Zakyntos om en uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2020

God-mor

Anonym skriver:

Havde ikke tænkt vi skulle testes???? Inden?? 

Vi valgte at blive testet alle fire, for ikke at risikere at tage smitte med til udlandet + du sidder tæt i flyet. Det syntes vi var det mindste vi kunne gøre for at tage vores forholdsregler. Men det er ikke et krav, at lade sig teste inden. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

God-mor

LSS skriver:

Enig her. Synes det på alle måder er egoistisk. Rejsen kan man altid tage på. Vent dog til der er mere kontrol over corona 

Kan du uddybe hvorfor du finder det egoistisk?  Jeg tænker selv, at der er lige så stor sandsynlighed for at blive smittet, hvor du går en tur i Tivoli. Hvis man tager sine forholdsregler og følger myndighedernes anbefalinger + lader sig teste inden og efter afrejse, så kan jeg ikke se nogen ko på isen i forhold til at tage ud at rejse. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Øboen

Anonym skriver:

Men hvorfor?!

Personligt tænker jeg det er utroligt svært hvis man bliver syg og hele familien ender i karantæne på et lille bitte hotelværelse. Det vil jeg ikke byde mit barn. Han ville slet ikke kunne forstå at vi ikke kan komme ud, bade osv. 

Selvom man tester negativ ved afrejse kan man jo være smittet dagen forinden og først få symptomer et par dage inde i rejsen og så er man lidt på skideren. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Enig her. Synes det på alle måder er egoistisk. Rejsen kan man altid tage på. Vent dog til der er mere kontrol over corona 

Egoistisk? 

Anmeld Citér

21. september 2020

Linemor93

Profilbillede for Linemor93

Vi skulle have været på zakyntos i sidste uge, som vi selvfølgelig aflyste! 
kan simpelhen ikke begribe at man bliver ved med at tage afsted, og synes faktisk ikke man kan være det bekendt 

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Linemor93 skriver:

Vi skulle have været på zakyntos i sidste uge, som vi selvfølgelig aflyste! 
kan simpelhen ikke begribe at man bliver ved med at tage afsted, og synes faktisk ikke man kan være det bekendt 

Men hvorfor?!

Anmeld Citér

21. september 2020

Linemor93

Fordi selvom man bliver testet hjemme fra ved man ikke hvem man møder i mellemtiden både herhjemme, i flyveren og dernede. 
synes det virker latterligt at vi ikke må samles mere end 50 personer herhjemme, beskeden er tydelig vi skal ikke samle os og vi skal blive hjemme og arbejde, folk på plejehjem, bosteder osv må ikke få besøg. 
synes det er lidt at tage pis på det hele 

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Linemor93 skriver:

Fordi selvom man bliver testet hjemme fra ved man ikke hvem man møder i mellemtiden både herhjemme, i flyveren og dernede. 
synes det virker latterligt at vi ikke må samles mere end 50 personer herhjemme, beskeden er tydelig vi skal ikke samle os og vi skal blive hjemme og arbejde, folk på plejehjem, bosteder osv må ikke få besøg. 
synes det er lidt at tage pis på det hele 

Men .... jeg ved jo heller ikke hvem jeg møder i netto. Eller i vuggestuen. Eller skolen. Eller til fodbold?

Anmeld Citér

21. september 2020

Linemor93

Det er rigtigt, også går man ned og smitter grækerne flot...

Anmeld Citér

21. september 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Men hvorfor?!

Du kan ikke undgå at komme i smitte-afstand af en hel masse mennesker på en sådan rejse. Det er mennesker der kommer oveni dem, du normalt ser. Masker og håndsprit fjerner ikke risikoen. Og du følger per definition ikke myndighedernes råd hvis du tager ud og rejse lige nu.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.