Først jeg ville ikke som lærer sende en underretning af sted efter en episode med et barn som var ked af det,. Selvsagt hvis jeg i forvejen var obs på mistrivsel så ville jeg handle. Men jeg ville ikke handle ved at sende en underretning afsted uden du vidste det - jeg ville indkalde til et hurtigt bekymringsmøde, hvor vi i fællesskab så på en underretning- underretningen er jo ikke fordi du og din kæreste/mand er dårlige forældre, men fordi du og din kæreste/mand har brug for råd og vejledning til at få en familie til at hænge sammen, så jeres datter trives.
Og når det er skrevet, så håber jeg både du og din kæreste/mand fik et wake up call. Jeres datter reagerer ikke kun på de høje råb, hun reagerer på en stemning, og hvis det virkelig forholder sig som du skriver om eftermiddagsmaden, så tænker jeg du ikke skal tage skylden alene på dine skuldre. Helt ærligt at skulle servere eftermiddagssnak for en voksen mand og så endda blive kritiseret - stod jeg klar med æbleskiver når min mand kom hjem (eller mine børn for den sags skyld), så fik jeg et kys og tak. Stod jeg ned intet (hvilket er virkeligheden hos os 99% af tiden), så fik jeg et kys og hej.
Man må gerne forkæle hinanden, min dejlige mand laver the til mig hver morgen og jeg påskønner det. Gjorde han ikke, jamen så gjorde han ikke og så gjorde jeg det selv. Ingen angreb, ingen surhed, ingen dårlig samvittighed der blev givet videre osv.
I skal finde en måde at være voksne sammen, hvor ja I skal også være kærester og romantiske og og og, men jeres primære opgave lige nu er at finde en form for familielivet der giver jeres datter ro og tryghed. Det kan betyde at række hånden ud efter hjælp via en underretning, det kan være hjælp anden vej fra, det kan være I kan klare det selv, og det kan også være et brud - det skal I finde ud af men I har lige nu fået et hint om, at den måde I lever nu påvirker jeres børn og det skal I reflektere over og ende med handlinger.
Anmeld
Citér