Jeg er sådan lidt i tvivl om hvad du ønsker med denne debat? En samtale om nedlukningen var en overreaktion? Om den gjorde det som den skulle, nemlig sørgede for at vores sundhedsvæsen ikke blev overbelastet?
For vi behøver jo ikke kigge længere end til Sverige, eller England, for at se konsekvensen for et samfund hvor der kun blev lukket lidt ned eller lukket ned senere i forløbet. Det bliver jo også helt spændende at se hvordan det kommer til at gå i USA hvor de lukker op flere steder trods 1000 dødsfald om dagen og et samlet dødstal på over 100.000 på få uger.
Så vidt jeg har læst så har Sverige ikke flere dødsfald end under en alm influenza - og på verdensplan er vi "kun" på omkring 300.000 dødsfald hvor en influenza koseter omkring 700.000
Og som virologer udtaler sig om at de fleste af de døde ville være døde alligevel...
I 2019 døde der 29 børn af influneza og ikke en løftede et øjenbryn - og så dør eb 12 årig i Belgien og alle er rystet.
Jeg er en af dem der er virkelig bekymret for fremtiden ,med den her nedlukning og de omkostninger det får -
Og på hvor mange der er døde og vil dø pga corona og ikke af cororna,
Og samtidig hører vi nu om at Mette fredriksen har løjet og fordrejet virkeligheden - samt har ignoreret at der blev advaret om at konsekvenserne af nedlukningen ville give større konsekvenser for vores samfund end at holde åbent med retninglinier som fx Sverige.
Og alligevel bliver det ved med nedlukning af grænserne så hele vores eksport som vi i DK skal leve af er ved at dø .
Der er alt for mange der naivt tror at pengene bare bliver fundet for enden af en regnbue- men så er det da tankevækkende at når det gælder senge i psykatiren , flere varme hænder ,bedre skoler og ældreplejen - ja så er der ingen penge...
Så ja jeg er "spændt" på hvad de rnu kommer på bordet af skjulte tal og fordrejninger . - for indtil videre har det da været interessant..
Anmeld
Citér