Cola forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2021

Baby.mamma

Jeg tror også, at du, som en anden skriver, kender svaret. Og det har nok taget dig noget tid at få skrevet herinde. Jeg havde slet, slet ikke kunne være sammen med "sådan en mand". Og får det egentlig lidt skidt ved at læse indlægget, som tydeligt beskriver, hvad børnene netop ikke får af ham. Han burde være en tryghed-og omsorgsperson, en primær person i børnenes liv, og der er til trygheds-og omsorgspersoner en række forventninger fra et barns side. Så det er helt sikkert noget, dine børn bemærker ikke er der. De ved sikkert ikke hvorfor, og søger den i ny og næ, men får en halvkold afvisning, da han ikke kan håndtere det. Jeg synes derimod det er fine observationer, du gør dig, og rigtige observationer. Husk på, et barn har ikke noget at skulle have sagt, når det kommer til at vælge bonusforælder, det vælger vi som forældre for dem, og det er et stort ansvar. Dog kan jeg ikke forstå, at der skal gå 4 år. Men lad det nu ligge. Du er bevidst om de her ting, du har som sagt nogle fine observationer, du har givet det tid og det har tydeligvis ikke udviklet sig som det gerne skulle og nu må du tage et valg. Din kæreste ved, at du har brug for hjælp og støtte, og er ligeglad. Det er et problem. Måske vil han fatte det, hvis du giver ham et ultimatum om, at det altså ikke holder længere, så han får en chance til at involvere sig. Følelsesmæssigt er den dog lidt sværre. Han virker afkoblet og ikke til at have synderligt mange følelser for børnene. Det er der bare nogen, som ikke får (min egen stedmor f.eks. Stedmor til 3 og har ALDRIG kunne finde ud af det, ønskede og ønsker stadig, at min far forlod hende- det gør vi alle). 

Gør dine børn den tjeneste, og giv dem det, de fortjener. Dig som mor, og så dukker der med tiden den rigtige op. Man skal ikke beholde en partner for enhver pris. Børnene er og bliver det allervigtigste. 

Min egen kæreste er stedfar til mine 3 børn, og han har holdt SÅ meget af dem fra starten af. Givet udtryk for, at elske dem efter at vi begyndte at bo fast sammen og havde gjort det i noget tid, og han er meget bedre og mere nærværende end børnenes far (som også har en del mangler). Som han selv siger, fordi vi er gravid med et fælles barn: der skal ikke være noget, som børnene føler eller tror han ikke vil med dem, fordi de ikke er hans børn, de skal ikke føle sig udenfor eller mindre elsket lige pludselig. Så han læser godnathistorier, kører/henter og bringer til sport, læser lektier, kysser godnat, ordner deres vasketøj, hygger med dem, pjatter/leger/"slås", går op i deres trivsel, sundhed i form af sport og mad, løber og motionerer med dem, giver lommepenge, tager dem med ud og handle, fortæller historier fra barndommen og lærer dem SÅ meget. I hans familie er de også fra dag 1. taget imod som egne børnebørn. Kan de ikke klokken, binde snørebånd osv, så er han der. Sådan måtte en bonusfars ageren gerne være, og det ser og læser jeg slet ikke, at din kæreste tilnærmelsesvis gør, desværre. Dine børn, og du, kan få det meget bedre uden ham, der er så mange gode, potientielle bonusfædre som virkelig vil strække sig for deres (vigtige) rolle- sagt i den bedste mening

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2021

Hamse88

Jeg kunne ikke være sammen med en mand der ikke ville mine unger. 
Ungerne kan mærke det, og det kan ikke undgås at de bliver påvirket af det. 
Man går ikke ind i et forhold med børn, uden at ville børnene. 
Det er den voksnes ansvar at lade børnene vokse op i en familie med kærlighed og respekt, og det du beskriver, kan I simpelthen ikke byde børnene. 
Jeg ved jeg er hård, men børn kan ikke få for meget kærlighed - og det dur simpelthen ikke hvis de får for lidt! 

Anmeld Citér

25. april 2021

Anonym

Jeg tror, det springende punkt er, om din kæreste måske er introvert og lidt akavet omkring (dine) børn, eller om han i bund og grund er lidt ligeglad med dem - og jeg ville sætte mine penge på det første, selvfølgelig uden at kende mere end en brøkdel af historien.

Hvis han vitterligt gør sig umage - på sin egen måske lidt underlige måde - skal du hjælpe ham endnu mere ved at guide ham i, hvordan man passer bedst på børn. Hvis han er ligeglad, skal du nok overveje et COLA-forhold, eller slet ikke noget forhold.

Du kan ikke kræve noget af ham, som strider imod hans grundlæggende personlighed, og det kan altså være hårdt at skulle køre i et gear, der er helt unaturligt for en i de uger, hvor dine børn er hos jer, fordi det forventes, at han skal gå ind i relationen på lige fod med deres biologiske mor (og far?) - det kan man yderst sjældent som bonusforældre, tror jeg, og jeg er glad for, at jeg ikke skal være partner til dem, der kræver, at man skal elske deres børn, som var det ens egne. Shit, et forventningspres, som jeg også ville give op på til sidst!

Jeg gør mig umage med mine bonusbørn hver dag, men forskellen er også, at jeg SKAL gøre mig umage for at opretholde den gode relation - den er i mange tilfælde givet mellem barn og bio-forælder på grund af kærlighedsbåndet. Og det kan godt være drænende (og umuligt til tider) at skulle gøre sig umage hele tiden, selvom det jo mange gange er det værd i den anden ende.

Og så tror jeg, at en sætning som, “I ved godt, at [Din kærestes navn] holder utroligt meget af jer, selvom han viser det på en anden måde end far og jeg gør, ikke” kan være guld værd, hvis børn lige har brug for at få bekræftet relationen - og endnu bedre hvis den kan komme fra din kæreste.

Ønsker jer alt det bedste

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.