Gravid og vil gerne have vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2021

Babilooo

Så er det jo godt at du har mulighed for at vælge den fra, Fortvivlet ��

Jeg er af en anden opfattelse og mener netop at jeg tager ansvar. Jeg har sat mig ind i tingene og nærstuderet samtlige studier, jeg har kunne komme i nærheden af (hvilket jeg har ret godt styr på jf. mit arbejde, hvis jeg selv skal sige det). Der ER forøget risiko for abort, dødsfødsel og generelt alvorligt forløb med covid-19 som gravid - og især i tilfælde hvor man i forvejen har sygdomme, der kan forværre et forløb. Vaccinen er efterhånden givet til riiiiiiigtig mange og også mange gravide, hvor intet tyder på fosterskader, fosterdød mm. - det samme kan man desværre ikke sige ift. covid-19 smitte hos gravide. 

... men du har absolut ingen data på om det giver sterilitet eller cancer eller andet om 25 år ... 

Ja - vaccinen er givet til mange gravide. Men du kender af gode grunde ikke langtidseffekterne af vaccinen ifht fostre/ børn. Simpelthen fordi vaccinen ikke er specielt gammel.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2021

Babilooo

Tjullehej skriver:

... men du har absolut ingen data på om det giver sterilitet eller cancer eller andet om 25 år ... 

Ja - vaccinen er givet til mange gravide. Men du kender af gode grunde ikke langtidseffekterne af vaccinen ifht fostre/ børn. Simpelthen fordi vaccinen ikke er specielt gammel.

Vi kender heller ikke langtidseffekterne på 70årige.., men de har trods alt færre år tilbage

Anmeld Citér

1. juli 2021

Carina:-)

Bianca14 skriver:

Så er det jo godt at du har mulighed for at vælge den fra, Fortvivlet ��

Jeg er af en anden opfattelse og mener netop at jeg tager ansvar. Jeg har sat mig ind i tingene og nærstuderet samtlige studier, jeg har kunne komme i nærheden af (hvilket jeg har ret godt styr på jf. mit arbejde, hvis jeg selv skal sige det). Der ER forøget risiko for abort, dødsfødsel og generelt alvorligt forløb med covid-19 som gravid - og især i tilfælde hvor man i forvejen har sygdomme, der kan forværre et forløb. Vaccinen er efterhånden givet til riiiiiiigtig mange og også mange gravide, hvor intet tyder på fosterskader, fosterdød mm. - det samme kan man desværre ikke sige ift. covid-19 smitte hos gravide. 

Men når du nu har sat dig ind i tingene- vil du også vide at der er en grund til man ikke vaccinere gravide og ammende. 

Man er bekymret for langtidsvirkninger - og det burde man tage seriøst når man også tænker på at de uden tvivl havde vaccineret løs - hvis de turde. 

Anmeld Citér

1. juli 2021

babyxmange

Jeg er gravid og har fået den, fleste stik før graviditeten var kendt og ved nr 2 blev der ikke spurgt ind til det. 

Anmeld Citér

1. juli 2021

kamikaze

Fortvivlet skriver:

Men vaccinen kan ikke været givet til rigtig mange gravide hvor man kan være sikker på at det ikke har skadet fosteret, der kan jo gå år før skader viser sig eller at man kobler skader sammen med det plus at vi endnu ikke kender eventuelle langtidskonsekvenser for vaccinen, kan være om nogle år at alle har svært ved at få børn, har kræft whatever, det er jo umuligt at sig, vaccinerne er godkendt så hurtigt, så jeg fatter ikke at man overhovedet kan overveje det som gravid.

Der er heller ingen evidens på at Corona skader fosteret, det er udelukkende et forsigtighedsprincip at gravide ligger i risikogruppen

Med den logik, fatter jeg ikke at man som gravid kan overveje at få Corona -- det  ved vi jo faktisk at kan skade barnet på kort sigt.

Anmeld Citér

1. juli 2021

kamikaze

Carina:-) skriver:

Men når du nu har sat dig ind i tingene- vil du også vide at der er en grund til man ikke vaccinere gravide og ammende. 

Man er bekymret for langtidsvirkninger - og det burde man tage seriøst når man også tænker på at de uden tvivl havde vaccineret løs - hvis de turde. 

Faktisk anbefaler WHO -- som nok også har sat sig ind i tingene -- at ammende og risikogravide får vaccinen.

Anmeld Citér

1. juli 2021

kamikaze

Tjullehej skriver:

Du har heller ikke data på hvorvidt covid giver sterilitet eller cancer (eller, måske mere sandsynligt, blodpropper eller demens) om 25 år. Hvorfor er du ikke bekymret for det?

Anmeld Citér

1. juli 2021

Faktisk anbefaler WHO -- som nok også har sat sig ind i tingene -- at ammende og risikogravide får vaccinen.

De har så også  igennem corona  skiftevis anbefalet noget , og så alligevel ikke ... lift som vinden blæser... 

Tænker der er vægtige grunde bag at vi ikke vaccinere gravide og ammende. 

Hat ikke nærlæst- men så vidt jeg indtil videre har  hørt - så er der øget risiko for senabort , dødfødsel og at blive sterile.

Ret voldsomme risikoer- kontra risikoen for at få et kompliceret forløb med corona  

min diabetes læge på sygehuset er måske en sølvpapirshat- men hun har sagt at hun ville aldrig anbefale alm dødelige at få vaccine. 

Ikke engang mig med en type 1 fordi jeg ikke er I nærheden af at være 70 ...

Og det siger hun fordi de stadig  har kollegaer der ikke er kommet sig over bivirkninger ved vaccine. 

Og hvorfor risikere noget med så absolut lille risiko. - ? Altså vi snakker om at risikoen for at udvikle brystkræft under graviditet - hvor fx østrogen er tårnhøje er større end at dø af corona. Og alligevel anbefaler vi ikke at kvinder får deres bryster tjekket lige efter graviditet. 

Anmeld Citér

1. juli 2021

Bianca14

Ej, Carina. Der er simpelthen INTET, der tyder på at covid-19 vaccine fører til øget risiko for senabort, dødfødsel eller påvirkning af fertilitet. Hvor har du det fra? - Det gad jeg i hvert fald godt se en (valid) kilde på. 

Det er fint at være uenig om vaccine og fint at tage en diskussion om det, men så bør det sgu være en evidensbaseret diskussion og ikke en masse tilfældige påstande, der slynges ud...

Anmeld Citér

1. juli 2021

Ej, Carina. Der er simpelthen INTET, der tyder på at covid-19 vaccine fører til øget risiko for senabort, dødfødsel eller påvirkning af fertilitet. Hvor har du det fra? - Det gad jeg i hvert fald godt se en (valid) kilde på. 

Det er fint at være uenig om vaccine og fint at tage en diskussion om det, men så bør det sgu være en evidensbaseret diskussion og ikke en masse tilfældige påstande, der slynges ud...

Men du må gerne ryste på hovedet af mig - min svigerinde er i fertilitetsbehandlig , og lægen påpegede at risikoen kunne øges for  moderkageløsning - og risiko for abort kunne stige samt at der var tidlige undersøgelser ang fertilitet og vaccine og især en vaccine var meget i søgelyset  pga rapporter fra USA og Israel. 

Men som han så sagde , så bestemte hun selv - om hun ville tage den inden behandling- de satte så behandling på standby i min 3 mdr .

Tænker der er  gode grunde til at man ikke vil give den - at du ikke er enig er din gode ret.

Jeg vil bare så gerne vide om du har overvejet at du sætter dit barns helbred i fare?  ( eller rettet risiko for at sætte dit barns helbred i fare ) 

Jeg kan godt forstå nogen er dødens ræd for corona - men når nu man ikke vil give den til gravide og ammende- hvorfor så ikke hvile i at lægerne har vurderet at risikoen for bivirkninger er større / værre end corona? 

Hvis man ellers er sund og rask - og et bmi på 26 ... herregud ... det er jo ingenting .

Man giver jo vaccine videre til fostret - og hvem ved om de små organer kan klare det .

Jeg tænker det giver god mening ( især med tanke på hvor mange der fik  det skidt af vaccine? ) at man lige tager det roligt , og afventer mere forskning i den man vaccinerer de grupper. 

Og nej jeg er ikke imod vaccine- mine børn  følger programmet- osv

Jeg er bare af den mening at kuren skal  give mening- og vi skal ikke risikere at kuren slår flere ihjel end allerhøjest nødvendigt ( ej det lyder forkert ) men ja .

Tænker vi ved mere om bare et år . Også om det til den tid overhovedet giver mening at vaccinere alt med en puls- eller vi kan finde tilbage til de reelt sårbare. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.