bette skriver:
hmm jeg har det selv stadig.. dog i voksen form.. og min har arvet det.. og er angrebet mest på benene..
jeg putter olie i hans bad.. og bruger ikke sæbe hver gang..
decubal kan jeg ikke selv tåle så det bruger jeg heller ikke til min søn..
ellers er det a derma cremen vi bruger begge to.. og har også brugt ceridal til ham.. virkede dog ikke særlig godt på mig selv idet den var for fed til mine hænder.
mikkel kommer ikke så ofte i bad.. men bruger en hårdt opvredet klud hvis han skal vaskes.. ellers kommer han kun i bad 1, højst 2 gange i ugen..
vand har det nemlig med at forværre eksemen.
en god ide er at tørre dem med det samme de kommer ud fra badet så de ikke lufttørre.. det gør nemlig også at eksemen tager til..
ellers vasker jeg med neutralt.. mest fordi jeg ik selv kan tåle andet..
hvis han er meget tør kan jeg også bruge olie på spray.. på ham..
ellers synes jeg at mandelolie er super til eksemen.. hjælper også på mine hænder som er voldsomt angrebet engang i mellem.. det virker ihvertfald..
håber du ku bruge noget af det
Vi smører også med a-derma i mellem hans eksem crem.
Og fik at vide at han kun måtte komme i bad hver anden dag - for som du siger, vand gør kun ondt være.
Vi started med den milde crem fra lægen og ellers a-derma, til den første omgang eksem han fik.
Og han var fri for det i nogle mdr., men tak skæbne det kom igen. Vi troed det var noget mad-allergi for det ligned slet ikke det eksem han fik 1. gang. Lægen kunne så fortælle at nu var det svær børne eksem og fik resept til mere crem...:-( Men vi kan holde det væk med a-derma og nye pletter for først med den milde crem og hvis det ikke hjælper - begynder vi på det stærke.
Nogle der har et råd til hvad man skal gøre omkring øjnene og øjenlåg?
Anmeld