Tina, Tristan og tvillingerne skriver:
Hej
Hjemme hos os har vi ofte stået i den situation at have barn syg 5 dage ad gangen. Og med 3 børn der ofte bliver syge (ca. 1 gang om måneden) bliver det til en del sygedage.
Hvad gør i når I har barn syg?
Min mand og jeg deles om at tage barn syg, men har jo kun barnets 1. og 2. sygedag 
Så derfor har jeg ofte arbejdet hjemme med et sygt barn, hvis det kunne lade sig gøre. Men når børnene smitter hinanden og er flere hjemme på engang har jeg desværre ikke den mulighed. Derfor har jeg ofte brugt feriedage og holdt fri uden løn, for at kunne passe vores børn når de er syge.
Har I prøvet at stå i en lignende situation?
Hvis I har, håber jeg I har lyst til at støtte op om det her borgerforslag som vil sikrer retten til at passe sit barn under sygdom - og ikke kun den 1. dag:
Skynd dig at find Nemid'et frem og skriv under:
https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/?Id=FT-05406
Jeg har 4 børn og en udearbejdende mand (som ikke kan tage barns sygedage). Vi har kun mine forældre til at hjælpe, de bor 1 times kørsel væk, men arbejder også selv.
Jeg synes, at det lyder vildt med så megen sygdom, det er ikke normalt.
Jeg har barns 1. og 2. sygedag, men har nok brugt 2. sygedag måske 3-4 gange på 10 år. Det er vild luksus at have så meget samfundsbetalt fravær.
Jeg vil ikke støtte yderligere belastning på samfundet for de børn, som JEG har valgt at sætte i verden og synes faktisk, at det er lidt uforskammet og krævermentalitet, når vi kan bruge de penge meget bedre.
Så jeg vil ikke støtte og håber heller ikke, at der kommer noget ud af forslaget.