Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Hej

Blot for at høre.

får I de indefrosne feriepenge udbetalt eller lader I dem stå og hvis I får dem udbetalt bruger I dem Så til forbrug eller pensionsopsparing? 
og hvad er begrundelsen for Jeres valg.

er nemlig selv lidt i tvivl om hvad jeg gør.

Vi har valgt at få dem udbetalt. Vi vil lægge halvdelen til side, og bruge den anden halvdel til forbedringer i huset.

Vi har valgt at gøre det sådan, da vi har mere brug for pengene nu, end når vi engang går på pension, hvor huset er betalt ud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Vi lader dem stå . 

Vi betaler begge i forvejen topskat , og negativ rente i banken pga stor opsparing . Så det vil ikke give mening at få dem udbetalt nærmest til skat .

Så vi gemmer dem til pensionsalderen. 

Det giver god mening. Jeg kan holde mig lige under topskattegrænsen. Så tror jeg får dem udbetalt. 

Anmeld Citér

30. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Blot for at høre.

får I de indefrosne feriepenge udbetalt eller lader I dem stå og hvis I får dem udbetalt bruger I dem Så til forbrug eller pensionsopsparing? 
og hvad er begrundelsen for Jeres valg.

er nemlig selv lidt i tvivl om hvad jeg gør.

Vi får ret mange udbetalt og hælder dem ud i samfundet. Vi skal ud og spise og på hotelovernatning. Vi skal holde konfirmation til foråret og der får den lige lidt ekstra. Der skal bestilles mad og pynt fra de små iværksættere. 

Ellers kommer der nok også lidt på opsparing, men kender jeg os ret bliver de brugt hurtigt. 

Anmeld Citér

30. september 2020

L-Lotte

Vi får dem udbetalt. Pengene skal bruges som tilskud til renovering af badeværelse.

Anmeld Citér

1. oktober 2020

Girafmor

Anonym skriver:

Det var netop også sådan jeg havde læst det

Ved du fra hvilken periode de kigger på ens løn og leger gætte konkurrence?

Som jeg skrev har jeg været ansat i den finansielle sektor siden 01/09/19, før det 2 mdr. På dagpenge og før det ansat hos staten men på barsel med løn (+nogle uger på barselsdagpenge). Jo ret svært for dem at gætte når ens indkomst har ændret sig hvilket jo nok er fordi jeg har ændret job.

Min mands står ligeledes på 0, men han har så været på barselsdagpenge august 2019-januar 2019, og derfra tilbage på job som funktionær. (Dog er der altid fejl i deres løn så forventer fejl igen) så kan ikke gennemskue hvad han har stående.  

Er jo reelt lige meget hvis de ikke skal udbetales, men overvejer da om vi hellere selv skal investere dem  

Da jeg fik mine udbetalt, kunne jeg se at de havde beregnet ud fra indtægt 1/9/19 og frem til marts. Så hvis du har været fuldtidsansat i den periode beregner de ud fra det

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Girafmor skriver:

Da jeg fik mine udbetalt, kunne jeg se at de havde beregnet ud fra indtægt 1/9/19 og frem til marts. Så hvis du har været fuldtidsansat i den periode beregner de ud fra det

Tak

Så forstår jeg ikke at der står 0. 

Skal lige finde ud af om jeg gider gøre noget ved det, og gider bruge ressourcer på det. Hmm 

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Miia90

Jeg har søgt om mine penge. Jeg ved jo ikke om jeg er i live den dag jeg kan går på pension som 72årig.  De er øremærket til min opsparing til hus ❤️

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Tak

Så forstår jeg ikke at der står 0. 

Skal lige finde ud af om jeg gider gøre noget ved det, og gider bruge ressourcer på det. Hmm 

kan du være kommet ind på det forkerte link?

Jeg kan ikke huske, hvor jeg fik logget ind først, men der stod der også, at mine feriepenge var 0, men da jeg fandt det direkte link til udbetaling af indefrosne feriepenge, stod der et beløb derinde.

Jeg ved så, at mit beløb for periode er lidt for lavt, da jeg fik en større lønstigning midt i perioden, og den er formentlig ikke regnet med.

Anmeld Citér

2. oktober 2020

Anonym

Janey skriver:

kan du være kommet ind på det forkerte link?

Jeg kan ikke huske, hvor jeg fik logget ind først, men der stod der også, at mine feriepenge var 0, men da jeg fandt det direkte link til udbetaling af indefrosne feriepenge, stod der et beløb derinde.

Jeg ved så, at mit beløb for periode er lidt for lavt, da jeg fik en større lønstigning midt i perioden, og den er formentlig ikke regnet med.

Hmm ja ved det ikke lige.

Stod i kø for at logge ind, så mærkeligt hvis det var forkert.

Men ja jeg har prøvet igen og nu var pengene dukket op, så måske du har ret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.