Vuggestue eller bedstemor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2020

Carina:-)

Øhhh så du mener at alle børn i institutioner ikke er velfungerende ? 

Nej  - det er det du tolker ud fra mit svar .

Det jeg mener er , at hvis et barn har nogle udfordringer , kan det være bedst med inst da der så vil være fagpersoner der har øje på barnet. 

Men er der intet  at bemærke både ved barn , omgivelser og bedste  - vil en bedstemor altid overtrumfe en inst . 

Eller rettet  - i min verden vil en bedste altid være et bedre valg end en inst  - hvis det hele spiller. 

Jeg har et plejebarn der har store udfordringer  - han kom i vuggestue for at vi kunne få den sparring en special pædagog kunne give os .

Men det er ikke det samne som at alle børn i vuggestue har de,samme udfordringer. ( skynder jeg mig lige at skrive ) 

Blot at hvis man har muligheden for at en skøn bedste kan passe , og alle er lykkelige  - ville jeg altid foretrække det .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2020

AnoMor

Carina:-) skriver:

Nej  - det er det du tolker ud fra mit svar .

Det jeg mener er , at hvis et barn har nogle udfordringer , kan det være bedst med inst da der så vil være fagpersoner der har øje på barnet. 

Men er der intet  at bemærke både ved barn , omgivelser og bedste  - vil en bedstemor altid overtrumfe en inst . 

Eller rettet  - i min verden vil en bedste altid være et bedre valg end en inst  - hvis det hele spiller. 

Jeg har et plejebarn der har store udfordringer  - han kom i vuggestue for at vi kunne få den sparring en special pædagog kunne give os .

Men det er ikke det samne som at alle børn i vuggestue har de,samme udfordringer. ( skynder jeg mig lige at skrive ) 

Blot at hvis man har muligheden for at en skøn bedste kan passe , og alle er lykkelige  - ville jeg altid foretrække det .

Tak. Så forstår jeg hvad du mente. Det giver god mening

Anmeld Citér

12. juli 2020

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Anonym skriver:

Ja... sagen er den, at vi står overfor en beslutning i det lille hjem.

Vores yngste (20 måneder) var netop startet vuggestue inden Corona. Da alt blev lukket ned tilbød bedstemor at overtage den daglige pasning indtil der igen blev plads i vuggestuen. Hun har fra hans fødsel været en nær omsorgsperson og han har i de sidste måneder hos hende stortrivedes ud over alle grænser. Han råhygger sig, forkæles, spiser god mad, sover trygt og får i det hele taget al den omsorg man kan drømme om for en lille gut.

Nu er ferien snart slut - og vi står overfor genindkøring i vuggestue. Måske. For nu har bedstemor i ramme alvor tilbudt at fortsætte med pasning helt frem til han skal i børnehave. Hun er ung og frisk, har arbejdet med småbørn i mange år og laver alverdens gode ting med ham. Han har det virkelig godt!

Men .. kan man det? Er det det rigtige valg at trække ham helt ud af institution? Vil han kede sig, mangle noget - eller er det bare verdens mest fantastiske mulighed?

Hit me med jeres gode råd! 

Hvor er det bare en fantastisk mulighed i har fået.

Jeg ville til hver en tid tage imod tilbuddet. Jeres søn og bedstemor får et fantastisk sammenhold. 

Og det lyder til at bedstemor i det hun har arbejdet med små børn i mange år. Helt har styr på hvilke behov jeres søn har for socialt samvær med andre børn.

Evt kan i jo finde legegrupper, sang. Hvor der er andre børn med, som du kan forslå de deltager i.

Så jeg ville til hver en tid tage imod tilbudet. 

Anmeld Citér

13. juli 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Ja... sagen er den, at vi står overfor en beslutning i det lille hjem.

Vores yngste (20 måneder) var netop startet vuggestue inden Corona. Da alt blev lukket ned tilbød bedstemor at overtage den daglige pasning indtil der igen blev plads i vuggestuen. Hun har fra hans fødsel været en nær omsorgsperson og han har i de sidste måneder hos hende stortrivedes ud over alle grænser. Han råhygger sig, forkæles, spiser god mad, sover trygt og får i det hele taget al den omsorg man kan drømme om for en lille gut.

Nu er ferien snart slut - og vi står overfor genindkøring i vuggestue. Måske. For nu har bedstemor i ramme alvor tilbudt at fortsætte med pasning helt frem til han skal i børnehave. Hun er ung og frisk, har arbejdet med småbørn i mange år og laver alverdens gode ting med ham. Han har det virkelig godt!

Men .. kan man det? Er det det rigtige valg at trække ham helt ud af institution? Vil han kede sig, mangle noget - eller er det bare verdens mest fantastiske mulighed?

Hit me med jeres gode råd! 

Absolut bedstemor, selvfølgelig og hvor er det dejligt hun vil! Vuggestuer er skabt for, at voksne mennesker kan gå på arbejde. Stort set al forskning på området viser, at børn har bedst af hjemmepasning eller pasning i små rammer indtil omkring 3 år.

hun kan jo tage ham med på legeplads, motorikhold, legestue etc. Hvis i synes han skal mere i kontakt med andre børn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.