Strain skriver:
Det der er så heller ikke helt rigtigt. Ja, der er skyggetal som vi slet ikke kender til og jeg vil ikke begynde at gætte på hvor store de er. Men! Ved influenza er der nøjagtigt det samme - og dødsfald pga influenza er ikke end gang begrundet i tests, men på symptomer op til dødstidspunktet og alle der har disse symptomer tæller så med som døde af influenza. Vi tæller mere præcist med covid-19 end ved influenza, så derfor kan vi stadig sammenligne sygdomsforløb og dødeligeheden (sådan ca).
Og så er det relativt nemt at kigge på de officielle tal på ( https://www.worldometers.info/coronavirus/) hvor de fleste lande ligger med en helbredt / døde ratio på 85/15. På nær i de lande hvor sundhedsvæsnet er overbelastet.
Så det er nok bedst kun at forholde sig til det vi ved, og ikke det vi stadig er ved at undersøge eller kun kan gisne om.
Men lige nu skrives der at kun 24 pers er reelt døde af Corona.
De andre af underliggende sygdomme - og mange af dem ville alligevel være døde - ikke fordi vi skal være ligeglade .
Men jeg er fx type 1 og ved jeg er i høj risiko, men Thats life og så må jeg tage mine forholdsregler.
Men det tal ( de 24) er måske også spil og reelt ikke sandt eller ?
Og hvad så nu hvor de skriver Corona er kommet for st blive, at vi ikke danner antistoffer osv ( noget ifølge flere læger heller ikke sker ved alm influenza , og derfor mange ligger syge hvert år)
Hvad så? Skal vi så altid være lukket ned, eller kun når bølgerne kommer? Hvornår er det forsvarligt at lukke op for fx grænserne ?
Vi bliver jo nødt til at erkende at selv eksperterne er ikke enige , at politikkerne er ikke enige, og befolkningen er ikke enige .
Anmeld
Citér