Det her cirkus giver faktisk mening. Ifølge WHO dør der estimeret mellem 290.000 og 650.000 om året af influenza på verdensplan. Det variere fra år til år.
På 9 måneder er knap 1million mennesker døde af corona. Og millioner har været syge, rigtig syge og nu viser det sig at nogle kæmper med senfølger. Rigtig mange lande er hårdt ramt. Det har vi heldigvis været forskånet for i Danmark endnu!
Men du skal ikke komme og bilde mig ind at de billeder og beretninger vi så fra de norditalienske hospitaler i foråret, bare er et cirkus og noget myndighederne finder på.
Vi ved ikke alt om virussen endnu og den er lumsk, tydeligvis.
Men med det sagt, ja vi skal fortsat leve vores liv. Vi skal bare passe bedre på end før 2020..
Jeg ville også selv tage afsted, nu hvor rejsen er købt, medmindre myndighederne anbefaler at man ikke rejser dertil. Jeg ville dog aldrig bestille en rejse nu.
Jeg har ikke skrevet at de italienske tilstande er et cirkus - men fortæl mig lige logikken i at børn gerne må gå i skole sfo osv men ikke holde fødselsdag. Med de samme børn
At corona kun smitter når du står op . At mundbind ikke var løsningen i marts pga det ikke ville hjælpe , men nu er det et påbud flere steder . Osv
- og det giver ikke mening at tale om senfølger om en virus som ikke har været her længere .og nej det er ikke kun min holdning , men faktisk flere eksperterne der sætter spørgsmål ved at fx folk der aldrig er testet positive nu kæfter op om senfølger...
Det er nornalt at have følger efter fx lungebetændelse
Der kan let gå et år med fx træthed og lufthunger- så måske folk lige skulle trække vejret( høhø) og give det tid , inden man mener man aldrig kan arbejde igen....
Og jeg tror ( og slagt mig bare for det ) at nogen griber chancen for at udnytte corona ... kender selv til et par stykker der bliver testet flere gange om månedn fordi det så giver et par fridage imens man venter på svar
En arbejdsplads må jo ikke sige du skal komme hvis du siger du hoster .
Og læste at test koster ufattelig mange penge , og at gengangere belaster systemet .
Hvis man ellers tager sin forholdsregler kan man roligt rejse .
Og så længe der ikke lukkes ned , tænker jeg at ts skal stole på at der er styr på tingene .