børneeksem igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2009

Mor til Frederic og Freya

vi har også en knægt med børne eksem. Men tror du næsten kan alle triks og tips...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

4xGreve

nutche skriver:

hvilke natur produkter bruger du?

uhh kan ikke huske det, men ved at min dyne og pude er natur produkter...

Anmeld

25. oktober 2009

bette

hmm jeg har det selv stadig.. dog i voksen form.. og min har arvet det.. og er angrebet mest på benene..

jeg putter olie i hans bad.. og bruger ikke sæbe hver gang..
decubal kan jeg ikke selv tåle så det bruger jeg heller ikke til min søn..

ellers er det a derma cremen vi bruger begge to.. og har også brugt ceridal til ham.. virkede dog ikke særlig godt på mig selv idet den var for fed til mine hænder.

mikkel kommer ikke så ofte i bad.. men bruger en hårdt opvredet klud hvis han skal vaskes.. ellers kommer han kun i bad 1, højst 2 gange i ugen..
vand har det nemlig med at forværre eksemen.

en god ide er at tørre dem med det samme de kommer ud fra badet så de ikke lufttørre.. det gør nemlig også at eksemen tager til..

ellers vasker jeg med neutralt.. mest fordi jeg ik selv kan tåle andet..

hvis han er meget tør kan jeg også bruge olie på spray.. på ham..

ellers synes jeg at mandelolie er super til eksemen.. hjælper også på mine hænder som er voldsomt angrebet engang i mellem.. det virker ihvertfald..
håber du ku bruge noget af det

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

ka-ri-na skriver:

uden olie fordi det ikke er godt for hud med eksem... eksemet blusser op af det :0)

har i prøvet den creme? der er ti een der er federe end den anden.... vi bruger også Locobase Repair på pletterne

har altid brugt baby olie når de er helt små i stedet for sæbe, men ku godt ske at jeg sku holde en pause med det.

har ikke prøvet den du nævner, men fik afvide på marseilesborg at det sku være en creme med meget højt fedt indhold....og i lotion er der mere vand end fedt

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

WiitrioeN skriver:

uhh kan ikke huske det, men ved at min dyne og pude er natur produkter...

jeg har prøvet nogle natur produkter... mener den ene var fra melissa....det andet var nogle hømopatiske dråber...og det sidste var afkog af urter...og desværre var der ingen succes med noget af det.

ved godt noget af det lyder lidt "alternativt" men min mellemste søn var virkelig syg af det.

Anmeld

25. oktober 2009

bette skriver:

hmm jeg har det selv stadig.. dog i voksen form.. og min har arvet det.. og er angrebet mest på benene..

ellers er det a derma cremen vi bruger begge to.. og har også brugt ceridal til ham.. virkede dog ikke særlig godt på mig selv idet den var for fed til mine hænder.

mikkel kommer ikke så ofte i bad.. men bruger en hårdt opvredet klud hvis han skal vaskes.. ellers kommer han kun i bad 1, højst 2 gange i ugen..

en god ide er at tørre dem med det samme de kommer ud fra badet så de ikke lufttørre.. det gør nemlig også at eksemen tager til..

ellers synes jeg at mandelolie er super til eksemen.. hjælper også på mine hænder som er voldsomt angrebet engang i mellem.. det virker ihvertfald..

Vi smører også med a-derma i mellem hans eksem crem.

Og fik at vide at han kun måtte komme i bad hver anden dag - for som du siger, vand gør kun ondt være.

Vi started med den milde crem fra lægen og ellers a-derma, til den første omgang eksem han fik.

Og han var fri for det i nogle mdr., men tak skæbne det kom igen. Vi troed det var noget mad-allergi for det ligned slet ikke det eksem han fik 1. gang. Lægen kunne så fortælle at nu var det svær børne eksem og fik resept til mere crem...:-( Men vi kan holde det væk med a-derma og nye pletter for først med den milde crem og hvis det ikke hjælper - begynder vi på det stærke.

Nogle der har et råd til hvad man skal gøre omkring øjnene og øjenlåg?

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

bette skriver:

sjovt at der er så meget forskel på hvad der fungere....for hvis du læser en af de andre indlæg....så virker olie negativt for nogen. men ved godt at eksem er meget forskelligt fra person til person.

med hensyn til bade så gør jeg det samme som dig... han bliver kun badet ca 2 gange om ugen. når det er rigtigt slemt med min mellemste bliver han badet hver dag, men det er for at mindske risikoen for stafylokogger.

Anmeld

25. oktober 2009

Lone Jakobsen

Frederic's moar skriver:

Vi smører også med a-derma i mellem hans eksem crem.

Og fik at vide at han kun måtte komme i bad hver anden dag - for som du siger, vand gør kun ondt være.

Vi started med den milde crem fra lægen og ellers a-derma, til den første omgang eksem han fik.

Og han var fri for det i nogle mdr., men tak skæbne det kom igen. Vi troed det var noget mad-allergi for det ligned slet ikke det eksem han fik 1. gang. Lægen kunne så fortælle at nu var det svær børne eksem og fik resept til mere crem...:-( Men vi kan holde det væk med a-derma og nye pletter for først med den milde crem og hvis det ikke hjælper - begynder vi på det stærke.

Nogle der har et råd til hvad man skal gøre omkring øjnene og øjenlåg?

da min mellemste første gang blev behandlet med hormoncreme,  røde bade og pencilin var jeg fuldstændig kulret af glæde..... det forsvandt jo bare. desværre kom det hurtigt igen.... jeg troede også det var en form for allergi... men efter en priktest hvor hen blev testet for over 30 ting....ku lægen bare konstatere at min søn ikke var allergisk overfor noget.

de kloge siger at man beskytter dem mod allergi ved at amme fuldt ud. den holder ikke rigtigt her da jeg stadig ammer Rasmus.

med hensyn til øjnene så brugte jeg bare en mild hormon creme der...

Anmeld

25. oktober 2009

nutche skriver:

da min mellemste første gang blev behandlet med hormoncreme,  røde bade og pencilin var jeg fuldstændig kulret af glæde..... det forsvandt jo bare. desværre kom det hurtigt igen.... jeg troede også det var en form for allergi... men efter en priktest hvor hen blev testet for over 30 ting....ku lægen bare konstatere at min søn ikke var allergisk overfor noget.

de kloge siger at man beskytter dem mod allergi ved at amme fuldt ud. den holder ikke rigtigt her da jeg stadig ammer Rasmus.

med hensyn til øjnene så brugte jeg bare en mild hormon creme der...

ammed også frederic til han var ca 8 mdr. Og vidste han var disponibel for at få noget, da vi har astma og allergi'er på begge sider...

Røde bade? er glad for vi kan styre det med crem. Må se om jeg kan få ham til at ligge stille - så han ikke får det i øjnene.. I morgen... For han kom i seng 18.30.

Anmeld

25. oktober 2009

Christinahr

ka-ri-na skriver:

uden olie fordi det ikke er godt for hud med eksem... eksemet blusser op af det :0)

har i prøvet den creme? der er ti een der er federe end den anden.... vi bruger også Locobase Repair på pletterne

I locobase er der desværre parabener i.

Vi bruger aderma eller decubal fra apotekket og neutral babybad til badet, synes det bliver holdt nogenlunde nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.