Corona - så var det heller ikke værre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. maj 2020

lineog4

Carina:-) skriver:

Men det er jo ikke det der bliver sat spørgsmål ved. 

Jeg må være uendelig dårlig til at formulere mig 

For synes da jeg hele tiden har skrevet at jeg også synes nedlukning på det tidspunkt var forsvarligt gjort 

Men nu hvor undersøgelser viser at tallet for dæde pga Corona er 24 pers.

Ar smittetrykket er i bund 

At de mener vi har haft Corona siden november pga gamle test fra indlagte som de har tjekket prøver fra. 

Hvorfor så ikke lukke grænserne op   så vi kan fx få gang i eksporten  - noget vi lever ret meget af her i DK. 

Og når det samtidig kommer den,  at tal er mørkelagt, og Mette f. Har løjet og fortiet ting  - så er det da vigtigt ikke at lukke øjnene. 

Det er det der er Int at diskutere  .

Og ikke hvad og hvem og hvordan hvis vi ikke have lukket ned , for det tror jeg alle er enige om at var det rigtige at gøre med det de vidste den gang. 

Jeg er som sådan enig.

Men tænker bare ikke der er grund til st kulegrave, hvad der skete for sket er sket, og alle valg lige der kunne potentielt være de forkerte.

Hvorfor vin er så tilbageholdende lige nu ved jeg ikke, og har opgivet at forstå. Ville vi få gang i eksporten formodentlig ikke, for de lande vi skal eksportere til er for manges vedkommende også lukkede og måske mere end os. 

Min mand er lige i dag taget mod Italien for at hente vores datter, og der er der endnu mere lukket end her. De må ikke bevæge sig mellem regioner (han har dokument på st han må pga arbejde, nu må vi se om de godtager det). I Østrig må han ikke stoppe og stige ud af bilen med mindre det er nødstilfælde. 

Så jo vi kan åbne og måske burde vi, men vi glemmer ofte at det her en globalkrise og ikke en dansk krise.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2020

Carina:-)

lineog4 skriver:

Jeg er som sådan enig.

Men tænker bare ikke der er grund til st kulegrave, hvad der skete for sket er sket, og alle valg lige der kunne potentielt være de forkerte.

Hvorfor vin er så tilbageholdende lige nu ved jeg ikke, og har opgivet at forstå. Ville vi få gang i eksporten formodentlig ikke, for de lande vi skal eksportere til er for manges vedkommende også lukkede og måske mere end os. 

Min mand er lige i dag taget mod Italien for at hente vores datter, og der er der endnu mere lukket end her. De må ikke bevæge sig mellem regioner (han har dokument på st han må pga arbejde, nu må vi se om de godtager det). I Østrig må han ikke stoppe og stige ud af bilen med mindre det er nødstilfælde. 

Så jo vi kan åbne og måske burde vi, men vi glemmer ofte at det her en globalkrise og ikke en dansk krise.

Jeg håber det går let for din mand , at få jeres store pige hjem. 

Jeg har langt ude familie i Italien  , og kan godt forstå i vil have hende hjem. 

Der er lige nu langt hjem til DK  pga nedlukning  - så jeg ville også trække mine børn hjem hvis de var afsted hjemmefra . 

Anmeld Citér

29. maj 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Men det ændre jo ikke på at alle de raske ikke falder døde om.

At Corona akkurat som influenza og andre virusser er Farlige for se svage og ældre .

Ikke for alle andre  - og derfor ikke ansvarligt at blive ved med at holde lukket ned .- eller hvad? 

Jeg er type1 og har altid måtte tænke mig om i influenzatid   - vi har altid haft døde i sæsonen ( også raske mennesker)

Og  lige gyldigt hvor træls der ville være for mig at dø- så er det jo ikke samfundet der skal lukke ned pga mig , men mig der må " lukke ned" når jeg er i fare. 

Og igen jo det rigtige var at lukke ned  - det jeg  stiller spørgsmålstegn ved er at det bliver ved .

Men det er jo ikke korrekt, at corona ikke er farlig for alle andre end svage og ældre. Jeg synes, det er skræmmende at høre udsagnene fra læger og sygeplejersker om en sygdom, de ikke kan “gennemskue” og med forløb og følgevirkninger, de ikke har oplevet tilsvarende. 
En sund og rask 30-årig mand i god form, som efter tre uger i respirator overlever, men skal igennem langvarig genoptræning og har fået kroniske skader på sine lunger, vil nok anbefale, at vi ser på andet end dødstallet. Han har ikke tilhørt nogen risikogruppe. 

Anmeld Citér

29. maj 2020

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Men det er jo ikke korrekt, at corona ikke er farlig for alle andre end svage og ældre. Jeg synes, det er skræmmende at høre udsagnene fra læger og sygeplejersker om en sygdom, de ikke kan “gennemskue” og med forløb og følgevirkninger, de ikke har oplevet tilsvarende. 
En sund og rask 30-årig mand i god form, som efter tre uger i respirator overlever, men skal igennem langvarig genoptræning og har fået kroniske skader på sine lunger, vil nok anbefale, at vi ser på andet end dødstallet. Han har ikke tilhørt nogen risikogruppe. 

Men det kan altså også ske med influenza .

Der dør også børn og unge  - vi hører bare ikke om det fordi det er " normalt " 

Jeg bor i Herning- som skulle være midtpunkt for Corona. 

Men ingen af mine veninder/bekendte der arbejder som læge eller sygeplejerske siger at det er gået så slemt som vi frygtede 

Og heldigvis for det!

Selv  følgelig skulle vi lukke ned , især fordi vi ikke anede hvilken vej det gik 

Så det var helt på sin plads . 

Men nu har vi åbnet op i flere faser , og selv om der er nogen der mener vi stadig bare skal forvente at nu går det amok  - så falder smittetrykket .

Faktisk så døde der 4 gange flere af influenza her i landet end af Corona (ifølge min læge på sygehuset) 

Der døde 29 bærn under 5 år sidste år bare i DK pga influenza  - hørte du om det,  for det gjorde jeg ikke i nyhederne før nu - men da en 12 årig døde i Belgien( som havde astma) så var jeg en af dem der tænkte åh nej hvad sker der ... Og det var da fordi det blev slået voldsomt op somomat nu døde der børn  på stribe. 

Jeg har også selv om jeg er i høj risiko arbejdet , da flere læger har sagt til mig,  at det var fuldt forsvarligt at tage ud blandt kunder osv  - bare jeg huskede det som jeg skal huske hvert år i virus sæsonen  - hold afstand,  og alm god hygiejne. 

Og ja vi aner ikke om det ville være gået meget værre ( nogen mener vi havde Corona allerede i nov) men det er heller ikke det der sættes spørgsmål ved i ts start indlæg .

Men om hvor vidt det er forsvarligt af regeringen at holde nedlukningen så lang tid  - når nu tallene er så fine. Og hvorfor siges der at søren Brostrøm anbefalede regeringen ikke,at luikke ned , pga de store konsekvenser.. 

Fordi vi bliver nødt til at tænke på fremtiden hbor der også er brug for velfærd .

Jeg er ikke super god til at formulere mig  - men jeg er absolut for at vi lukkede ned , men ikke for at der åbenbart bliver fortiet og drejer ting for at holde os hen .

Men kan mærke jeg gentager mig selv , så tænker bare jeg siger det jeg har sagt hele tiden.

At Corona er jo tydeligt kommet for at blive , så nu må vi jo.lære at t leve med at nogen vil dø hver gang den slår ud  - også raske mennesker.

Akkurat som det sker hvert eneste år  ved alle andre virus angreb. 

Så må vi bare ikke håbe det her sker igen i  nærmeste fremtid med en endnu mere aggressiv virus .

Anmeld Citér

29. maj 2020

Hck

Profilbillede for Hck

Tja, nu er det ikke lige det politiske perspektiv jeg skriver om,- men måske alligevel -. Min datter blev testet positiv, med det resultat at min mand som har sin daglige gang på en Novo fabrik fik mindst 14 dages karantæne (den er ikke helt overstået helt endnu), men jeg skulle bare møde arbejdet (på et sygehus) efter en negativ test, så jeg har arbejdet i fuld flor, imens min mand har været i karantæne ����

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.