Institution dropper morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hvad er det der skal laves?

I min datter og der hvor jeg arbejder. Kan der vælges mellem. 

Havrefras. cornflakes og havregryn og ko-mælk eller havremælk.

Jeg kan også lave grød i mikroovn. Hvis der skulle være en der vil det 

Mere er der ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2020

Nielsen333

Madordning skriver:

Vi kører hjemmefra 6:30. De spiser begge meget langsomt, så de skal ca. op kl 5:30, hvis vi skal nå morgenmad, og så er de bare helt umulige resten af dagen. Vi voksne spiser heller ikke morgenmad hjemme, vi har virkelig skåret tidsmæssigt ind til benet for, at børnene kan sove så længe som muligt og få en god dag.

Jeg har også et barn der spiser meget langsomt, og netop derfor er det bare en bolle med på turen derhen, fordi jeg ved hvor godt den ekstra tid til at sove er givet ud. De får vel formiddagsmad derhenne, så hvorfor tænker du det er et problem bare at tage noget mad med i bilen? Det er helt normalt ikke at have den store appetit om morgenen, så det er ikke noget jeg tænker videre over. 

Anmeld Citér

4. juli 2020

LSS

Madordning skriver:

Hej,

Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:

Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.

Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?

Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ����‍♂️

“Anden pædagogisk aktivitet om morgenen” Wow! Må børnene lige have lov til at møde ind inden de skal i gang. Jeg synes det lyder som en rigtig dårlig ide fra lederens side. 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Nielsen333

Jeg mener også at have hørt at et stort og fyldigt måltid slet ikke er så vigtigt om morgenen, hvis de ikke har appetitten til det. Når bare de får et eller andet til lige at få blodsukkeret op igen efter natten er det fint. Jeg plejer at give mit barn sådan nogle  rugbrødsboller med fuldkorn. Altså bare sådan nogle fra Kohberg eller lignende. Tænker det er en udmærket start på dagen, og derudover er de ret bløde så junior ikke får dem galt i halsen   I øvrigt spiser hun oftest kun en halv, men det bekymrer mig slet ikke, netop fordi de jo får formiddagsmad derhenne  

Anmeld Citér

4. juli 2020

Soonmom

Det ændre jo på, at der ikke behøver stå én i køkkenet. Og at denne person fx kan møde 7.15 istedet. Det ændre virkelig meget! 
persobligt arbejder jeg selv som pædagog og vælger pro Bono at møde ind 6.15 for at få maden klar til 6.30 - eller har vi simpelthen mega travlt i perioder. Så at det ikke ændre noget personale mæssigt - det passer ikke .... 

Jeg er også pædagog og det tager altså ingen tid at lave havregrød, hvis man endelig skulle lave noget, så der er da ikke en personale "der står i køkkenet" og ellers er der jo bare at tilbyde havregryn og mælk og thats it, hvis det virkelig er så besværligt.

Jeg synes det er så hyggeligt om morgnen at man sidder og snakker med børnene over morgenmaden, efter min mening ville "en pædagogisk aktivitet" kræve meget mere og kræve en personale der går fra til det og også et total malplaceret tidspunkt at gøre det på, når man samtidig skal modtage børn.

TS Er det bjørnemosen i odense? 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Madordning

Ja det er i Odense. Vi var så glade for at være der indtil det her.

Anmeld Citér

4. juli 2020

Missyou

Jeg ville synes det var så træls.. i mine drenges børnehave og sfo er der morgenmad indtil 7.30 jeg afleverer 7.15 og der sidder altid børn hele vejen rundt om bordet og spiser- og det er endda en lille børnehave med cirka 30 børn. Vi ville ikke kunne undvære det. Den store ville godt kunne nå at spise hjemmefra hvis det var det, men han synes det er hyggeligt at spise derhenne. Og den lille sover læææænge og vi vækker ham helst då sent som muligt. Synes det ville være synd at vække ham tidligere for at han kunne spise herhjemme. 
kan ikke se det kræver det store. Hvis de vil have havregrød er det selvfølgelig personalet der laver det, men ellers er det hos os i hvert fald høflig selvbetjening  

Anmeld Citér

4. juli 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hej,

Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:

Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.

Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?

Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ����‍♂️

Som jeg hører det ændret det ikke på personaleressourcer, men de vil gerne bruge tiden anderledes/bedre?

Jeg tænker at morgenmad lige så vel kan være en pædagogisk aktivitet, det handler vel bare om at inddrage børnene i at dække bord, smørre deres egne boller, hælde selv mælk op, være med til at rydde op, tørre bordet af osv. under morgenmaden sidder man jo også og samtaler med børnene. 
Er der mange børn om morgenen men kun få som spiser morgenmad? Så vil det måske give mening at tænke over hvad man servere så det er lidt nemt? Men jeg kan godt forstå de vælger det fra, hvis der f.eks. er to der spiser og den anden voksne så har 15 børn alene? 
Jeg er nysgerrig på om morgenmad er en del af forældrebetalingen, for så skal de vel tilbyde morgenmad? 

Anmeld Citér

4. juli 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Soonmom skriver:

Jeg er også pædagog og det tager altså ingen tid at lave havregrød, hvis man endelig skulle lave noget, så der er da ikke en personale "der står i køkkenet" og ellers er der jo bare at tilbyde havregryn og mælk og thats it, hvis det virkelig er så besværligt.

Jeg synes det er så hyggeligt om morgnen at man sidder og snakker med børnene over morgenmaden, efter min mening ville "en pædagogisk aktivitet" kræve meget mere og kræve en personale der går fra til det og også et total malplaceret tidspunkt at gøre det på, når man samtidig skal modtage børn.

TS Er det bjørnemosen i odense? 

Vi laver havregrød i mikro - det tager ca 10min inden det er færdigt. Og så skal vi skære brød og dække rullebord - så at det ikke tager tid - det passer ikke. Jeg sagde intet om, at jeg ikke synes det er hyggeligt!!! Jeg elsker også at spise og hygge med børnene. Nu handlede det lige om tid og disponering. Stod det til mig, mødte vi 6.15 og åbnede 6.30 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Soonmom

CKJ skriver:

Vi laver havregrød i mikro - det tager ca 10min inden det er færdigt. Og så skal vi skære brød og dække rullebord - så at det ikke tager tid - det passer ikke. Jeg sagde intet om, at jeg ikke synes det er hyggeligt!!! Jeg elsker også at spise og hygge med børnene. Nu handlede det lige om tid og disponering. Stod det til mig, mødte vi 6.15 og åbnede 6.30 

10 min?  - men det passer sig selv i microen, du behøver jo ikke stå og glo på den 

Brød kan man jo skære efterhånden ved bordet, eller helt droppe brødet (det er det jeg tænker tager længst tid) 

De steder jeg har været tager vi også bare service efterhånden, man behøver ikke et helt rullebord - self afhængig af indretning, de steder det ikke kan lade sig gøre kan man  jo også dække rullebord dagen før, hvis der er mange morgenbørn/få personaler).

Jeg kan virkelig ikke se det store resursespild, det er da vigtigere at børnene får så meget søvn så muligt og en god start på dagen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.