Hjaltesmor skriver:
ingen uld eller polyester, brug creme og ikke lotion mellem udbrud og husk sollys - men det har du jo nok hørt alt sammen
Nu er jeg jo ikke barn, så jeg ved ikke, om der gælder andre regler.
Den sidste måned af min graviditet, blussede mit børneksem fra barndommen op meget slemt. Jeg født 4. september, så det blussede altså op om sidst på sommeren hos mig, hvor man jo skulle mene, at jeg havde fået massere af sollys.
Jeg fik en henvisning til en hudlæge, som fortalte, at børneeksem er meget varmefølsomt og fugtfølsomt. Så når det er varmt uden for, og man samtidig går og er fugtig pga sved, så er det altså ret slemt for børneeksemen. Jeg blev derfor anbefalet kolde bade - tørre godt efter! - og køleelementer lokalt på udbrud. Så bliver huden for det første kølet ned, men også bedøvet, så man ikke mærker kløen, hvormed man ikke klør og gør det værre. Det hjalp mig rigtigt meget. Jeg kunne faktisk sove fra min kløe om natten flere timer i træk, hvis jeg tog et koldt bad inden og sov med et køleelement.
Jeg vil selvfølgeligt ikke anbefale, at din søvn sover med et køleelement. Men idéen med at køle huden ned, kan du måske bruge...?
Anmeld