Opdragelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2020

Nielsen333

Jeg er virkelig i chok over at din mand vælger at straffe jeres søn. Synes det er SÅ synd at lære børn at man kan udøve magt over dem på den måde. Hvorfor i alverden siger du ikke fra overfor det hvis du er imod det? Det er ligeså meget dit barn, og din mand kan ikke bare tage så stor en beslutning selv ift opdragelse.

For mig handler det i øvrigt overhovedet ikke om hvorvidt det er skadeligt at han skal undvære fortnite, som jeg kan se en anden bruger kommer ind på. Det er i og for sig fuldstændig ligegyldigt om det handler om fortnite, slik eller fodboldtræning. Det essentielle er, at jeres søn kan ende med at få en - efter min mening - forkert form for respekt for jer som forældre, hvor han bliver "bange" for at gøre noget forkert, i stedet for at få en empatisk forståelse for hvorfor det han har gjort er forkert. Man kan sagtens være bestemt og sætte grænser for sine børn, samtidigt med at man har en pædagogisk vinkel på det, hvor målet er at få barnet til at forstå og reflektere over sine handlinger. Og det er meget mere givtigt for barnets udvikling end en straf. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Jeg er virkelig i chok over at din mand vælger at straffe jeres søn. Synes det er SÅ synd at lære børn at man kan udøve magt over dem på den måde. Hvorfor i alverden siger du ikke fra overfor det hvis du er imod det? Det er ligeså meget dit barn, og din mand kan ikke bare tage så stor en beslutning selv ift opdragelse.

For mig handler det i øvrigt overhovedet ikke om hvorvidt det er skadeligt at han skal undvære fortnite, som jeg kan se en anden bruger kommer ind på. Det er i og for sig fuldstændig ligegyldigt om det handler om fortnite, slik eller fodboldtræning. Det essentielle er, at jeres søn kan ende med at få en - efter min mening - forkert form for respekt for jer som forældre, hvor han bliver "bange" for at gøre noget forkert, i stedet for at få en empatisk forståelse for hvorfor det han har gjort er forkert. Man kan sagtens være bestemt og sætte grænser for sine børn, samtidigt med at man har en pædagogisk vinkel på det, hvor målet er at få barnet til at forstå og reflektere over sine handlinger. Og det er meget mere givtigt for barnets udvikling end en straf. 

Jeg sagde jo netop også fra! 
men jeg kan og vil ikke overrule min mand foran mine børn. Det virker også meget forkert synes jeg. 
men tak for dit svar 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

men jeg kan og vil ikke overrule min mand foran mine børn. Det virker også meget forkert synes jeg. 
men tak for dit svar 

Helt i orden, det har jeg bare overset så  

Anmeld Citér

18. juni 2020

LSS

Anonym skriver:

Åh hvordan starter man...... 

hele 3. Klasse - som min søn går i nu har været et mareridt. Der er konstant konflikter mellem drengene og min søn et ofte syndebuk. Og det siger jeg ikke bare for, at jeg er naiv og ikke tror han selv er skyld i det - flere andre børn mistrives fordi de ser hvordan tingene går udover min søn. Det er ofte to drenge som er efter ham - men alt efter hvem de lige leger med er der nogle gange flere med...... 

idag, har der så været en episode med en dreng, som faktisk er en af min drengs gode venner. Hans far ringer og fortæller min søn har sparket ham i hovedet. Jeg bliver ked og konfrontere min søn, som er helt uforstående for den udlægning. Vi kår frem til, via observationer fra andre elever, at min søn har skubbet nogle drenge inde i et rør, med sine ben, for at få dem ud. 
Men det har min søn glemt at fortælle os i al snakken - hvor min mand er ret sur og skælder ud på vores søn over han glemmer at fortælle sådanne vigtige elementer i netop, sådan en situation. 
det ender i en total sur og træls diskussion og min mand ender med, at tage fortnite fra min søn i to døgn. Og jeg fatter det ikke?! 
drenge på 10år kan, efter min opfattelse, sgu da ikke huske og samle alle ender og tråde op på 0,5 i sådan en snak? Men det mener min mand han skulle kunne, og at vi nu fremstår som komplet idioter når vi ikke fortalte forudrettedes søn, at det måske havde en vis rigtighed, med Spark i hovedet - (selvom jeg synes der er pænt langt fra spark i hovedet, til skub i et rør!!!) 

jeg synes min mand er urimelig - er jeg helt forkert????!!! 
mig hvordan håndtere I andre lignende situationer? 

Jeg synes din mand er MEGET URIMELIG. Herhjemme har jeg også en i 3 klasse (en pige), hvad hun ikke har været udsat for  det er helt vildt! Nå men. Hun har aldrig gjort modstand eller forsvaret sig selv.. lige indtil for nylig. Hun glemte at fortælle at hun havde “revet ham” efter han slog hende. Det er selvfølgelig ikke helt samme scenarie som hos jer, men princippet er det samme og jeg ville aldrig straffe min datter på den måde for at glemme at fortælle en ting. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

men tak for dit svar 

Hov, jeg læste ikke din besked her ordentligt. Jeg har ikke skrevet at du skal overrule din mand foran dine børn? Men du kan vel tage en snak med ham om det uden de er til stede. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Hov, jeg læste ikke din besked her ordentligt. Jeg har ikke skrevet at du skal overrule din mand foran dine børn? Men du kan vel tage en snak med ham om det uden de er til stede. 

Det har vi også gjort! 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

Det har vi også gjort! 

Okay, men hvis I så er enige om at det ikke skal ske igen, hvad er så grunden til du oprettede opslaget? Er det fordi I først har snakket om det efter du skrev det? 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Okay, men hvis I så er enige om at det ikke skal ske igen, hvad er så grunden til du oprettede opslaget? Er det fordi I først har snakket om det efter du skrev det? 

Lige nøjagtig - opslaget er idag, to dage Gammelt. Og du skrev igår - hvor vi snakkede om det. 
ellers ville det være ret ..... lige gyldigt 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Nielsen333

Anonym skriver:

Lige nøjagtig - opslaget er idag, to dage Gammelt. Og du skrev igår - hvor vi snakkede om det. 
ellers ville det være ret ..... lige gyldigt 

Opslaget var på forsiden, derfor troede jeg det var nyt. 

Anmeld Citér

18. juni 2020

Anonym trådstarter

Nielsen333 skriver:

Opslaget var på forsiden, derfor troede jeg det var nyt. 

Yes, det er i orden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.