Anonym skriver:
Min datters klasselærer har ringet til mig. Min datter var meget ked af det og græd og græd....
Jeg, mor og far skændes en del herhjemme....
Og det hører børnene desværre på
Og ja, jeg ved godt det er meget forkert, men når man er uenige så flyver det bare ud af munden på os. Og nej, der er ingen undskyldninger, for børnene er helt uskyldige.... 
Min datter har så fortalt læreren at hun er ked af det fordi vi skændes herhjemme.... Hun ringede så til mig og sagde at hun gerne vil hjem, så har hentet hende...
Men jeg kan mærke at jeg er ked af det og bange... Har trøstet og forklaret min datter at det ikke er hendes skyld.... Men hun har bare aldrig reageret sådan før
Hun må virkelig have gået og tænkt og tænkt.... Og vi skændes for meget herhjemme.... Og nej, det er ikke iorden, jeg ved det godt.
Det er så synd for hende
Men hvad så nu?? Hvad skal der ske nu?? Jeg er så bange for at hendes lærer underretter til kommunen
Er der nogen der har prøvet det samme og hvad skete der så??
At du frygter en underretning, vidner jo egentlig meget godt om, at det er jer forældre, der er vigtigst, at I ikke tænker ret meget på jeres børns velbefindende. Du er bekymret for at få stemplet dårlig forælder, du tænker slet ikke, at det kan være en hjælp for jeres børn?
Det er ufatteligt, at I har skændtes foran jeres børn, det er da virkelig dårlig dømmekraft, hvis nogen overhovedet.
Jeg er selv vokset op med forældre, der skændtes hele tiden (de gør det stadig her 48 år senere), og jeg kan fortælle dig, at det er totalt ødelæggende for børn, der ikke har indflydelse på situationen.
I må se og få løst jeres problemer, og så må I pudse bollerne af og tage henvendelsen om underretning, hvis den kommer, med oprejst pande og se det som en hjælp. I har selv bragt jer i den situation!