina:-)

Hvorfor er man dødsens ræd (hysterisk?) hvis man er bange for de veldokumenterede risici ved coronasmitte, og uansvarlig hvis man vælger ikke at være dødsens ræd for hypotetiske, udokumenterede problemer ved vaccination?

Kan det være, at det aktive valg vi træffer når vi får en vaccine føles mere skræmmende, og dermed angribeligt, end det passive valg vi tager, ved at udsætte os for potentiel smitte?

For det reelle valg giver absolut ingen mening. I København har vi nu relativt bred smitte blandt de uvaccinerede. Vores vuggestue har været lukket ned to gange på en måned, og vi bor ellers i en af de mindst belastede dele af byen. Hvis man ikke er vaccineret, skal man regne med at blive smittet.

Jeg har ikke skrevet hysterisk eller uansvarlig  ( det er dine ord) - og man kan åbenbart stadig blive smittet , og give smitte videre selv om man er vaccineret.  

Langt langt de fleste får et ukompliceret forløb ved corona . 

I februar  2020 i Herning har man fundet corona i nedfrosset spildevandsprøver.  I start marts var hele Herning ( mener også de har taget prøver i andre kommuner  og fundet det samme - men jeg har kun hæfter mig ved Herning fordi der bor jeg ) men i marts var der corina overalt i spildevandet.

Altså før nedlukning osv - derfor mener man jo også at corona har været flere steder i verden langt før vi troede.

Det giver i min verden ikke mening at vaccinere gravide kvinder og derned deres fostre med en vaccine vi slet ikke kender - når det er bevist at overlevelseprocenten er så høj.

En veninde der er sygeplejerske-'fortalte mig at en 30 årig sygeplejerske har fået erstatning som den første- fordi hun hæjjst sandsynligt aldrig bliver rask igen efter vaccine. 

I 20 18 døde 29 små børn under 5 år af influenza- 1 alvorligt sygt barn er død af corona.  

Alligevel har ingen overvejet at vaccinere små børn imod influenza- på trods af det åbenbart er langt farligere end corona. 

Dør de gamle efter vaccine er det pga alderdom - er det inden vaccine er det corona der slår os alle ihjel...

Der er jo andre vacciner man heller ikke vil give gravide og ammende-'hvorfor er det så svært at acceptere med corona vaccine? 

Og igen vil jeg lige påpege at man skal være mere bekymret for at få brystkræft under graviditet- men  screening  er alligevel først når du fylder 50 . - vil man før er det for egen regning ( har selv været der og det koster 3000 på en privat klinik) 

Og igen så er jeg ikke imod vaccine- jeg er bare så hysterisk og uansvarlig at jeg venter og lader mine børn vente til den ikke er så ung. Og det er holdt op imod den mikroskopiske risiko ved corna fordi ingen af os er 70... 

Anmeld Citér

2. juli 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jesus skulle vi ikke alle bare passe vores egen tallerken, for lige med det her Corona og vaccine pjat bliver man aldrig enige (medmindre man alle er røde og store tilbedere af Mette mor selvfølgelig). 

Vil TS have den vaccine og tage en mulig chance mod sit foster, så lad dog TS tage den. Fatter slet ikke TS gider lave en tråd om det, for det jo et individuelt valg i alle tager for jer selv (og jeres ufødte børn i det her tilfælde). Så kan vi andre jo mene hvad vi vil om de valg, det ændre jo intet alligevel. 

Og ja jeg ved der sidder nogle røde og får ondt i røven over mit svar her, fred være med det.

Sjovt som du synes man skal passe sin tallerken og samtidigt lige får skovlet din egen politiske agenda og syn på vaccination ud og også lige får nedgjort TS. Smukt.. 

Anmeld Citér

2. juli 2021

kamikaze skriver:

Det er simpelthen forkert, det du skriver. Senabort og dødfødsel ser man i øget grad hos gravide, der er smittet med Corona -- ikke blandt de vaccinerede. Den manglende anbefaling skyldes udelukkende manglende kliniske forsøg på gravide, som kommer sidst i køen fordi man er tilbageholdende med at risikere noget. Men de er i gang, og resultaterne tyder på at for tidlig fødsel og abort ikke forekommer mere hyppigt hos dem, der er vaccinerede, end hvad man typisk har set inden Corona.

Nye kliniske resultater i New England journal of medicine

Informationsvideo fra WHO

Og det er gode nyheder- jeg refererer bare hvad min svigerinde fik af vide af lægen i forbindelse med fertilitetsbehandling.  

At der var bivirkninger i fx USA og Israel hvor man vaccinerer gravide. Og at der viste problemer med fx  fertiliteten .

Der spurgte min svigerinde faktisk om det ikke kunne være sket alligevel  ? ( altså at de kvinder og mænd ville have haft nedsat fertilitet selv uden vaccine) og det måtte lægen jo bekræfte . Men fordi de er vaccineret skal det indrapportereres som mulig bivirkninger.

Men de tager ingen chance så frarådede hende kraftigt at tage nogen som helst vaccine-'og slet ikke de kasserede.  

Også med tanke på abort . Son også var det han sagde var i søgelyset .

Jeg har ikke tid nu pga arbejde- men vil læse dine links . Og det er ikke ironisk ment- det er da godt hvis man finder ud af der ikke vil ske noget ved at fostre får vaccine. ( igennem mor) 

Ingen ønsker jo en generation med problemer.  

Anmeld Citér

2. juli 2021

Sjovt som du synes man skal passe sin tallerken og samtidigt lige får skovlet din egen politiske agenda og syn på vaccination ud og også lige får nedgjort TS. Smukt.. 

Jeg tror nu heller ikke det handler om politisk ståsted.

Kender   mange  blå der vil vaccineres 

Og lige så mange røde der ikke vil.

Det tror jeg ikke  ( men kan selvfølgelig ikke vide det ) har noget som helst med at gøre med  hvad man vælger  .

Anmeld Citér

2. juli 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

TS “gider” lave en tråd om det, fordi hun har et konkret spørgsmål om hendes eventuelle mulighed for at få vaccinen. 
Hvad angår dit bidrag til debatten læser jeg, at du tager dig til hovedet, fordi du synes, folk skal passe deres egen tallerken  - alt imens du selv gør det stik modsatte ved uden argumentation at smide et par svinere afsted mod nogen, du tydeligvis ikke kan lide. 
Andre deltagere i tråden gør sig i det mindste den umage at argumentere for deres holdninger og dermed føre reel debat … 

Anmeld Citér

2. juli 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg synes det er fair nok at det er sundhedsmyndighederne der bestemmer om man må få vaccinen eller ej. Det er trods alt staten der skal betale for ydelser og risikere klagesager osv hvis børn bliver skadede af en vaccine som de anbefaler

Jeg føler mig meget tryg ved den forsigtige fremgangsmåde der er lagt for dagen i dk 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.