At lave ting med børnene hver for sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juni 2020

Carina:-)

Vi laver masser af ting hver for sig - 

Min mand elsker at fiske,og det giderjeg ikke  - så tager han dem med der gider.

Jeg elsker at shoppe - det gør min ene store dreng og pige også - så det gør vi fx lørdag formiddag. 

Bio ture museum besøg svømmehal osv osv foregår med dem der har lyst.

Bare fordi man er er i fam behøver man jo ikke have de samme interesser. 

Og jeg er enig med dem der skriver at det lyder meget ekstremt med din mand- og håber da ikke du blev hjemme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Anonym

Men kan det være, at det har eskaleret til et skænderi ud fra at han mener at I skal finde på noget at lave sammen? Det kan vel også være fair nok, hvis han mener I mangler det, og ikke er sammen som  familie så meget, eller han i hvert fald oplever det sådan? Ville han have I skulle finde et kompromis og finde noget aktivitet I alle kunne nyde, når nu han gerne ville være med familien, men ikke vil i svømmehallen? Vi hører af gode grunde kun den ene side af historien, og måske er det ikke nødvendigvis fordi han er en egoistisk nar?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men kan det være, at det har eskaleret til et skænderi ud fra at han mener at I skal finde på noget at lave sammen? Det kan vel også være fair nok, hvis han mener I mangler det, og ikke er sammen som  familie så meget, eller han i hvert fald oplever det sådan? Ville han have I skulle finde et kompromis og finde noget aktivitet I alle kunne nyde, når nu han gerne ville være med familien, men ikke vil i svømmehallen? Vi hører af gode grunde kun den ene side af historien, og måske er det ikke nødvendigvis fordi han er en egoistisk nar?

Tænker ikke vi mangler tid sammen. Vi er meget ofte i naturen sammen som han elsker.

så mener jeg godt, at han kan give os andre den frihed at tage i svømmehallen, når vi ofte er afsted i naturen sammen allesammen.

Men jeg har droppet svømmehallen for at tilfredsstille ham. Så må jeg se om jeg kan få

det

presset ind en dag hvor han evt skal noget andet. I hverdagene er det udelukket da de kun har åbent om aftenen... Så der er lange udsigter til at vi kan komme i svømmehallen desværre....  

Anmeld Citér

13. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Tænker ikke vi mangler tid sammen. Vi er meget ofte i naturen sammen som han elsker.

så mener jeg godt, at han kan give os andre den frihed at tage i svømmehallen, når vi ofte er afsted i naturen sammen allesammen.

Men jeg har droppet svømmehallen for at tilfredsstille ham. Så må jeg se om jeg kan få

det

presset ind en dag hvor han evt skal noget andet. I hverdagene er det udelukket da de kun har åbent om aftenen... Så der er lange udsigter til at vi kan komme i svømmehallen desværre....  

Du kunne jo også, helt med rette, beslutte dig for at det ikke var din mands urimelige opførsel, der skulle definere jeres familieliv, og derved tage afsted med ungerne, sådan som både du og de har lyst til? Jeg tænker at det kunne gøre noget rigtig fornuftigt for både balancen i jeres forhold og for det billede du viser dine børn af, hvordan man kan tillade sig/ikke tillade sig at opføre sig overfor andre?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Jeg har opgivet  Jeg kommer ingen vegne...han er stædig og holder på sin mening. Vi er rasende uvenner lige nu!! Han mener jeg svigter ham og ikke vil være familievenner...Jeg vil ikke det familiære efter hans mening fordi jeg vil afsted med børnene. Men han vil jo ikke med!! Hvad gør jeg forkert??  Er så ulykkelig for føler mig fanget og føler at jeg ikke må gøre hvad jeg vil!! Er jeg virkelig forkert på den her?? Han er ikke til at tale til fornuft overhovedet.... Han mener at jeg vil komme til at bøde for det her. Hvis vi kan tage afsted så giver det konsekvenser... 

Men så kan jeg regne ud så kan jeg ikke tage afsted andre steder med dem når far er hjemme. Vi kan/må kun gøre det når han har andre planer eller er hjemme...

Anmeld Citér

13. juni 2020

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Jeg har opgivet  Jeg kommer ingen vegne...han er stædig og holder på sin mening. Vi er rasende uvenner lige nu!! Han mener jeg svigter ham og ikke vil være familievenner...Jeg vil ikke det familiære efter hans mening fordi jeg vil afsted med børnene. Men han vil jo ikke med!! Hvad gør jeg forkert??  Er så ulykkelig for føler mig fanget og føler at jeg ikke må gøre hvad jeg vil!! Er jeg virkelig forkert på den her?? Han er ikke til at tale til fornuft overhovedet.... Han mener at jeg vil komme til at bøde for det her. Hvis vi kan tage afsted så giver det konsekvenser... 

Men så kan jeg regne ud så kan jeg ikke tage afsted andre steder med dem når far er hjemme. Vi kan/må kun gøre det når han har andre planer eller er hjemme...

Hvilke præcise “konsekvenser” er det manden fabler om? Mener han helt alvorligt, at han straffer dig i fald du ikke følger hans befalinger? I så fald er der jo alt muligt galt i jeres familie ud over en tur i svømmehallen og du/I har alvorligt brug for hjælp ...

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Hvilke præcise “konsekvenser” er det manden fabler om? Mener han helt alvorligt, at han straffer dig i fald du ikke følger hans befalinger? I så fald er der jo alt muligt galt i jeres familie ud over en tur i svømmehallen og du/I har alvorligt brug for hjælp ...

Han siger også til børnene direkte at de ikke skal forvente at komme med til København i sommerferien eller at han vil hente f.eks vores søn i børnehaven. 
Konsekvensen er at han ikke vil hjælpe mig eller kan finde på noget at lave uden mig med børnene selvom han ved, at jeg vil den pågældende ting/aktivitet. Altså han vil efter mine øjne “straffe” mig. 
Men han bliver rasende når jeg siger at jeg føler mig fanget og straffet. At jeg ikke må bestemme hvad jeg har lyst til. 
Ergo kan vi kun de ting vi har lyst til når far ikke er hjemme kan jeg regne ud... 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Skouboe

Anonym skriver:

Vi må gerne tage afsted, men bare ikke når vi alle er hjemme og har weekend sammen. Jeg arbejder hveranden weekend. Kun hvis han skal noget andet eller har aftenarbejde i nogle hverdage, når han alligevel ikke er hjemme er ok. Han er familie menneske Big time!!! Han mener bare ikke at man kan tillade at tage afsted uden alle er med....

Hvis det er tilfældet, betyder det jo så også at man indimellem må tage en for holdet, og fx gå i svømmehallen, fordi ungerne har lyst...

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Men jeg tager ikke afsted med børnene. Hvis det er så meget bøvl og ramaskrig  

Føler ikke, at jeg må/kan tillade mig at gøre noget uden hans accept.... 

Men er jeg virkelig så forkert på det her??? Svigter jeg familien??!!!

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Hvis det er tilfældet, betyder det jo så også at man indimellem må tage en for holdet, og fx gå i svømmehallen, fordi ungerne har lyst...

Det vil jeg bestemt også gøre. Men det må/kan åbenbart kun blive når far har andre planer eller ikke er hjemme.... Men svømmehallen har desværre kun åbent fra 18-20 i hverdagene hvor far er på arbejde, så det kan desværre ikke lade sig gøre.... Så må jeg hurtig tage chancen en weekend hvor far evt skal noget....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.