Anonym skriver:
Tusinde tak for dette brugbare svar!
jeg er helt enig med dig - og jeg har netop både igår og idag talt med ham om, hvordan ting kan føles anderledes og forskelligt af alle. Det kunne han sagtens se og det sidste han sagde igår til mig var, at han var frygtelig ked af han gjort X ked af det og at det aldrig havde været hans hensigt. Jeg talte også med min mand om idag, at jeg er 100 på vores søn aldrig ville gøre den slags med fuld overlæg! Det ville virkelig komme bag på mig, eftersom han selv er blevet låst inde, kastet frugt i hovedet på, bananer tværet ud i hans madkasse osv osv.
heldigvis sagde min mand faktisk undskyld (til mig!) han forstod godt pointen i, at jeg synes det er pisse vigtigt, at væres søn fremadrettet ville turde fortælle os ting.
munden corona, fortalte han med bævrende læbe, at han havde losset de to drenge, som har gjort ovenstående mod ham, simpelthen fordi de tog hans mad, den givende dag og trak ham ned fra den bænk han sad på.
sådabbe informationer vil jeg gerne fremadrettet, han tør fortælle mig. For det er på ingen måde i orden han gør det - men hans bæger har jo tydeligvis været fyldt lige dén dag.
der er ro på nu og min mand og søn er ude og køre hø ind sammen idag og kører på ATV. Så! Debatten lukker her - men jeg er oprigtig glad for din besked og opmærksomhed på, den trygge del af hele udfordringen.
tak
Det absolut vigtigste er, at han tør komme til jer også når han har fejlet.
Hjemme hos os har jeg indprentet i vores børn, at jeg kan blive sur selvsagt, hvis de gør noget forkert. Men kommer de og siger det, så kan vi tale om det på en god måde, mens hvis de ikke fortæller det selv, så sker der oftere, at de voksne bliver sure.
Det betyder ikke, at de siger alt - der er stadig tidspunkter, hvor jeg skal være detektiv - for selv sagt er de også kede af der og bange, når de ved de har gjort noget forkert. Men 90% af gangene kommer de selv og fortæller, og vi kan tale om, at der er forkert og hvad man ellers kan gøre.
Der lyder til din søn er presset i sin hverdag af den ene eller den anden årsag. Og I skal overveje, er løsningen at give ham gode strategier i forhold til at være i den hverdag, eller skal I simpelthen ændre hverdagen. Få gode snakke med skolen og træf så jeres valg.
Glad for at høre din mand og du kan få talt om det, og din søn endte med at forstå, ar hans handling blev forstået som sparket.