At lave ting med børnene hver for sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.376 visninger
51 svar
111 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. juni 2020

Anonym trådstarter

Hej! 

Hvordan har I med ovenstående?? Må I det hjemme hos jer?? 
Da vejret er noget møg idag ville jeg gerne i svømmehallen med begge børn. Det er lang tid siden og de elsker at være afsted. Jeg spurgte så min kæreste som sagde nej til at ville med som sædvanlig. Han elsker naturen og vi er tit i naturen sammen. Jeg havde så tænkt selv at tage afsted med børnene for at lave lidt og glæde dem. Så var fanden da ellers løs. Kæresten er rasende over at jeg kan være bekendt at lave noget med børnene kun dem og jeg. Han mener at vi skal lave noget alle sammen. Han syntes jeg er ligeglad med ham osv. Han syntes ikke jeg kan være bekendt at lave noget kun med børnene. Men han vil jo aldrig i svømmehallen!!??? Hvornår skal vi så afsted?? Og kan han ikke bare se det fra børnenes side og glæde dem lidt!! Vi er rasende uvenner nu over det og jeg tager desværre ikke afsted alligevel. 
Hvordan er det i jeres familie og er jeg helt forkert på den?? Må man virkelig ikke tage afsted selv?? Han fik jo tilbuddet og takkede nej, men skal vi andre så straffes for det?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2020

Anonym

Det lyder som om, der er noget helt skævt i jeres forhold. Eller at han har det rigtigt svært. 

Det er ikke normal adfærd. Sagde min mand, at han tog begge børn med ud, ville jeg enten sige “fedt - jeg laver noget for mig selv” eller “jeg tager med” 

Han lyder meget selvfikseret og umoden i sin håndtering af følelser. Har han altid været sådan? 

Hvorfor reagerer han så stærkt? 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder som om, der er noget helt skævt i jeres forhold. Eller at han har det rigtigt svært. 

Det er ikke normal adfærd. Sagde min mand, at han tog begge børn med ud, ville jeg enten sige “fedt - jeg laver noget for mig selv” eller “jeg tager med” 

Han lyder meget selvfikseret og umoden i sin håndtering af følelser. Har han altid været sådan? 

Hvorfor reagerer han så stærkt? 

Han mener desuden at vi skal lave noget sammen allesammen, og at vi må tage i svømmehallen når han alligevel ikke er hjemme... 

Anmeld Citér

13. juni 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Han lyder noget egoistisk. Hvis han ikke vil med, så må han sgu underholde sig selv. Hvis min kone har lyst til at tage barnet i svømmehal eller noget helt, så gør de da bare det. Som regel gør vi ting sammen, men jeg kan ikke udstå svømmehaller så det er simpelthen så fint hvis de hygger sig - også uden mig.

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

Hvordan har I med ovenstående?? Må I det hjemme hos jer?? 
Da vejret er noget møg idag ville jeg gerne i svømmehallen med begge børn. Det er lang tid siden og de elsker at være afsted. Jeg spurgte så min kæreste som sagde nej til at ville med som sædvanlig. Han elsker naturen og vi er tit i naturen sammen. Jeg havde så tænkt selv at tage afsted med børnene for at lave lidt og glæde dem. Så var fanden da ellers løs. Kæresten er rasende over at jeg kan være bekendt at lave noget med børnene kun dem og jeg. Han mener at vi skal lave noget alle sammen. Han syntes jeg er ligeglad med ham osv. Han syntes ikke jeg kan være bekendt at lave noget kun med børnene. Men han vil jo aldrig i svømmehallen!!??? Hvornår skal vi så afsted?? Og kan han ikke bare se det fra børnenes side og glæde dem lidt!! Vi er rasende uvenner nu over det og jeg tager desværre ikke afsted alligevel. 
Hvordan er det i jeres familie og er jeg helt forkert på den?? Må man virkelig ikke tage afsted selv?? Han fik jo tilbuddet og takkede nej, men skal vi andre så straffes for det?? 

vi deler os tit. I dag har min mand været ude og shoppe/hygge med vores store datter, de har også bare brug for deres tid. Jeg lavede noget andet med drengene. og andre gange er det omvendt. Vi laver også tit ting som en familie, men har aldrig oplevet min mand stille spørgsmål ved at han ikke skulle med ligesom  jeg heller ikke stiller spørgsmål ved han vil noget med vores børn. 

Jeg tænker, dig og din mand skal have talt om hvad der er på spil. Er det kontrol fra hans side, jalousi, bange for at miste tid. Mangler han egentlig bare dig og ham tid. 

Men hans reaktion er stærk, og kender ingen forældrepar der ikke kan lave ting alene med deres børn. 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Babilooo

Du skulle da klart været taget afsted. Han er da en egoistisk nar. 
det der er uhørt umoden adfærd. Han har et problem og skal sige undskyld.

det er bestemt ikke noget i skal blive dødeligt uvenner over.

Er han bange for at være alene?

Anmeld Citér

13. juni 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kunne forstå det hvis du sad og planlagde en ferie kun for dig og børnene. Men en tur i svømmehal.. ej come on  

Jeg synes da det er mega lækkert når kæresten tager ungerne ud af huset et par timer så jeg bare kan slappe af med det jeg har lyst til og han tænker det samme når det er omvendt. Vi deler os også sommetider så den ene laver noget med den lille og den anden laver noget med den store. 

Er det fordi din kæreste ikke selv kan overskue at lave ting ude af huset alene med børnene og i virkeligheden føler sig lidt ramt af at du "bare lige" kan gøre det uden problemer? 

Jeg forstår ikke hvorfor man dog skulle sidde lårene af hinanden HELE tiden 

Anmeld Citér

13. juni 2020

LSS

Valgte du simpelthen at blive hjemme fordi han ikke vil have i tager afsted? Jeg er i CHOK! 

Anmeld Citér

13. juni 2020

Soonmom

Her laver jeg tit noget med børnene uden min mand, men det er fordi han arbejder meget.

Når han så endelig er hjemme laver vi selvfølgelig noget sammen, så hvis din mand er meget væk forstår jeg ham godt, men hvis I stort set er sammen hele tiden synes jeg godt nok det er noget pjat.

Selvom min mand arbejder meget, kan han også sagtens tage et barn med til hans forældre og jeg så har de to andre hjemme.

I formiddags var jeg nede og handle med den lille og den store og manden var hjemme med den mellemste, så vi deler os alligevel en del op

Anmeld Citér

13. juni 2020

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Valgte du simpelthen at blive hjemme fordi han ikke vil have i tager afsted? Jeg er i CHOK! 

Vi må gerne tage afsted, men bare ikke når vi alle er hjemme og har weekend sammen. Jeg arbejder hveranden weekend. Kun hvis han skal noget andet eller har aftenarbejde i nogle hverdage, når han alligevel ikke er hjemme er ok. Han er familie menneske Big time!!! Han mener bare ikke at man kan tillade at tage afsted uden alle er med....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.