Hvorfor er man dødsens ræd (hysterisk?) hvis man er bange for de veldokumenterede risici ved coronasmitte, og uansvarlig hvis man vælger ikke at være dødsens ræd for hypotetiske, udokumenterede problemer ved vaccination?
Kan det være, at det aktive valg vi træffer når vi får en vaccine føles mere skræmmende, og dermed angribeligt, end det passive valg vi tager, ved at udsætte os for potentiel smitte?
For det reelle valg giver absolut ingen mening. I København har vi nu relativt bred smitte blandt de uvaccinerede. Vores vuggestue har været lukket ned to gange på en måned, og vi bor ellers i en af de mindst belastede dele af byen. Hvis man ikke er vaccineret, skal man regne med at blive smittet.
Jeg har ikke skrevet hysterisk eller uansvarlig ( det er dine ord) - og man kan åbenbart stadig blive smittet , og give smitte videre selv om man er vaccineret.
Langt langt de fleste får et ukompliceret forløb ved corona .
I februar 2020 i Herning har man fundet corona i nedfrosset spildevandsprøver. I start marts var hele Herning ( mener også de har taget prøver i andre kommuner og fundet det samme - men jeg har kun hæfter mig ved Herning fordi der bor jeg ) men i marts var der corina overalt i spildevandet.
Altså før nedlukning osv - derfor mener man jo også at corona har været flere steder i verden langt før vi troede.
Det giver i min verden ikke mening at vaccinere gravide kvinder og derned deres fostre med en vaccine vi slet ikke kender - når det er bevist at overlevelseprocenten er så høj.
En veninde der er sygeplejerske-'fortalte mig at en 30 årig sygeplejerske har fået erstatning som den første- fordi hun hæjjst sandsynligt aldrig bliver rask igen efter vaccine.
I 20 18 døde 29 små børn under 5 år af influenza- 1 alvorligt sygt barn er død af corona.
Alligevel har ingen overvejet at vaccinere små børn imod influenza- på trods af det åbenbart er langt farligere end corona.
Dør de gamle efter vaccine er det pga alderdom - er det inden vaccine er det corona der slår os alle ihjel...
Der er jo andre vacciner man heller ikke vil give gravide og ammende-'hvorfor er det så svært at acceptere med corona vaccine?
Og igen vil jeg lige påpege at man skal være mere bekymret for at få brystkræft under graviditet- men screening er alligevel først når du fylder 50 . - vil man før er det for egen regning ( har selv været der og det koster 3000 på en privat klinik)
Og igen så er jeg ikke imod vaccine- jeg er bare så hysterisk og uansvarlig at jeg venter og lader mine børn vente til den ikke er så ung. Og det er holdt op imod den mikroskopiske risiko ved corna fordi ingen af os er 70...