Madordning skriver:
Hej,
Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:
“ Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.”
Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?
Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ♂️
Jeg forstår din frustation over det. Jeg ville godt nok også være ked af det, hvis det blev sløjfet i mit barns bh....
Jeg kan se, du har skrevet til lederen, så det er jo godt at indgå i en dialog.
Jeg forstår dog ikke, hvor lang tid det lige kan tage at tage havregryn, og hvad de ellers tilbyder frem.
I min datters bh tager pædagogen morgenmadsprodukterne frem og noget mælk. That's it. Der er hverken boller osv. Og ungerne spiser da morgenmaden uden problemer
Pædagogerne udtrykker ofte, at de elsker morgenvagterne, fordi det er her, de får den nære kontakt med børnene.
Og ja, der findes mange familier som har nødt til at aflevere ret tidligt - enten pga. lang afstand til arbejde eller mødetider...eller måske begge dele 
Jeg forstår heller ikke lige, hvad de vil lave med børnene så tidligt om morgenen?
Så svar på dit spørgsmål: Nej, det er ikke bare dig. Jeg synes også, det er helt hen i vejret