Jeg er virkelig i chok over at din mand vælger at straffe jeres søn. Synes det er SÅ synd at lære børn at man kan udøve magt over dem på den måde. Hvorfor i alverden siger du ikke fra overfor det hvis du er imod det? Det er ligeså meget dit barn, og din mand kan ikke bare tage så stor en beslutning selv ift opdragelse.
For mig handler det i øvrigt overhovedet ikke om hvorvidt det er skadeligt at han skal undvære fortnite, som jeg kan se en anden bruger kommer ind på. Det er i og for sig fuldstændig ligegyldigt om det handler om fortnite, slik eller fodboldtræning. Det essentielle er, at jeres søn kan ende med at få en - efter min mening - forkert form for respekt for jer som forældre, hvor han bliver "bange" for at gøre noget forkert, i stedet for at få en empatisk forståelse for hvorfor det han har gjort er forkert. Man kan sagtens være bestemt og sætte grænser for sine børn, samtidigt med at man har en pædagogisk vinkel på det, hvor målet er at få barnet til at forstå og reflektere over sine handlinger. Og det er meget mere givtigt for barnets udvikling end en straf.
Anmeld
Citér