Advokater og anbragte børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2020

Tommelise

Carina:-) skriver:

Nej 

Jeg er i "systemmet " og er derudover bisidder 

Og der især i tvang og magt gruppen 3- 4 advokater der kun er der for at "fange de svage forældre- og overbevise dem om at de skal modarbejde så der kan rejses en sag i b&u  - så de kan tjene penge .

De sidder derinde og  lover de desperate for ældre at der self er en chance og de da nok skal få deres børn hjem .

Selv om vi snakker om forældre der er anklaget for vold og har 1 time hver 14 dag med overvågning. 

Og den eneste grund til at jeg udtaler mig , er fordi gruppen er pivåben , og alle kan læse det hele derinde- og det derfor ikke er underlagt tavshedspligten.  

Du dømmer selvfølgelig ikke i de sager, Ellos kender til.

Nogle gange så ved man noget, som man ikke kan skrive - netop fordi gruppen er pivåben.

Og der er altså noget, der hedder moralsk tavshedspligt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2020

Tommelise

Tommelise skriver:

Du dømmer selvfølgelig ikke i de sager, Ellos kender til.

Nogle gange så ved man noget, som man ikke kan skrive - netop fordi gruppen er pivåben.

Og der er altså noget, der hedder moralsk tavshedspligt.

Og jeg har kendskab til det, fordi min kæreste fik et barn med en anden, mens vi var kærester. Historien er min - men det var ikke min forældreevne, der blev draget i tvivl.

Anmeld Citér

27. maj 2020

Tommelise

mor:) skriver:

Ja selvfølgelig får de deres ret til at takke nej til tilbud at vide og om ressourcesvage familier er mere tilbøjelige til at takke nej ved jeg ikke. Men det eksempel du nævnte er et forebyggende tiltag - den her kvinde behøver måske ikke ekstra støtte, men bliver tilbudt det grundet hendes opvækst/fortid. Det er ikke sikkert hun får brug for det: 
Er der en reel bekymring kan man ikke bare afvise, men der vil i stedet blive lavet en paragraf 50 undersøgelse hvor forældreevnen kan blive vurderet samt hvilke tiltag/foranstaltninger der vil være gavnlige. Men foranstaltninger vil jo altid være et tilbud.

det er dog ikke korrekt at sager “bare” bliver lukket hvis der ligger en bekymring ift. barnets trivsel. 
Dermed ikke sagt at der ikke findes knap så faglige dygtige sagsbehandler hvor det kan ske, men det er absolut ikke et faktum at “man slipper ved at sige nej”. Der er jo også journalpligt/notatpligt - hvad skulle der stå i den: Vi er bekymrede for barnet med forældrene takkede nej så sagen er lukket. Ej - det er da absurd.

I sygedagpengesager kan en sagsbehandler finde på at lyve for at spare penge, og notatpligten/journalpligten bliver ikke altid overholdt.

Der er også mange fejl i børnesager. Selve sagsbehandlinger er dog ikke noget, jeg har kendskab til.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.