Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Anonym skriver:

Min kæreste har lige søgt om at få dem udbetalt - dog er det kun de 3 uger, der indtil videre kan søges om (hvis nogle er i tvivl).. De skal gå til både opsparing og tandlæge.. 

Jeg er på kontanthjælp, så jeg får kun de 1000 kr.. Men er der nogle der ved, om jeg selv skal søge om dem, eller om de kommer automatisk? 

De kommer automatisk i løbet af oktober læste jeg

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2020

Girafmor

Anonym skriver:

Jeg har egentlig ikke planer om at få mine udbetalt, men er jo så fandens nysgerrig så loggede ind for at se hvor mange. Der står så at der ikke er indberettet nogen. 

Når jeg lige Google hurtigt står der også at arbejdsgiver blot skal indberette dem seneste 31/12-20.

Nogen der kan gøre mig klogere og om det er en fejl, eller om de bliver indberettet senere?

Jeg har været ansat i den finansielle sektor siden 01.09.2019 

Arbejdsgiver skal indberette inden 31/12/20.

Det er derfor vi kun får 3 uger nu. Så kan staten "gætte" på hvor meget dine første 3 uger er værd, ud fra din indkomst sidste år. De laver en nogenlunde beregning på hvad du skal have. (fx de tror du skal have 25.000 ud fra din indtægt for 5 uger. Så udbetaler de 15.000 for de 3 uger)

Når arbejdsgiverne så har indberettet alle sammen efter 31/12, kan man gå ind og se præcist hvor meget de 5 uger ialt er værd (fx 25.900), og så udbetale de sidste 2 uger (det vil så være 10.900). 

Det er fordi de "gætter/estimerer" at de ikke udbetaler det hele nu.

Anmeld Citér

29. september 2020

Anonym

Mamman skriver:

De kommer automatisk i løbet af oktober læste jeg

Super mange tak 

Anmeld Citér

29. september 2020

Rixus

Profilbillede for Rixus

Nogen som ved om man bruger sit fradrag ved udbetaling?

Altså er det bare feriepenge minus skatteprocent eller bruges ens fradrag før de trækker skat?  

Anmeld Citér

29. september 2020

Mort3

Rixus skriver:

Altså er det bare feriepenge minus skatteprocent eller bruges ens fradrag før de trækker skat?  

Jeg har lige fået min udregning i Eboks. Det er beløbet for 3 uger, derefter trækker de 8 i AM-bidrag og så din skatteprocent, min er 39. 

Anmeld Citér

30. september 2020

2017morigen

Rixus skriver:

Du kan kun bruge dit fradrag engang om måned og det bliver brugt på din alm indkomst. Så det er feriepenge minus skatteprocent 

Anmeld Citér

30. september 2020

Anonym

Girafmor skriver:

Arbejdsgiver skal indberette inden 31/12/20.

Det er derfor vi kun får 3 uger nu. Så kan staten "gætte" på hvor meget dine første 3 uger er værd, ud fra din indkomst sidste år. De laver en nogenlunde beregning på hvad du skal have. (fx de tror du skal have 25.000 ud fra din indtægt for 5 uger. Så udbetaler de 15.000 for de 3 uger)

Når arbejdsgiverne så har indberettet alle sammen efter 31/12, kan man gå ind og se præcist hvor meget de 5 uger ialt er værd (fx 25.900), og så udbetale de sidste 2 uger (det vil så være 10.900). 

Det er fordi de "gætter/estimerer" at de ikke udbetaler det hele nu.

Det var netop også sådan jeg havde læst det

Ved du fra hvilken periode de kigger på ens løn og leger gætte konkurrence?

Som jeg skrev har jeg været ansat i den finansielle sektor siden 01/09/19, før det 2 mdr. På dagpenge og før det ansat hos staten men på barsel med løn (+nogle uger på barselsdagpenge). Jo ret svært for dem at gætte når ens indkomst har ændret sig hvilket jo nok er fordi jeg har ændret job.

Min mands står ligeledes på 0, men han har så været på barselsdagpenge august 2019-januar 2019, og derfra tilbage på job som funktionær. (Dog er der altid fejl i deres løn så forventer fejl igen) så kan ikke gennemskue hvad han har stående.  

Er jo reelt lige meget hvis de ikke skal udbetales, men overvejer da om vi hellere selv skal investere dem  

Anmeld Citér

30. september 2020

Carina:-)

Vi lader dem stå . 

Vi betaler begge i forvejen topskat , og negativ rente i banken pga stor opsparing . Så det vil ikke give mening at få dem udbetalt nærmest til skat .

Så vi gemmer dem til pensionsalderen. 

Anmeld Citér

30. september 2020

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi får dem begge udbetalt og de bliver brugt til forbrug - så vi får gang i Danmark igen. Det er sådan set også meningen, at det var derfor vi ville få dem udbetalt

Anmeld Citér

30. september 2020

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Vi får dem begge udbetalt og de bliver brugt til forbrug - så vi får gang i Danmark igen. Det er sådan set også meningen, at det var derfor vi ville få dem udbetalt

Problemet er lidt at vi ikke mangler noget hjemme hos os. Så vil ikke købe blot for at købe. Ungerne arver så meget tøj og legetøj fra andre at det næsten vil være synd at købe noget mere til dem. Det eneste vi mangler er en ferie. Men det er jo også lidt svært at købe lige nu. Men det bliver nok til lidt småture herhjemme i efterårsferien og måske en overnatning eller to et sted, som situationen nu tillader det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.