Institution dropper morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juli 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Madordning skriver:

Vi kører hjemmefra 6:30. De spiser begge meget langsomt, så de skal ca. op kl 5:30, hvis vi skal nå morgenmad, og så er de bare helt umulige resten af dagen. Vi voksne spiser heller ikke morgenmad hjemme, vi har virkelig skåret tidsmæssigt ind til benet for, at børnene kan sove så længe som muligt og få en god dag.

Må jeg spørge, hvad I laver/hvor langt til arbejde I har siden I konsekvent er nødt til begge to at køre hjemmefra kl. 6.30 med jeres børn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2020

Madordning

SØS skriver:

Må jeg spørge, hvad I laver/hvor langt til arbejde I har siden I konsekvent er nødt til begge to at køre hjemmefra kl. 6.30 med jeres børn?

WTF? Du sætter simpelthen spørgsmålstegn ved, om der virkelig er nogen i vores samfund der er nødsaget til at stå tidligt op på daglig basis?

Nyd dit privilegie med at sove længe, når vi andre er på arbejde

Anmeld Citér

6. juli 2020

Black Rose

SØS skriver:

Det er der nu en del der er nødt til, for at hverdagen kan gå op med transport og arbejde. 

Herhjemme kan vi ikke nøjes med at køre hjemmefra 6.30. Vi må aflevere 6.20, for at både min mand og jeg kan nå på job, da vi arbejder et stykke fra hvor vi bor og desuden møder klokken 7. Jeg ville virkelig også ærgre mig, hvis vores institution sløjfer morgenmaden, for så skal vores barn godt nok tidligt op for at spise 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Fie85

Profilbillede for Fie85
SØS skriver:

Nu er jeg ikke ts, men svarer alligevel. Min mand er anlægsgartner og møder kl. 7 og da arbejdsstederne er forskellige fra dag til dag kan det tage ham mellem 1 time til 1,5 time at komme på arbejde. Jeg møder 7.30 omklædt og det tager mig 28min, men så skal jeg også lige klæde om. Jeg skal også nå at aflevere to små børn, som for det meste kan have en god morgen , men der er også morgener hvor det ikke går så godt og de ikke vil give slip på mig. Dette skal der være tid til uden af jeg kommer for sent på arbejde. Vi går hver morgen 6.20. Det er altså ikke særlig usædvanligt at begge forældre møder tidligt, og derved også skal afsted 6.30 eller før. 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Madordning skriver:

Hej,

Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:

Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.

Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?

Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ����‍♂️

Jeg forstår din frustation over det. Jeg ville godt nok også være ked af det, hvis det blev sløjfet i mit barns bh.... 

Jeg kan se, du har skrevet til lederen, så det er jo godt at indgå i en dialog.

Jeg forstår dog ikke, hvor lang tid det lige kan tage at tage havregryn, og hvad de ellers tilbyder frem.

I min datters bh tager pædagogen morgenmadsprodukterne frem og noget mælk. That's it. Der er hverken boller osv. Og ungerne spiser da morgenmaden uden problemer  

Pædagogerne udtrykker ofte, at de elsker morgenvagterne, fordi det er her, de får den nære kontakt med børnene.

Og ja, der findes mange familier som har nødt til at aflevere ret tidligt - enten pga. lang afstand til arbejde eller mødetider...eller måske begge dele 

Jeg forstår heller ikke lige, hvad de vil lave med børnene så tidligt om morgenen?

Så svar på dit spørgsmål: Nej, det er ikke bare dig. Jeg synes også, det er helt hen i vejret 

Anmeld Citér

6. juli 2020

LSS

SØS skriver:

Det nok fordi de begge har et arbejde der skal passes. 

Anmeld Citér

6. juli 2020

Soonmom

Tænker du det er unormalt?

I dag skulle jeg møde 6:15, min kæreste har travlt på job så han kørte samtidig. (ungerne har ferie i denne uge, så mormor kom), men hvis ikke hun gjorde skulle de i institution til åben og sådan er det tit her i butikken (pædagog og entrepriseleder).

Nu er jeg pædagog og det er altså helt normalt at børn med mor og far (eller en forældre) bliver afleveret tidligt fordi de enten skal møde tidligt eller har meget transport (eller begge ting) - helt normalt hvis begge forældre arbejder  

Anmeld Citér

8. juli 2020

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

WTF? Du sætter simpelthen spørgsmålstegn ved, om der virkelig er nogen i vores samfund der er nødsaget til at stå tidligt op på daglig basis?

Nyd dit privilegie med at sove længe, når vi andre er på arbejde

Sove længe - det privilige har jeg skam ikke haft (til hverdag) i mange år 

Til info kan jeg fortælle, at jeg er uddannet jurist,  arbejder med personalejura og rekruttering og mindst 45 timer/ugen. 
Til gengæld har jeg en mand, der er i restaurationsbranchen og dermed kan nøjes med en arbejdsuge på ca. 55 timer. 
Vores hverdag kræver benhård planlægning  men vi er de sidste 13 år, vi har haft børn, lykkes med ikke at skulle aflevere børn før kl. 7.30. Det har betydet jobskifte(r) i begge lejre, men det har vi valgt!

Jeg synes godt nok din tone er voldsom og meget langt fra konstruktiv, hvis formålet med dette Forum stadig er debat? 

Anmeld Citér

8. juli 2020

Carina:-)

SØS skriver:

Sove længe - det privilige har jeg skam ikke haft (til hverdag) i mange år 

Til info kan jeg fortælle, at jeg er uddannet jurist,  arbejder med personalejura og rekruttering og mindst 45 timer/ugen. 
Til gengæld har jeg en mand, der er i restaurationsbranchen og dermed kan nøjes med en arbejdsuge på ca. 55 timer. 
Vores hverdag kræver benhård planlægning  men vi er de sidste 13 år, vi har haft børn, lykkes med ikke at skulle aflevere børn før kl. 7.30. Det har betydet jobskifte(r) i begge lejre, men det har vi valgt!

Jeg synes godt nok din tone er voldsom og meget langt fra konstruktiv, hvis formålet med dette Forum stadig er debat? 

Her arbejder vi begge 50 plus timer , men vores børn møder ikke før kl 8 .

Det kræver som du skriver planlægning osv  - men det kan lade sig gøre-.

Og kender andre der har faste mødetider som fx bruger barnepiger og lign for at deres børn har en rolig morgen. 

Ikke alle har den mulighed , men derfor må man jo godt spørge , for at man måske kunne komme med et input til ændring som ts ikke har tænkt på.

Jeg opfattede  dit spørgsmål som interesse ,  og   ikke flabet . 

Anmeld Citér

8. juli 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Carina:-) skriver:

Her arbejder vi begge 50 plus timer , men vores børn møder ikke før kl 8 .

Det kræver som du skriver planlægning osv  - men det kan lade sig gøre-.

Og kender andre der har faste mødetider som fx bruger barnepiger og lign for at deres børn har en rolig morgen. 

Ikke alle har den mulighed , men derfor må man jo godt spørge , for at man måske kunne komme med et input til ændring som ts ikke har tænkt på.

Jeg opfattede  dit spørgsmål som interesse ,  og   ikke flabet . 

Så var jeg ikke den eneste der bare så det som et spørgsmål. En undren fra hendes side. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.