Hvor meget hjælper jeres mænd med børnene og hus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.426 visninger
38 svar
31 synes godt om
8. juni 2020

Anonym trådstarter

Min mand står for økonomi sætter vores penge i aktier osv.

- Vi har igennem årene gået fra han lavede 30% til han laver 10% i huset -

Han har aldrig haft børnene i bad, jeg laver aftensmad og gøre rent og vasker børnenes tøj laver madpakke - Det er sådan pludselig gået op for mig jeg gøre alt 

Alt dette skal RE sættes nu - Så jeg er interesseret i at høre hvordan i deler jeres liv?

jeg arbejder 32 timer og han 37 timer - Men han tjener mere end mig som han elsker at nævne for mig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2020

Baby17

Jeg arbejder også deltid og min mand fuldtid, han tjener også mere end jeg gør.

I det daglige er det mest mig som varetager alle de huslige opgaver som tøjvask, madlavning, rengøring og indkøb. Han hjælper altid når jeg beder ham om det. Han ordner det meste i haven - undtagen mine blomster  

Vi er fælles om vores datter på snart 3. Nogle dage hjælper han hende med badet imens jeg rydder af bordet og omvendt. Han putter hende flere dage om ugen end jeg. 

Du må tale med ham, hvis du synes det er et problem. Men er det det, hvis du aldrig har tænkt over det, før nu? 

Jeg synes især at han skal på banen omkring jeres børn. Det er jo JERES, så jeres fælles ansvar.

Anmeld Citér

8. juni 2020

Anonym trådstarter

Baby17 skriver:

Jeg arbejder også deltid og min mand fuldtid, han tjener også mere end jeg gør.

I det daglige er det mest mig som varetager alle de huslige opgaver som tøjvask, madlavning, rengøring og indkøb. Han hjælper altid når jeg beder ham om det. Han ordner det meste i haven - undtagen mine blomster  

Vi er fælles om vores datter på snart 3. Nogle dage hjælper han hende med badet imens jeg rydder af bordet og omvendt. Han putter hende flere dage om ugen end jeg. 

Du må tale med ham, hvis du synes det er et problem. Men er det det, hvis du aldrig har tænkt over det, før nu? 

Jeg synes især at han skal på banen omkring jeres børn. Det er jo JERES, så jeres fælles ansvar.

Enig - Det er VORES børn 

Anmeld Citér

8. juni 2020

B&J

Jeg ved ikke hvad procent vi er på men jeg arbejder 37 timer og arbejder tit skift da jeg arbejder i butik og nogle dage sent.

så manden laver mindst lige så meget som jeg gør hvis han ikke tager lidt større slæb fordi han arbejder på andre tider jeg tjener mere ind manden. Men alt der er hans er mit og omvendt ang. økonomi. 

Dog kan han ikke altid huske det han kan fordi han har taget skade så jeg har spurgt om det er okay jeg siger hvis der skal laves lidt ellers tager vinder store slæb sammen i weekenden elsker den måde og håber det fortsætter vi har snart været sammen i 12år så mon ikke 

men jeres børn fælles ansvar sammen med jeres hjem

Anmeld Citér

8. juni 2020

grinny

Jeg laver det meste praktiske omkring vores datter, ikke fordi han ikke vil men fordi hun virkelig er i en mor periode i øjeblikket! 

Derudover laver jeg mad, rydder op (fordi jeg har en bestemt måde det skal gøres på/stå på og det skal han ikke belastes med, dig hjælper han altid med legetøj) 

Han tømmer opvaskemaskine og jeg fylder (igen det skal stå rigtigt i opvaskemaskinen) 

Han vasker tøj jeg hænger det op (igen igen fordi det skal hænge rigtigt) 

Alt i alt laver vi 50/50, måske til tider 60/40 men så er det fordi jeg af egen vilje laver mere eller min milde ocd træder frem 

Anmeld Citér

8. juni 2020

CBbaby

Jeg arbejder 32 timer

Han 37 timer. 

Vi er et fællesskab - så vi står begge for det hele altid. 
I skrivende ordner han vasketøj og køkken, mens jeg tager mig af den lille. 
Han har puttet den store og haft hende i bad. 

Vi har altid delt så meget vi kunne. Jeg har dog stået mest for bilen, da han ikke er ret teknisk anlagt. Han gær dog altid med pant og tager sig af “skrald” osv. 

Børnene tager vi os af 50/50. 
Det gør vi også mens jeg er på barsel og han arbejder. 
Jeg har kun “barsel” fra kl 9-16 (hvor han er hjemme igen). 

Vi deler også hans pension, da jeg mister lidt pension under barsel. 

Vi deler alt. Også vores penge. Selv da jeg tjente 15+ mere end ham, var det stadig kun en pulje. Det samme nu, hvor han tjener lidt mere end mig. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

Birthdaybaby

Det er vores børn og vores hus. Så vi hjælper hinanden. Jeg står, af egen fri vilje, for tøjvask, indkøb og madlavning. Han står for alt med haven. Han afleverer og henter børn mere end 9 ud af 10 gange, da hans arbejdstider passer bedre.  

Rengøring er der ingen af os der gider, men når vi gør støvsuger han altid, og jeg ordner badeværelser.

Jeg tænker ikke på vores børn som “arbejde”’og det er ikke noget vi som sådan deler op. Så det antager jeg blindt at vi er lige engagerede i. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Vi deles 100% om alt. I virkeligheden laver min mand nok mest.... vi har ikke et regelsæt som sådan. Vi hjælper hinanden og gør tingene færdigt og nyder sofaen sammen om aftenen. Ingen står og laver noget mens den anden fx glor tlf eller tv. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

Strain

Min mand tjener mere end mig (en del mere) nu, men tidligere vores ægteskab tjente jeg mest. Så vi deler, og der er ingen dine/mine penge.

Jeg laver nok lidt mere med ungerne end han gør, men det er fordi jeg har mulighed for at flexe min tid (og så arbejde når ungerne sover) hvor han mere er bundet til kontoret fra 8-16. Vi har 3 børn, hvor af den ene har problemer med uforudsigelighed (ikke Asbergers, men han ligner dette meget), en har generaliseret dyspraksi og den yngste skal nu igen opereres fordi hans ene testikel kravler op i maven.

Der er utroligt mange check, kontroller, undersøgelser, træning og sandplay aftaler at holde  styr på, så det er mig der gør dette. Kører dem og laver aftalerne.

Men herhjemme? Der deles vi om alt. Vi har skiftevis ‘mad uge’, hvor man laver madplan, køber ind og så laver mad hver dag og den anden ordner så opvasken bagefter. Vasketøj sættes over hver morgen og lægges sammen af os begge et par gange om ugen. Vi smører begge madpakker og laver frugt (han smører maden ogjeg skære frugt) hver morgen. Han er lidt bedre end jeg til at huske haven, jeg er lidt bedre til at huske hvornår børnene var i bad sidst og hvem der trænger til at få klippet negle.

Men vi er også grundlæggende enige om at ungerne er et fælles ansvar, og at man ikke ‘har fri’ når man står som ene mand med 3 børn. Så det kan godt være min mand sidder på arbejdet fra 8-16, og jeg sidder fra 9-15, men så er det ogsåmig som aflevere flest børn og henter igen og i de timer hvor jeg står alene, så ‘tæller’ det som arbejde. 

Anmeld Citér

8. juni 2020

Soonmom

Min kæreste står for at tjene penge 

Han arbejder Ca 40 timer om ugen og om sommeren +10-20 timer om ugen (han er selvstændig ved siden af).

Så det er mig der står for alt i hjemmet og alt med børn. 

Har har skiftet den yngste på 11 måneder 2 gange, så det giver et meget godt billede 

Jeg arbejder 33 timer om ugen. 

Jeg er fuldt ud tilfreds med fordelingen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.