Corona og dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2020

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså det er anbefalinger og ikke krav, men der står at det anbefales at være ude så meget som muligt medmindre det ikke er muligt at være ude fx grundet vejret. 
vores dagplejer er ude om formiddagen, inde og spise frokost og så lur. De bliver inde til de bliver hentet. Så det er nogenlunde som det plejer være. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Nej!

vores dagplejemor tog dem indenfor når hun skifter ble 

og tog dem indenfor i dag da hun sagde hun kan ikke ha to 1 årig udenfor i kulden det tåler de slet ikke

Synes slet ikke det er i orden den Holding stakkels børn altså 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 

hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 

hvad tænker i om dette?

Nej hvor er jeg vred!

det er bare ikke i orden - hun går mere op i reglerne end børns vel og være 

Ja vi har nu “regler” lige pt - Men børn er børn - Jeg har arbejdet i børnehave og de har kold fødder, hænder, ben osv efter 1-2 timer udenfor ikke at sige 6-8 timer! 

synes det er så forfærdeligt stakkels lille børn der ikke kan sige fra 

Anmeld Citér

27. april 2020

Anonym

MEF skriver:

Vores private dagpleje er også ude 100% af tiden. De skifter også ble ude (under et halvtag godt nok). De spiser ude, leger ude, sover ude. Alt er ude også i dag hvor det har regnet lidt. De har 6 m pr barn, så det er ikke fordi de ikke må være inde, men de har altid været meget ude og min datter elsker det!

Jeg har ikke tænkt en eneste dårlig tanke om det. Hun får bare mange lag tøj på og så går det nok at hun har bar rumpe i de 20 sekunder det tager at skifte en ble.

Hvor gammel er hun?

vores 1 årig datter elsker at være udenfor men 6-8 timer i koldt og vådt regnvejr - Nej tak du

Anmeld Citér

27. april 2020

Abracadabra

ønskebørn74 skriver:

Tager ingen chancer når det gælder mine to bøller. Vi er også hjemme her. Og ikke alle dagplejemødre eller pædagoger har lyst til at være i det her. Og flere må ikke være hjemme trods der er familie tæt på der er i risiko gruppen.

Men hvorfor tror du, at corona er farligt for dine børn? Eller er I voksne derhjemme i risikogruppen? 

Ærligt talt (helt overordnet) så er retningslinjerne for børn meget omfattende ift hvor utroligt lidt farlig, corona er for børn. Og at holde dagplejebørn udenfor en hel dag virker hysterisk. 

Læs evt  https://www.weekendavisen.dk/2020-15/ideer/de-smaa-fightere

Anmeld Citér

28. april 2020

ønskebørn74

Abracadabra skriver:

Men hvorfor tror du, at corona er farligt for dine børn? Eller er I voksne derhjemme i risikogruppen? 

Ærligt talt (helt overordnet) så er retningslinjerne for børn meget omfattende ift hvor utroligt lidt farlig, corona er for børn. Og at holde dagplejebørn udenfor en hel dag virker hysterisk. 

Læs evt  https://www.weekendavisen.dk/2020-15/ideer/de-smaa-fightere

Vi er 3 i risikogruppen her.

Anmeld Citér

28. april 2020

kamikaze

ønskebørn74 skriver:

Tager ingen chancer når det gælder mine to bøller. Vi er også hjemme her. Og ikke alle dagplejemødre eller pædagoger har lyst til at være i det her. Og flere må ikke være hjemme trods der er familie tæt på der er i risiko gruppen.

Men så må man jo lade være med at holde dagplejen åben.

Anmeld Citér

28. april 2020

Anonym

Har hun mon én i sit hjem, der er i risikogruppen?

Ellers lyder det da forrykt...

I min søns kommunale dagpleje er de ude meget af tiden, men da hun næsten kun har små børn for tiden, så kommer de da ind, hvis vejret er dårligt. De spiser også inde og bliver skiftet inde...

Jeg ville ikke bryde mig om at min 1-årige var ude hele dagen (han er ikke startet op endnu), for selvom han er glad for at lege ude, så synes jeg stadig, at de er for meget ude for sådan en lille størrelse, der kun kan kravle.

Anmeld Citér

28. april 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej! 

hvad tænker i om dette?

Jeg vil starte med at sige, at jeg rigtig godt kan forstå, at du ikke synes, det er i orden. Jeg har også længe gået og tænkt, at det ikke er en hverdag, vi kan byde de små børn. I min kommune skal man være ude så meget som muligt. Det er et krav. Men det er ikke sådan, at man ikke MÅ være inde. Så længe anbefalingen om 6 kvadratmeter pr. barn overholdes. Man må for så vidt også gerne samles mere end 10 personer, så længe anbefalingen om kvadratmeterne, hygiejne osv overholdes. Og man skal så vidt muligt være i de samme legegrupper. Her har dagplejeledelsen sat sig ned og lavet en forskrift på, hvordan man skal forholde sig ude i hjemmene baseret på sundhedsstyrelsens retningslinjer. Dette er grundet, at det jo altså er anderledes og lidt mere specielt i et dagplejehjem ift. i en vuggestue. Jeg bider mærke i, at du siger, at hun hårdnakket påstår, at hun ikke MÅ være indenfor med børnene. Når hun siger det sådan, så jeg ville jeg ringe til dagplejepædagogen. Hvis det er noget, ledelsen har besluttet, så gør hun jo i princippet bare det, hun skal. Ligesom politiet der deler bøder på 2500 kr ud, når folk opholder sig steder, hvor der er opholdsforbud. Politiet gør bare deres arbejde.

Nu vil jeg under ingen omstændigheder have, at det kommer til at lyde som om, at disse forhold er ok, jeg synes bare, du skal rette henvendelse til ledelsen og få klarlagt den vej igennem, om det er noget, de har besluttet, om dagplejeren har misforstået noget (der er også sket mange ændringer på meget kort tid, så der kan være mange tvivlsspørgsmål) eller om det er hende, den er gal med. Men ret henvendelse til ledelsen, hvis du ikke føler, du har fået et ordentligt svar fra dagplejeren og har det rigtig dårligt med at aflevere dit barn 

Anmeld Citér

28. april 2020

MEF

Anonym skriver:

Hvor gammel er hun?

vores 1 årig datter elsker at være udenfor men 6-8 timer i koldt og vådt regnvejr - Nej tak du

Hun er 1,5. Og hun er ikke i dagpleje i 8 timer. Hun er afsted i mellem 4-6 timer og hvis hun er der i 6, så sover hun de 2 af dem. Hun er ikke våd og kold. Hun er selvfølgelig klædt på efter vejret og har ekstra regn, termo og diverse med, så hvis hun skulle blive vådt, så skiftes det. Jeg har aldrig hentet en våd eller kold pige. Tilgengæld er hun aldrig forkølet! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.