Girafmor skriver:
Arbejdsgiver skal indberette inden 31/12/20.
Det er derfor vi kun får 3 uger nu. Så kan staten "gætte" på hvor meget dine første 3 uger er værd, ud fra din indkomst sidste år. De laver en nogenlunde beregning på hvad du skal have. (fx de tror du skal have 25.000 ud fra din indtægt for 5 uger. Så udbetaler de 15.000 for de 3 uger)
Når arbejdsgiverne så har indberettet alle sammen efter 31/12, kan man gå ind og se præcist hvor meget de 5 uger ialt er værd (fx 25.900), og så udbetale de sidste 2 uger (det vil så være 10.900).
Det er fordi de "gætter/estimerer" at de ikke udbetaler det hele nu.
Det var netop også sådan jeg havde læst det 
Ved du fra hvilken periode de kigger på ens løn og leger gætte konkurrence? 
Som jeg skrev har jeg været ansat i den finansielle sektor siden 01/09/19, før det 2 mdr. På dagpenge og før det ansat hos staten men på barsel med løn (+nogle uger på barselsdagpenge). Jo ret svært for dem at gætte når ens indkomst har ændret sig
hvilket jo nok er fordi jeg har ændret job.
Min mands står ligeledes på 0, men han har så været på barselsdagpenge august 2019-januar 2019, og derfra tilbage på job som funktionær. (Dog er der altid fejl i deres løn så forventer fejl igen
) så kan ikke gennemskue hvad han har stående.
Er jo reelt lige meget hvis de ikke skal udbetales, men overvejer da om vi hellere selv skal investere dem
Anmeld
Citér