Institution dropper morgenmad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.092 visninger
41 svar
86 synes godt om
4. juli 2020

Madordning

Hej,

Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:

Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.

Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?

Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ����‍♂️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2020

Abracadabra

Da mine piger gik i vuggestue/børnehave, var der MEGET få børn inden kl 08. Alligevel var der voksne fra hver stue - så reelt set var der 1:1-bemanding inden kl 8. Hvilket jo var et gigantisk ressourcespild. Det havde jo været LANGT bedre for børnene (også dem, der mødte tidligt), at der var flere voksne i de timer, hvor der var flest børn. Måske tænker jeres børnehaveleder de samme tanker?

Anmeld Citér

4. juli 2020

Madordning

Personalemæssigt ændrer det ikke noget. Alle stuerne er samlet den første times tid

Anmeld Citér

4. juli 2020

Nielsen333

Ro til at børn kan have spist hjemmefra? Mener du tid? Jeg synes ikke der er noget urimeligt ved det overhovedet. Det tager tid at sætte maden frem og rydde den væk, og det er jo unægteligt ressourcer der kan bruges mere nyttigt, især hvis der kun er få børn der benytter sig af det. Hvis man ikke har mulighed for at give sit barn morgenmad, så tænker jeg der må være noget der ikke fungerer i ens familie, og som der skal kigges på. Og hvis det bare er fordi barnet ikke er sultent så tidligt om morgenen, så er det jo bare at tage en bolle eller lignende med som barnet kan sidde med under transporten til institutionen. 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Soonmom

I mine børns institution, tilbyder de heller ikke morgenmad men normalvis medbringer de deres eget og får mælk (synes det er totalt latterligt, da havregryn virkelig ikke koster noget i et så stort budget), men pga corona må de heller ikke have mad med om morgenen (af en eller anden grund, de må godt have formiddag, middag og eftermiddagsmad med) 

For første gang (er lige startet arbejde) har vi brug for det, synes det er så træls at de skal vækkes fordi de skal have spist hjemmefra, fremfor at sove den halve time længere og kunne sidde stille og roligt med i det i børnehaven 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Annemette07

Madordning skriver:

Hej,

Mine børns integrede institution har netop meldt ud, at der ikke længere sættes tid/personale af til at der bliver serveret morgenmad. Institutionen åbner kl 6:30. Formuleringen får I lige:

Morgenmad:
Vi har opdaget, hvor tids- og ressourcekrævende morgenmaden er i forhold til hvor få børn som egentlig benytter sig af tilbuddet mellem kl. 6.30-7.00. Derfor prioriterer vi at lave anden pædagogisk aktivitet med børnene om morgenen i stedet, og der vil derfor ikke længere blive tilbudt morgenmad i Bjørnemosen.

Er det bare mig der synes det er helt hen i vejret, at forvente, at der er ro til at børn kan have spist mad hjemmefra, når de møder 6:30-07:00?

Jeg har skrevet til lederen, og han virker som om, han har fået verdens bedste idé her ����‍♂️

Tja - mine børn har altid spist morgenmad hjemmefra når de er afleveret 6:45-7:00. Vi står op så der er tid til det. Nogen gange har min den store gjort brug af morgenmad i børnehaven, men han har altid spist morgenmad hjemmefra. På sin vis kan jeg godt forstå at de dropper det, men samtidig tænker jeg også det er træls at undvære. Vi har i perioder måtte vente 30-45 minutter om morgenen på at den store blev sulten, hvilket godt kunne gøre tiden kneben, men vi har da alligevel klaret det :-)

Anmeld Citér

4. juli 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Synes det er underligt. Har de ingen der spiser på dette tidspunkt.?

Min dattes børnehaven lavet deres tider op (som jeg er 100%med i) før i tiden var der tilbud til kl. 7.30. Og nu hedder det fra 6.30-7.00 for de har set at de børn der nemlige kommer efter kl. 7 har spist. Og at de ikke måtte ha noget med hjemme fra. Der vildt mange der havde forskellige ting med. Man måtte tag det børnehaven har. Som jeg også synes er okay 

Jeg selv arbejder i vuggestuen. Vi har også tilbud morgenmad til kl. 7.00. Vi aldrig nogle på dette tidspunkt. Så vi er stoppet med at dække op til det. Jeg og mi. Kollega vil med 100%lave noget hvis vi fik børn der ikke havde spist.

Anmeld Citér

4. juli 2020

Madordning

Vi kører hjemmefra 6:30. De spiser begge meget langsomt, så de skal ca. op kl 5:30, hvis vi skal nå morgenmad, og så er de bare helt umulige resten af dagen. Vi voksne spiser heller ikke morgenmad hjemme, vi har virkelig skåret tidsmæssigt ind til benet for, at børnene kan sove så længe som muligt og få en god dag.

Anmeld Citér

4. juli 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Madordning skriver:

Personalemæssigt ændrer det ikke noget. Alle stuerne er samlet den første times tid

Det ændre jo på, at der ikke behøver stå én i køkkenet. Og at denne person fx kan møde 7.15 istedet. Det ændre virkelig meget! 
persobligt arbejder jeg selv som pædagog og vælger pro Bono at møde ind 6.15 for at få maden klar til 6.30 - eller har vi simpelthen mega travlt i perioder. Så at det ikke ændre noget personale mæssigt - det passer ikke .... 

Anmeld Citér

4. juli 2020

Madordning

Det ændre jo på, at der ikke behøver stå én i køkkenet. Og at denne person fx kan møde 7.15 istedet. Det ændre virkelig meget! 
persobligt arbejder jeg selv som pædagog og vælger pro Bono at møde ind 6.15 for at få maden klar til 6.30 - eller har vi simpelthen mega travlt i perioder. Så at det ikke ændre noget personale mæssigt - det passer ikke .... 

Nej der er kun 1 pædagog om morgenen, som laver havregrøden sammen med det første barn der møder. Og så er den klar til de andre børn der møder lidt efter. Det ændrer intet personalemæsigt. De skriver, at de vil lave andre pædagogiske aktiviteter i tidsrummet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.