Zakyntos om en uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Jeg forstår ikke behovet, I kan blive smittet og ikke må komme hjem, landet kan lukke ned og I ikke kan komme hjem. Har I det i jeres overvejelser ifb med job osv.

Men ja tænker da selvfølgelig I har 14 dags kærentæne når I så kommer hjem.

Ser ikke ned, men undre mig over behovet. Går selvfølgelig ud fra at ingen af jer er i risiko, men forstår det dog stadig ikke. Jeg følger en på Instagram som rejste midt under Corona med et barn i risikogruppen, der blev jeg sku sur på barnets vejene 

Vi har givet 25.000kr i januar! Og de penge kaster vi jo bare ud i luften, hvis vi selv aflyser 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

ønskebørn74

Anonym skriver:

Vi holder ikke 14 dages karantæne. For det er ikke anbefalingen 

Se den forstår jeg ikke. Hvis man vil nyde, må man yde. Især når i sætter andre folks liv på spil. Og jo det er en af de ting der stadig anbefales. Vi var en uge på camping og de sidste to var vi hjemme og hygge i karantæne.

Anmeld Citér

21. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Vi holder ikke 14 dages karantæne. For det er ikke anbefalingen 

Selvfølgelig skal I ikke det. Følg de danske og græske retningslinier og hav en god tur. Vi havde heller ikke smidt 25.000 ud af vinduet, når Grækenland netop ikke er på listen over lande, der frarådes at rejse til. 

Husk at der vist er et dokument man skal udfylde til de græske myndigheder et par dage før man kommer derned. Jeg har ikke helt styr på, hvordan det er, da det ikke er et land, jeg har overvejet, men kan huske at have set noget i en artikel på et tidspunkt.

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

ønskebørn74 skriver:

Se den forstår jeg ikke. Hvis man vil nyde, må man yde. Især når i sætter andre folks liv på spil. Og jo det er en af de ting der stadig anbefales. Vi var en uge på camping og de sidste to var vi hjemme og hygge i karantæne.

Hvis du læser rejsevejledning på um.dk anbefales det ikke længere fra Grækenland 

Anmeld Citér

21. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey
ønskebørn74 skriver:

Myndighederne anbefaler kun 14 dages karantæne, hvis man har været i et orange land. Man skal ikke engang gå i karantæne, hvis man tager til et gult land, som bliver orange, mens man er afsted. Selvfølgelig skal man tage karantænen med, hvis man vælger at rejse til et land, hvor det anbefales, men der er ikke noget generelt krav om karantæne efter en rejse. Vi går heller ikke i karantæne, når vi snart tager en uge i Lalandia.

https://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/coronavirus/

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Selvfølgelig skal I ikke det. Følg de danske og græske retningslinier og hav en god tur. Vi havde heller ikke smidt 25.000 ud af vinduet, når Grækenland netop ikke er på listen over lande, der frarådes at rejse til. 

Husk at der vist er et dokument man skal udfylde til de græske myndigheder et par dage før man kommer derned. Jeg har ikke helt styr på, hvordan det er, da det ikke er et land, jeg har overvejet, men kan huske at have set noget i en artikel på et tidspunkt.

Tak!!! 

Anmeld Citér

21. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Vi har givet 25.000kr i januar! Og de penge kaster vi jo bare ud i luften, hvis vi selv aflyser 

Men jeg tænker at du godt selv ved den ikke er helt god og din samvittighed nager dig, ellers ville du ikke oprette en debat omkring det.

Jeg havde så bare tænkt sur røv, men tiden er ikke til udlandsrejser, så er det bare træls med spildte penge, men sundhed og livet frem for alt og selvom det ikke er et rødt land, havde jeg, af respekt for andre mennesker gået i karantæne

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men jeg tænker at du godt selv ved den ikke er helt god og din samvittighed nager dig, ellers ville du ikke oprette en debat omkring det.

Jeg havde så bare tænkt sur røv, men tiden er ikke til udlandsrejser, så er det bare træls med spildte penge, men sundhed og livet frem for alt og selvom det ikke er et rødt land, havde jeg, af respekt for andre mennesker gået i karantæne

Egentlig ikke. 
jeg er interesseret i at få et nyt syn på sagen. Og de argumenter, som kommer herinde er ikke sådan vildt imponerende. 
jeg går heller ikke i karantæne efter at have hentet min datter til håndboldkamp 

Anmeld Citér

21. september 2020

Carina:-)

Jeg var taget afsted  - corona er kommet for at blive .

Sidste år lå def 1700 indlagt på samne tid pga influenza.  -  så det her cirkus giver ikke mening  

Og jo jeg er i højrisiko pga type 1 diabetes . Men går ind for at leve livet og i følge min læge på medicinsk,  så skal jeg ikke sige ja tak til vac da min imunforsvar nok skal klare en evt smitte som det plejer.

Så vask jeres hænder osv  , og god tur 

Anmeld Citér

21. september 2020

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Jeg var taget afsted  - corona er kommet for at blive .

Sidste år lå def 1700 indlagt på samne tid pga influenza.  -  så det her cirkus giver ikke mening  

Og jo jeg er i højrisiko pga type 1 diabetes . Men går ind for at leve livet og i følge min læge på medicinsk,  så skal jeg ikke sige ja tak til vac da min imunforsvar nok skal klare en evt smitte som det plejer.

Så vask jeres hænder osv  , og god tur 

Tusinde tak 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.