Indefrosne feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Fortvivlet skriver:

Hvis jeg har nogle får jeg dem udbetalt (har kun haft job fra sidst maj), min mand får dem også udbetalt.

Vi vil gerne have hus i den nærmeste fremtid, så de ryger på opsparingen

Det kan jeg så se jeg ikke kan , det er kun dem indtil 31/3 

Fandme for dårligt at man ikke bare kan få sine penge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg har egentlig ikke planer om at få mine udbetalt, men er jo så fandens nysgerrig så loggede ind for at se hvor mange. Der står så at der ikke er indberettet nogen. 

Når jeg lige Google hurtigt står der også at arbejdsgiver blot skal indberette dem seneste 31/12-20.

Nogen der kan gøre mig klogere og om det er en fejl, eller om de bliver indberettet senere?

Jeg har været ansat i den finansielle sektor siden 01.09.2019 

Ring til din fagforening og spørg ad. I normale tilfælde er det korrekt. Men i dette tilfælde tror jeg nok det var noget med at de lukker for udbetalingen inden fristen udløber for indbetaling. 

Vi vælger at få udbetalt vores. Jeg er på barsel og er deltidsansat hvilket giver mig 8xxx kr udbetalt om måneden de sidste 6 mdr. så vi bruger vores til forbrug, så vi ikke sidder så stramt i den tid. Det kommer heller ikke til at røre topskat, så for os kan det godt svare sig. 

Anmeld Citér

29. september 2020

MEF

Fortvivlet skriver:

Det kan jeg så se jeg ikke kan , det er kun dem indtil 31/3 

Fandme for dårligt at man ikke bare kan få sine penge

Jamen når du kun har arbejdet fra maj, så er de jo optjent i den nye ferie ordning. Så får du dem jo i form af almindelige ferie penge, når du skal holde sommerferie, efterårsferie eller lignende. Du er ikke blevet snydt og der er ikke nogen der holder dine penge tilbage, du har bare ikke tjent nogen feriepenge i det ferieår. 

Anmeld Citér

29. september 2020

Fortvivlet

Jamen når du kun har arbejdet fra maj, så er de jo optjent i den nye ferie ordning. Så får du dem jo i form af almindelige ferie penge, når du skal holde sommerferie, efterårsferie eller lignende. Du er ikke blevet snydt og der er ikke nogen der holder dine penge tilbage, du har bare ikke tjent nogen feriepenge i det ferieår. 

Har da indefrosset ferie penge fra perioden slut maj til 1 september 2020.

Det nye ferieår hvor man løbende optjener løber jo fra 1 september 2020 - 31 december 2021 (indkøringsåret)

Anmeld Citér

29. september 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman
Fortvivlet skriver:

Har da indefrosset ferie penge fra perioden slut maj til 1 september 2020.

Det nye ferieår hvor man løbende optjener løber jo fra 1 september 2020 - 31 december 2021 (indkøringsåret)

pengene fra 1. April frem til 31. August er der ikke nogen der har fået udbetalt. 
Det er de sidste 2 uger som der mangler afklaring på

Anmeld Citér

29. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg får pengene udbetalt.

Jeg skal ikke bruge dem til noget, men jeg foretrækker, at jeg selv kan investere pengene og har adgang til dem, hvis der skulle ske noget engang (f.eks. fyring eller arbejdsskade), så jeg kunne få brug for dem i stedet for, at de er bundet ved staten i over 30 år. 

Pengene bliver enten investeret eller ryger på opsparingen til den tur til Asien og Australien, vi skulle have været på i 2021, men som nu hedder 2022 og nok bliver forlænget, da vi har et år mere at spare op.

Min arbejdsgiver indbetaler allerede max. på min pensionsopspring, så der ryger pengene i hvert fald heller ikke hen, men de kommer heller ikke til forbrug, da jeg ikke aner, hvad jeg skulle købe for pengene.

Anmeld Citér

29. september 2020

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg får dem udbetalt også selvom jeg kommer til at betale topskat af dem. 
De ryger i første omgang ind på opsparingen. Bor alene i eget hus med børnene så der er nok nogle projekter de kan bruges til

Anmeld Citér

29. september 2020

Fortvivlet

Mamman skriver:

pengene fra 1. April frem til 31. August er der ikke nogen der har fået udbetalt. 
Det er de sidste 2 uger som der mangler afklaring på

Ja det er jo det jeg siger.

Man burde bare siger at man fik "3 uger " (eller hvor meget man nu har) og så er det ligemeget hvornår de er optjent . Det havde jeg da forventet, jeg ved jo godt at jeg ikke har meget så jeg tænkte bare at jeg fik alt det jeg havde udbetalt 

Anmeld Citér

29. september 2020

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

både min man og jeg får vores udbetalt. Vi skal have ny bil så noget skal da gå til udbetaling tænker jeg og så har jeg i år lagt mine kostvaner om og pt tabt knap 14 kg så måske lidt nyt tøj kan komme på tale

Anmeld Citér

29. september 2020

Anonym

Min kæreste har lige søgt om at få dem udbetalt - dog er det kun de 3 uger, der indtil videre kan søges om (hvis nogle er i tvivl).. De skal gå til både opsparing og tandlæge.. 

Jeg er på kontanthjælp, så jeg får kun de 1000 kr.. Men er der nogle der ved, om jeg selv skal søge om dem, eller om de kommer automatisk? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.