Det er kun børnene her hjemme, der hjælper til - vi to voksne, ja vi gør bare det, der skal til for at en hverdag og hjem kan hænge sammen.
Hvem der laver, hvad og hvor meget kan skifte i perioder, for det handler både om det personlige overskud, presset på arbejde og hvad man har lyst til - vi er heldigvis rigtig gode til at supplere hinanden, og har jeg en hård periode enten på arbejde eller med minus på overskudskontoen, jamen så tager manden lidt flere af opgaverne og omvendt.
Der er dog nogle ting, som med årene har fået navn på - og det er fordi der er noget, vi enten bedre kan lide at lave, eller fordi vi vores egen lille måde at det skal laves på
fx er det altid min mand, der sætter i opvaskermaskinen, for jeg gør det åbenbart ikke rigtigt. Det er også oftest ham, der hænger vasketøj op, for det gør jeg så åbenbart heller ikke rigtigt. Mens det oftest er mig, der har den daglige oprydning - for han kan åbenbart ikke huske hvor tingene skal stå for det ser pænt ud (i mine øjne).
Han er også langt bedre til at grave have, mens jeg er bedre til at putte noget ned i hullerne, han graver.
Jeg er vist den, der er bedst til overblikket, og huske aftaler og ikke mindst at læse på aula, så den er endt hos mig - selvom jeg brokker mig over det ofte, for nej hvor gad jeg godt ikke være kalendervender her hjemme, og give en anden projektleder kasketten.
Jeg nyder også madlavningen mere end ham, men kan da sgatens planlægge noget han skal lave
i det hele taget er jeg vist mere planlæggeren, organisatoren og han er praktikeren. Vi har begge været væk fra hjemmet i en kortere periode - jeg i 3 uger da jeg var på Grønland og han i 3 måneder, da han var i Esbjerg, det var en øjenåbner for os begge to (mest for mig, for jeg havde selvsagt organiseret min mor kom og hjalp med en del opgaver som jeg plejede at stå for), for pludselig var der ting, som ikke blev lavet - ups så laver jeg altså ikke ALT, for det og det er ikke lavet når der kun er mig hjemme (fx lå der stadig den samme bluse af min på vores bord i den ene stue 3 uger efter, da jeg kom hjem - ups den daglige oprydning var ikke blevet gjort i 3 uger andet end det nødvendige nemlig ved køkkenbordet og i sengen).
Nu er børnene så store, så mange ting står de jo selv for, men da de var mindre sloges vi vist mere om, at få lov at få hyggestunderne med bad, bleskift osv. Nu har jeg vundet og har mest af tiden med spil, disneyshow, teaterforestillinger, ture ud i det blå - endelig noget jeg vandt 
Og vi taler ikke om, hvem der tjener mest - kun når jeg vil have større gaver - for her hjemme tjener min mand det dobbelte af mig, men synes alligevel det er ham der har mest fritid i hverdagen hmmm….