børneeksem igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

Frederic's moar skriver:

ammed også frederic til han var ca 8 mdr. Og vidste han var disponibel for at få noget, da vi har astma og allergi'er på begge sider...

Røde bade? er glad for vi kan styre det med crem. Må se om jeg kan få ham til at ligge stille - så han ikke får det i øjnene.. I morgen... For han kom i seng 18.30.

røde bade er kaliumpermanganat (tror det staves sådan) der opløses i vand og bruges til svære tilfælde af børneeksem. det renser, desinficere og udtørrer....og så misfarver det huden helt frygteligt. det kaldes røde bade fordi farven som badevandet får ligner rødebedesaft. barnet skal sidde i vandet 20 min og derefter smøres grundigt ind i fugtighedscreme.

det er også netop fordi Rasmus er så disponeret at jeg gerne ville ku hjælpe ham helt fra starten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

Christinahr skriver:

I locobase er der desværre parabener i.

Vi bruger aderma eller decubal fra apotekket og neutral babybad til badet, synes det bliver holdt nogenlunde nede

måske spørger jeg lidt dumt, men hvad er det nu parabener er?

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

ka-ri-na skriver:

vi slås og slås med skidtet!! A-derma lotion over hele kroppen to gange dagligt... og bad uden olie

var lige inde og læse på astma-allergiforbundets hjemmeside...og de fraråder ganske rigtigt brug af olie i badet. men det er med den begrundelse at det alligevel bliver tørret af i håndklædet.

Anmeld

25. oktober 2009

Hjaltesmor

Hjaltesmor skriver:

ingen uld eller polyester, brug creme og ikke lotion mellem udbrud og husk sollys - men det har du jo nok hørt alt sammen

Nu er jeg jo ikke barn, så jeg ved ikke, om der gælder andre regler.

Den sidste måned af min graviditet, blussede mit børneksem fra barndommen op meget slemt. Jeg født 4. september, så det blussede altså op om sidst på sommeren hos mig, hvor man jo skulle mene, at jeg havde fået massere af sollys.

Jeg fik en henvisning til en hudlæge, som fortalte, at børneeksem er meget varmefølsomt og fugtfølsomt. Så når det er varmt uden for, og man samtidig går og er fugtig pga sved, så er det altså ret slemt for børneeksemen. Jeg blev derfor anbefalet kolde bade - tørre godt efter! - og køleelementer lokalt på udbrud. Så bliver huden for det første kølet ned, men også bedøvet, så man ikke mærker kløen, hvormed man ikke klør og gør det værre. Det hjalp mig rigtigt meget. Jeg kunne faktisk sove fra min kløe om natten flere timer i træk, hvis jeg tog et koldt bad inden og sov med et køleelement.

Jeg vil selvfølgeligt ikke anbefale, at din søvn sover med et køleelement. Men idéen med at køle huden ned, kan du måske bruge...?

Anmeld

25. oktober 2009

4xGreve

nutche skriver:

jeg har prøvet nogle natur produkter... mener den ene var fra melissa....det andet var nogle hømopatiske dråber...og det sidste var afkog af urter...og desværre var der ingen succes med noget af det.

ved godt noget af det lyder lidt "alternativt" men min mellemste søn var virkelig syg af det.

hold da op så mange har jeg slet ikke prøvet, ved at jeg holder min dyne og pude i natur da det ellser kan give udslæt og gøre ondt værre... Har i prøvet at snakke med en hudlæge? min søster har en meget svær form for eksem og har også haft det siden hun var spæd (hun blev faktisk født med det og alle sagde at hun var den grimmeste baby de nogen siden havde set)

men hun var ihvertfald igennem nogen bahndlinger her for et par år siden og det har hjulpet hende rigtig meget...

kan ikke rigtigt huske hvad det var men kan huske hun så ganske beskidt ud bagefter men det var jo en lille pris at betale iforhold til at skal have udslæt over hele kroppen og ikke kan være til...

Håber i finder noget der dur for jeres sønner for det er ikke sjovt at leve med...<---- det tror jeg du har brug for!?

Anmeld

25. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

huden har bare ikke rigtig godt af alt det olie... faktisk er huden konstrueret til at holde olie ude :0) vi bruger kun sæbe i håret og på nødvendige steder een gang om ugen... ellers vare vand og så A-derma emollient cream bagefter... ellers smører jeg hende hver morgen og aften :0) og som sagt Locobase repair på pletterne... og ja... der er parabener i... men kun meget meget lidt for at forhindre bakterie vækst... desuden har vi hormon creme når eksemet er slemt...  og vi skal over på en anden som ikke indeholder hormon...

vi har jo fundet ud af at Nikoline ikke kan tåle æg... men der bliver ved med at være eksem...

Anmeld

25. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Christinahr skriver:

I locobase er der desværre parabener i.

Vi bruger aderma eller decubal fra apotekket og neutral babybad til badet, synes det bliver holdt nogenlunde nede

ja det er der... men til sidst er gode råd dyre når man har været igennem: Archiv creme, marselisborg creme, Decubal, Locobase, Derma, Dermalog, Beaute Pacifique.... så vi endte med A-derma til kroppen to gange dagligt og Locobase Repair på pletterne.... samt hormon creme kure konstant!

Anmeld

25. oktober 2009

Christinahr

ka-ri-na skriver:

ja det er der... men til sidst er gode råd dyre når man har været igennem: Archiv creme, marselisborg creme, Decubal, Locobase, Derma, Dermalog, Beaute Pacifique.... så vi endte med A-derma til kroppen to gange dagligt og Locobase Repair på pletterne.... samt hormon creme kure konstant!

Ja det kan jeg sagtens forstå. Har hørt mange tale godt om Zactoline.

Anmeld

25. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

Christinahr skriver:

Ja det kan jeg sagtens forstå. Har hørt mange tale godt om Zactoline.

okay... den kender jeg slet ikke :0)

Anmeld

26. oktober 2009

bette

Frederic's moar skriver:

Vi smører også med a-derma i mellem hans eksem crem.

Og fik at vide at han kun måtte komme i bad hver anden dag - for som du siger, vand gør kun ondt være.

Vi started med den milde crem fra lægen og ellers a-derma, til den første omgang eksem han fik.

Og han var fri for det i nogle mdr., men tak skæbne det kom igen. Vi troed det var noget mad-allergi for det ligned slet ikke det eksem han fik 1. gang. Lægen kunne så fortælle at nu var det svær børne eksem og fik resept til mere crem...:-( Men vi kan holde det væk med a-derma og nye pletter for først med den milde crem og hvis det ikke hjælper - begynder vi på det stærke.

Nogle der har et råd til hvad man skal gøre omkring øjnene og øjenlåg?

puha er det også i hovedet... ih hvor træls..

har ingen ideer der.. mikkel har det kun på arme,ben, ryg og mave..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.