Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.231 visninger
38 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. september 2020

Anonym trådstarter

Hej

Blot for at høre.

får I de indefrosne feriepenge udbetalt eller lader I dem stå og hvis I får dem udbetalt bruger I dem Så til forbrug eller pensionsopsparing? 
og hvad er begrundelsen for Jeres valg.

er nemlig selv lidt i tvivl om hvad jeg gør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2020

Anonym

Jeg har været inde og bedt om at få

dem udbetalt. Jeg er gravid og pengenes bliver helt sikkert brugt til forbrug, så lillesøster kan få lidt flere nye ting end vi oprindeligt havde planlagt.

Anmeld Citér

29. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis jeg har nogle får jeg dem udbetalt (har kun haft job fra sidst maj), min mand får dem også udbetalt.

Vi vil gerne have hus i den nærmeste fremtid, så de ryger på opsparingen

Anmeld Citér

29. september 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Hej

Blot for at høre.

får I de indefrosne feriepenge udbetalt eller lader I dem stå og hvis I får dem udbetalt bruger I dem Så til forbrug eller pensionsopsparing? 

For mig afhænger det af hvor meget jeg har stående om jeg gider få dem udbetalt 

Anmeld Citér

29. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej

Blot for at høre.

Jeg får mine udbetalt, er studerende med arbejde ved siden af.

Mine er omkring 3100 kr, plus jeg får de er 1000 kr i gave jeg bruger dem på dyrlæge regning og tandlæge regning, dette giver luft på min konto til at købe nogen bedre handsker og huer mit hende på 5 år 

Derudover bliver noget af pengene også brugt på at få skiftet alle låse i vores nyindkøbte hus, så vi er bedre sikret mig indbrud, da det er låse fra 90'erne.  Dette er jeg heldigvis ikke ene om at betale, min kæreste betaler det meste. Han er ikke far og vi har ikke fælles økonomi. Jeg har det bedst med at klare mig selv, selvfølgelig hjælper ham til i ny og næ, men for det meste sørge han får vi kan få oplevelser som tage i zoo, svømmehallen mm.

Anmeld Citér

29. september 2020

Sprit25

Vi får dem ud og gerne alle fem uger

1. Det er mine penge! 

2. Da vorea situation grundet corona er meget usikker, får vi banket lidt gæld af så vi kan få mere luft i budgettet og dermed øge vores forbrug. Men vi har da lovet vores unger en tur på restaurant

Anmeld Citér

29. september 2020

Møghe

Jeg lader mine stå. Dels for at undgå topskat, dels da jeg gerne vil gemme dem til pensionen.

Anmeld Citér

29. september 2020

Anonym

Jeg ved ikke om jeg vil have dem udbetalt, skal have regnet efter om jeg rammer grænsen for topskat. I så fald, så hæver jeg dem ikke

Anmeld Citér

29. september 2020

Anonym

Jeg har egentlig ikke planer om at få mine udbetalt, men er jo så fandens nysgerrig så loggede ind for at se hvor mange. Der står så at der ikke er indberettet nogen. 

Når jeg lige Google hurtigt står der også at arbejdsgiver blot skal indberette dem seneste 31/12-20.

Nogen der kan gøre mig klogere og om det er en fejl, eller om de bliver indberettet senere?

Jeg har været ansat i den finansielle sektor siden 01.09.2019 

Anmeld Citér

29. september 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg lader dem stå, rammer topskat hvis jeg får dem udbetalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.