Opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2020

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg er enig i, at han burde kunne huske den detalje men jeg er ikke enig i, at drengen skal straffes! Jeg er meget imod den måde at opdrage på og hvad nu hvis det var fordi de var efter ham og det skete som et uheld? Fortæller han jer det så næste gang i frygt for at blive straffet fordi han har forsvaret sig selv?

Jeg tror på forståelse for hinanden og en samtale havde været nok i denne situation 

Tak, for det indspark ! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Du beskriver en dreng som ifølge dit eget udsagn har det rigtig svært socialt i klassen og har haft det i lang tid. Nu er der opstået endnu en konflikt hvor han har manglet værktøjer til at kunne håndtere situationen, og det er derfor endt med spark/skub. Jeg er nysgerrig på, hvad koblingen er herfra og så til “du må ikke spille Fortnite i to dage”. Vi er fuldkommen enige om at skub og spark er uacceptable (og at en 10-årig gerne skal vide dette), men hvad er det drengen skal lære ud fra denne straf og hvordan skal han koble dette til fremadrettet at blive i stand til at kunne håndtere problemerne i klassen på en mere hensigtsmæssig måde? 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså sådan som jeg forstår det, så bliver han straffet, fordi han har glemt en detalje.. Det synes jeg er MEGET forkert.. Vi kan altså alle sammen glemme detaljer - selv vigtige, og det skal man altså ikke straffes med 

Anmeld Citér

16. juni 2020

Ano18

Sparkede han dem væk i forsvar ?

uanset hvad så er alt ved situationen jo galt. At din søn blev sat i den position og han ikke følte han kunne håndtere det anderledes. Læreren skal indover og ting skal ændres og hvis det har stået på længe og din søns adfærd nu ændrer sig til at blive “voldelig som konflikthåndtering” og at han generelt har det skidt så ville jeg efter noget tid og efter hvis det ikke bliver forsøgt løst, flytte ham.

Anmeld Citér

16. juni 2020

Ano18

Dermed sagt m mit indlæg, jeg synes faktisk det er synd for din søn.

Anmeld Citér

16. juni 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Din mand er urimelig, ja. Og der er absolut  ingen logik i hans straf af jeres søn. Det giver ingen mening. 
Værst, dog, at det for din mand lader til at fylde mest, at han riskerer at “stå som en idiot” over for de andre forældre fremover. Han må pakke sit ego væk og fokusere på sit barn, som jo hverken har sparket eller glemt/undveget at fortælle om det skete for sjov og uden grund. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Sparkede han dem væk i forsvar ?

uanset hvad så er alt ved situationen jo galt. At din søn blev sat i den position og han ikke følte han kunne håndtere det anderledes. Læreren skal indover og ting skal ændres og hvis det har stået på længe og din søns adfærd nu ændrer sig til at blive “voldelig som konflikthåndtering” og at han generelt har det skidt så ville jeg efter noget tid og efter hvis det ikke bliver forsøgt løst, flytte ham.

Nej, jeg tror det var en leg: men hvad ved jeg? 
vi snakker om skoleskift, hvis ikke tingene bliver bedre med det samme efter sommerferien.... lærerne er inde over det hele og der blev (inden corona) iværksat et akt forløb. Men det gik naturligvis i stå pga situationen og lockdown. Jeg håber det starter på ny i august. 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Din mand er urimelig, ja. Og der er absolut  ingen logik i hans straf af jeres søn. Det giver ingen mening. 
Værst, dog, at det for din mand lader til at fylde mest, at han riskerer at “stå som en idiot” over for de andre forældre fremover. Han må pakke sit ego væk og fokusere på sit barn, som jo hverken har sparket eller glemt/undveget at fortælle om det skete for sjov og uden grund. 

Jeg tror egentlig ikke han var bekymret for, at fremstå som en en idiot - hans pointe var, at vi ikke kunne stå og forsvare ham, når han ikke fortalte hele sandheden. 
men tak for dit input - 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Anonym trådstarter

grinny skriver:

Jeg er enig i, at han burde kunne huske den detalje men jeg er ikke enig i, at drengen skal straffes! Jeg er meget imod den måde at opdrage på og hvad nu hvis det var fordi de var efter ham og det skete som et uheld? Fortæller han jer det så næste gang i frygt for at blive straffet fordi han har forsvaret sig selv?

Jeg tror på forståelse for hinanden og en samtale havde været nok i denne situation 

Jeg kunne ikke være mere enig! Og set italsstte jeg præcis på den måde for ham. At vores søn næppe får tillid og mod på, at bruge os igen, når forholdet bliver så asymmetrisk og dominerende, som den måde min mand håndterede lige denne situation på. 
tak, fordi du gav dig tid 

Anmeld Citér

17. juni 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig! Og set italsstte jeg præcis på den måde for ham. At vores søn næppe får tillid og mod på, at bruge os igen, når forholdet bliver så asymmetrisk og dominerende, som den måde min mand håndterede lige denne situation på. 
tak, fordi du gav dig tid 

Principielt ER forældre-barn-forholdet jo meget asymmetrisk... 

Derudover kan 2 dage uden Fortnite jo blive en gave til jeres dreng - han vil formentlig have meget mere glæde af samvær med sine primære omsorgspersoner end af computerspil. Så spil I brætspil med ham eller cykl tur med ham eller lav mad med ham eller leg med ham - så får I styrket relationen, og jeres søn bliver en gladere dreng. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.