Mor og meget mere skriver:
Men det er jo ikke korrekt, at corona ikke er farlig for alle andre end svage og ældre. Jeg synes, det er skræmmende at høre udsagnene fra læger og sygeplejersker om en sygdom, de ikke kan “gennemskue” og med forløb og følgevirkninger, de ikke har oplevet tilsvarende.
En sund og rask 30-årig mand i god form, som efter tre uger i respirator overlever, men skal igennem langvarig genoptræning og har fået kroniske skader på sine lunger, vil nok anbefale, at vi ser på andet end dødstallet. Han har ikke tilhørt nogen risikogruppe.
Men det kan altså også ske med influenza .
Der dør også børn og unge - vi hører bare ikke om det fordi det er " normalt "
Jeg bor i Herning- som skulle være midtpunkt for Corona.
Men ingen af mine veninder/bekendte der arbejder som læge eller sygeplejerske siger at det er gået så slemt som vi frygtede
Og heldigvis for det!
Selv følgelig skulle vi lukke ned , især fordi vi ikke anede hvilken vej det gik
Så det var helt på sin plads .
Men nu har vi åbnet op i flere faser , og selv om der er nogen der mener vi stadig bare skal forvente at nu går det amok - så falder smittetrykket .
Faktisk så døde der 4 gange flere af influenza her i landet end af Corona (ifølge min læge på sygehuset)
Der døde 29 bærn under 5 år sidste år bare i DK pga influenza - hørte du om det, for det gjorde jeg ikke i nyhederne før nu - men da en 12 årig døde i Belgien( som havde astma) så var jeg en af dem der tænkte åh nej hvad sker der ... Og det var da fordi det blev slået voldsomt op somomat nu døde der børn på stribe.
Jeg har også selv om jeg er i høj risiko arbejdet , da flere læger har sagt til mig, at det var fuldt forsvarligt at tage ud blandt kunder osv - bare jeg huskede det som jeg skal huske hvert år i virus sæsonen - hold afstand, og alm god hygiejne.
Og ja vi aner ikke om det ville være gået meget værre ( nogen mener vi havde Corona allerede i nov) men det er heller ikke det der sættes spørgsmål ved i ts start indlæg .