Anonym skriver:
Hej!
min søn er opstartet i dagpleje igen, i sidste uge. Han går i privat dagpleje, og vi er normalt meget glade og tilfredse! Men - kan det virkelig passe, at dagplejemor og 5 dagplejebørn skal være udenfor hele dagen lang i f.eks. 8 timer, i regn og blæst pga corona? Og at de skal skiftes uden for (på puslebord i et slags åbent telt) jeg synes det er helt forrykt, at dagplejemor ikke vil tage børnene med indenfor, når vejret er som det er. Hun påstår hårdnakket, at hun ikke MÅ tage dem med indenfor 
hvad oplever i andre i jeres dagplejer? Jeg har idag måtte hente min søn tidligt hjem, fordi jeg ikke vil have han skal være udenfor i det her vejr så længe, da han uanset påklædning vil ende med at blive kold, snottet og syg. Det er ikke holdbart mht mit arbejde 
hvad tænker i om dette?
Jeg vil starte med at sige, at jeg rigtig godt kan forstå, at du ikke synes, det er i orden. Jeg har også længe gået og tænkt, at det ikke er en hverdag, vi kan byde de små børn. I min kommune skal man være ude så meget som muligt. Det er et krav. Men det er ikke sådan, at man ikke MÅ være inde. Så længe anbefalingen om 6 kvadratmeter pr. barn overholdes. Man må for så vidt også gerne samles mere end 10 personer, så længe anbefalingen om kvadratmeterne, hygiejne osv overholdes. Og man skal så vidt muligt være i de samme legegrupper. Her har dagplejeledelsen sat sig ned og lavet en forskrift på, hvordan man skal forholde sig ude i hjemmene baseret på sundhedsstyrelsens retningslinjer. Dette er grundet, at det jo altså er anderledes og lidt mere specielt i et dagplejehjem ift. i en vuggestue. Jeg bider mærke i, at du siger, at hun hårdnakket påstår, at hun ikke MÅ være indenfor med børnene. Når hun siger det sådan, så jeg ville jeg ringe til dagplejepædagogen. Hvis det er noget, ledelsen har besluttet, så gør hun jo i princippet bare det, hun skal. Ligesom politiet der deler bøder på 2500 kr ud, når folk opholder sig steder, hvor der er opholdsforbud. Politiet gør bare deres arbejde.
Nu vil jeg under ingen omstændigheder have, at det kommer til at lyde som om, at disse forhold er ok, jeg synes bare, du skal rette henvendelse til ledelsen og få klarlagt den vej igennem, om det er noget, de har besluttet, om dagplejeren har misforstået noget (der er også sket mange ændringer på meget kort tid, så der kan være mange tvivlsspørgsmål) eller om det er hende, den er gal med. Men ret henvendelse til ledelsen, hvis du ikke føler, du har fået et ordentligt svar fra dagplejeren og har det rigtig dårligt med at aflevere dit barn