Sikke en mulighed!
Hm, jeg tror - hvis jeg skulle lave sådan en pasnings aftale med bedstemor, så ville det være et krav at de 1-2 dage om ugen var ude i legestue eller lignende hvor jeres søn kunne lege med andre børn, med bedstemor tæt på.
Det er vigtigt jeres søn er sammen med andre børn, for at lære der sociale for når først han starter i børnehave er tempoet højt!
Nu kender jeg ikke bedstemors faglighed, men umiddelbart ville jeg, hvis I vælger løsningen med bedstemor, selv sætte mig ind i det pædagogiske arbejde med børn i 2 års alderen. Hvad er vigtigt de kan, hvordan leger de med andre, motoriske, sproglige udvikling osv.. For passer bedstemor har I udelukkende ansvaret for jeres barns udvikling, og ingen fagpersoners vurdering inde over. Så det er vigtigt han lærer det han skal.
I min verden er det en gave bedstemor har tilbudt, men bare tænk over hvordan I vil sørge for hans udvikling, for det er ikke nok at han bare hygger rundt med bedstemor, han skal stimuleres og udfordres og tilegne sig en masse ting - som han fint kan lære der, men man skal bare vide det og selv søge viden og sørger for hans udvikling.
Derudover, er der jo selvfølgelig den løsning at han starter i vuggestue men fx har en ugentlig fridag med bedstemor og hentes tidligt andre dage. Så kan de hygge ligeså meget de vil der.
Held og lykke med beslutningen
Anmeld
Citér