Soonmom skriver:
Det var heller ikke til ts.
Men dem der (ud fra det de skrive) mener at for at være "fælles" og "et hold" skal man deles om det huslige.
Jeg mener bare at man sagtens kan være fælles og et hold, selvom det kun er den ene der ordner hus og børn
Det tror jeg også, der menes med det. Et hold betyder, at man løfter opgaven sammen. Men når TS skriver, at hun ikke synes, de løfter lige meget, så er de ikke et hold :-)
Min mand arbejder som sagt mere end mig, men hvis han sagde “jeg abejder 3 timer mere om ugen og tjener mere, derfor gør du mere rent” så ville jeg ikke opfatte os som et hold. Og det er det, jeg læser ud af TS indlæg.
Min mand arbejder 3 timer mere end mig. Men jeg har jo ikke 3 timer mere fri end ham. Jeg bruger 3 timer mere på vasketøj, børneafhentning osv. Og det anser jeg ikke for fritid - det er faktisk hårdere for mig at gøre alt det huslige osv end at gå på arbejde. Mit arbejde er også min passion. Men det er tøjvask ikke, og der er ingen gode kollegaer til at løfte, hvis jeg har en dårlig dag eller et sygt barn med på slæb.
Så hvis min mand, under dække af at “tjene mest/være mere på arbejde” undgik at købe ind/skurre toilet osv, så ville jeg ikke se os, som et hold.
Derfor understreger jeg, at jeg anser mit ægteskab som lige og et hold - modsat TS.
Anmeld
Citér